Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Arlequin
Skrevet

Jeg har de siste ukene slitt med dårlig hud i ansiktet, typisk kviser ++ Men har nå også lagt merke til at jeg har fått veldig "nuppete" hud, særlig i pannen og på haka. Er det noen som vet hva dette kommer av og hva jeg kan gjøre med det? Får veldig ujevn og rødlig hud av det.. :tristbla:

Jeg peeler huden 1-2 ganger i uka + fuktighetskrem hver morgen og kveld. Merker at dette plager meg mer og mer og drømmer om myk, frisk og jevn hud!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan være allergi, kan være produktene du bruker, kan være hormonelt ++ Vanskelig å si noe uten mer informasjon. Hva slags produkter bruker du? Går du på p-piller? Kan du være allergisk mot laktose, gluten eller liknende? Har du dårlig kosthold? Drikker du nok vann? Mange faktorer som spiller inn :)

Endret av Rosebud
Gjest Arlequin
Skrevet

Takk for svar. :) Går på Loette p-piller, men har bare hatt dette problemet nå i det siste, så tror nok ikke det er det. Akkurat nå bruker jeg produkter fra Boots apotek, kan godt være jeg reagerer på disse. Får prøve å bytte og se om det er noe forskjell. Har aldri vært allergisk mot noenting..

Jeg spiser masse frukt, grønsaker og fisk, men kan sikkert kutte ned på godteri om det vil hjelpe? Drikker neste bare vann, men kan nok øke mengden mye mer.

Det er bare så fryktelig irriterende og vanskelig å finne hudpleieprodukter som hjelper(!)

Skrevet (endret)

Både det å spise mindre godteri og det å drikke mer vann kan ha en positiv effekt. Det vil sannsynligvis ha lite å si dersom grunnen til urenhetene og nuppene er allergi.

Hvis du nylig har begynt å bruke en annen type produkter, og endringen har kommer i ettertid, vil det være naturlig å anta at du reagerer på ett eller flere av disse produktene.

Skal du bytte til et nytt merke bør du gå for noe med bedre og "tryggere" ingredienser enn Boots-apotek sine. Jeg kan anbefale deg å ta en titt på MD Formulations, som er helt super hvis du sliter med urenheter, og Decleor som har masse naturlige og milde produkter. Begge merkene er ekkelt dyre i norske hudpleiesalonger, men om du kjøper dem på nettet koster de ikke stort mer enn vanlige parfymerimerker. Det er mye å spare på å handle smart :)

Skal du ha MD anbefaler jeg denne siden:

http://www.prettyskin4less.com/MD-Formulations/c299542/

Og Decleor:

http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?brand=Decleor&productSex=&pricerange=&category=

Det kan være lurt å investere i noen gode basisprodukter for huden, spesielt de produktene som blir liggende på huden (serum, kremer og liknende). Både MD og Decleor har trygge og gode ingredienser, også er de mer konsentrerte, og vil derfor ha bedre effekt enn billigere merker som inneholder mye fyllstoffer og mineraloljer som bare gjør vondt verre. En god skrubb er også alfa omega for glatt og fin hud; den fjerner døde hudceller som kan hope seg opp og lage nupper og kviser, samt gjør at pleieproduktene du smører på etterpå kommer til sin fulle rett. MD Formulations sin Face&Body scrub er helt fantastisk - ingen over, ingen ved siden av!

Lykke til! ;)

Endret av Rosebud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...