Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt.

Mae

Skjønte ikke helt den der. Hva her fjernlysene med reflekser å gjøre som fotgjenger? Har du bærbare fjernlys som du bruker istedenfor refleks? :o Da forstår jeg det.
Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet
Skjønte ikke helt den der. Hva her fjernlysene med reflekser å gjøre som fotgjenger? Har du bærbare fjernlys som du bruker istedenfor refleks? :o Da forstår jeg det.

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Tar alltid på meg refleksvesten når jeg skal ut i mørket. Burde være synlig nok da!

Skrevet

Her i huset har alle refleks! Hunden har refleksvest, blinkende refleks-halsbånd og refleks til beina. Jeg har refleksvest eller refleks med borrelås på til beina og armene. Hesten min har refleksdekken + 4 reflekser til beina, også har jeg refleks på ridehjelmen når jeg rir.

:ler: Vi syns nå iallefall godt!

Skrevet
Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt.

Mae

Hø???? :klø:

Én ting er om du tror du ser alt når du kjører bil, men ser de som kjører bil DEG når du er ute og går?

Hadde du stand in på mørkekjøringa, eller? :wink:

Jeg bruker refleks, ja. Etter mørkekjøringa for en hel del år siden var jeg rask med å få den på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg refleks!

Og Mae, du er like morsom som alltid :hoho:

Skrevet

Her jeg bor er det øde, mørkt og svært få gatelys. Uten refleks tror jeg ikke noen hadde sett oss myke traffikkanter i det hele tatt.

Har ikke vært ute i mørket hittill i år, men skal absolutt bruke refleks når jeg skal ferdes i mørket! Både på meg selv og på arvingen..

Skrevet

Må innrømme at jeg faktisk ikke har noen refleks... Men lover at jeg skal skaffe meg en!

Skrevet

Da jeg gikk i barnehagen hadde vi besøk av "onkel politi", som delte ut reflekser til oss og fortalte at (sikkert sagt med babyspråk) "når du har refleks på deg må bilene stoppe" - kjempesmart :roll: Gjett hvem som løp rett ut foran en bil etterpå da? Takk og lov at mamma reagerte rask og fikk huket tak i meg. Barnehagen måtte ta refleksopplæringa på nytt!

Jeg er nok for sløv med refleksbruk til vanlig, men går sjelden på trafikkerte steder i mørket...

Har en del reflekser liggende, så det er ingen unnskyldning - får feste noen i lommene på vintertøyet...

Skrevet

Bruker alltid refleks-brikke, pluss refleksbånd (med borrelås) rundt bena. Synes det er så mye bedre å oppdage refleks som "beveger seg", enn t.d. refleks-vester. De er liksom mer "stillestående" enn en brikke som "blinker", og refleks på bena som går "opp og ned"!

Burde forresten vært fastsydd refleksbånd på klærne når man kjøper de. Det var det ofte før, særlig på barneklær.

Kjører ofte bil i mørkret, og jeg blir helt sjokkert over hvor vanskelig det er å se de som ikke bruker refleks!!

Skrevet

Uff da - dette er jeg altfor slapp til... Men så går jeg sjelden langs veien etter at det er mørkt også da, er som regel i opplyste strøk.

Men jeg skal skaffe meg en - sånn tilfelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...