monja Skrevet 14. september 2003 #1 Skrevet 14. september 2003 Nå blir det jo bare mørkere og mørkere på kveldstid, men hvordan er samvittigheten når det gjelder bruken av refleks?? Jeg må nok innrømme at jeg er fryktelig dårlig på dette med refleks, men jeg utstyrer begge hundene med refleksdekken (omsydde refleksvester), og jeg hadde masse reflekser på hesten da jeg hadde henne. (Ikke at det er noen unnskyldning for meg altså......)
Mrs. B Skrevet 14. september 2003 #2 Skrevet 14. september 2003 Jeg har refleks i jakkelommen og bruker den dersom jeg går ute etter at det har blitt mørkt. Det er jo ikke noe pes, og jeg gjør heller det enn å bli påkjørt av en bil. Det er jo også så skummelt å kjøre selv om kvelden når det plutselig dukker opp en fotgjenger rett ved siden av deg i svarte klær og uten refleks! Synes det burde være påbudt jeg - akkurat som å bruke bilbelte og å kjøre med lys på.
Gjest Lea Skrevet 14. september 2003 #3 Skrevet 14. september 2003 Jeg har ikke refleks. Men har jeg bor er det masse gatelys og hunden har refleks på båndet (opptil flere faktisk). Burde nok ha en refleks i lomma, men det var dette med å komme på det da..
Gjest Hulderjenta Skrevet 14. september 2003 #4 Skrevet 14. september 2003 Har reflekser i vinterjakkene, bruker de hvis jeg er ute når det er mørkt. Må visst henge en i regnjakken også...
Gjest Kira Skrevet 14. september 2003 #5 Skrevet 14. september 2003 Hunden har refleks på båndet sitt. Bruker det da jeg går med han. Ellers har jeg en reflekslignendeting som sitter på jakken min. Som er "sydd" i selve jakken ...
Gjest Starya Skrevet 14. september 2003 #6 Skrevet 14. september 2003 Pleier å ha en refleks i hver jakkelomme. Og noen flere i kjøkkenskuffa. Har enda ikke vært ute i mørket denne høsten, så de er ikke "montert" enda, men takk for påminnelsen.
Gjest Mae Skrevet 14. september 2003 #7 Skrevet 14. september 2003 Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt. Mae
Gjest Poirot Skrevet 14. september 2003 #8 Skrevet 14. september 2003 Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt. Mae Har du vært på mørkekjøringskurs, eller??? Man ser IKKE alt, dvs ; man ser alt -alt for sent. Forøvrig bruker jeg refleks.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #9 Skrevet 14. september 2003 Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt. Mae Og bak deg ligger bilene og fotgjengerne i en eneste stor haug, fordi du blender samtlige motgående bilister?
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #10 Skrevet 14. september 2003 Man tager en refleks, fester den inne i lommen på ytterplagget, og vips! så har man refleks med seg hele tiden. Den kan også festes inne i vesken. Forskjellen på når man blir sett med vs. uten refleks, er enorm. Jeg er enig med de som mener at refleks burde vært påbudt.
Gjest Starya Skrevet 14. september 2003 #11 Skrevet 14. september 2003 Husker forresten da jeg gikk på skolen, da var det en årlig hendelse at det ble delt ut reflekser i alle klasser på skolen med formaninger om at refleks reddet liv. (Og hvert år var noen morsomme og tok på seg refleksen i bassengtimen for å være på den sikre siden..) Sønnen min har til gode å få en eneste refleks, han. Er det fordi de har sluttet å redde liv, eller ble de for dyre i produksjonen tro...?
Gjest Qlio Skrevet 15. september 2003 #12 Skrevet 15. september 2003 Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt. Mae
Redhead Skrevet 15. september 2003 #13 Skrevet 15. september 2003 Sønnen min har til gode å få en eneste refleks, han. Er det fordi de har sluttet å redde liv, eller ble de for dyre i produksjonen tro...? Tror aldri jeg har kjøpt refleks. Mener de deler ut refleks i banken bl. a og forsikringsselskap. I fjor fikk vi flotte refleksband fra trafikkselskapet.
Tusenfryd Skrevet 15. september 2003 #14 Skrevet 15. september 2003 Det med mørkekjøring er at man tror man ser så mye mer enn man faktisk gjør. Og man bruker ikke refleks fordi man tror at man synes så mye bedre enn man gjør. Nei, man synes dårlig uten. Alle bør ha refleks, og jeg skal jammen meg skjerpe meg selv også. gatelys kan aldri erstatte refleks. Takk for påminnelsen!
Marianne Skrevet 15. september 2003 #15 Skrevet 15. september 2003 Jeg bruker refleksvest jeg når jeg er ute å går på de sene mørke kvelder. Vi har det alle sammen her, og må ungene må jeg.
Malou Skrevet 15. september 2003 #16 Skrevet 15. september 2003 Jeg er ikke særlig god til å huske å ha med meg refleks desverre, ennå jeg selv vet hvor dårlig man ser folk som er ute og går uten refleks på mørke høstkvelder. Nå er det ikke så ofte jeg er ute og går i mørket, men jeg skal prøve å skjerpe meg, men jeg har likssom ikke noen fast jakke. Kanskje en ide å legge reflekser i gangen sånn at jeg ser dem når jeg tar med meg husnøkkelen? Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #17 Skrevet 15. september 2003 Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt. Mae flott at noen tar seg tid til å bekrefte hvordan kvinner bak rattet er
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #18 Skrevet 15. september 2003 Jeg bruker ikke refleks men kjører med fjernlysene på hele tiden- det fungerer kjempefint, jeg ser alt. Mae
Gjest Donna Skrevet 15. september 2003 #19 Skrevet 15. september 2003 Reflx er viktig ! voffsen ser ut som et jueltre når vi er på tur i mørket ...*ler*..selv bruker jeg vanlige reflekser eller band rundt beina .......vest når jeg sykler .....lykter på sykkelen ......å se folk uten reflekser er IKKE lett ....man ser de ikek før man passerer de !
Edie Skrevet 15. september 2003 #20 Skrevet 15. september 2003 Takk for påminnelsen! *finner frem refleksen nå, og fester inne i lomma på vinterjakka* Kan få bruke for den jakka fortere enn man tror....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå