Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Hei, Jeg har brukt p-ring i en måned og merker at sexlysten og evnen til å få orgasme daler. Har tidligere opplevd det samme med p-piller. Det sies ofte at man skal teste en prevensjonsmetode i tre måneder før man gir opp, men det frister jo ikke akkurat, ikke minst siden det tar noe tid å få lysten tilbake. Så... er det noen som har opplevd at sexlysten ble bedre ved at dere fortsatte disse tre månedene?
blargh Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Min sex lyst forsvant helt i ... tja, en måned, to? Den har sakte kommet tilbake igjen (gått på p-ringen i 4 måneder ++) Sexlysta mi er ikke den samme som den var, noe som det virker som om kjæresten min er lettet over
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Min sex lyst forsvant helt i ... tja, en måned, to? Den har sakte kommet tilbake igjen (gått på p-ringen i 4 måneder ++) Men den kom tilbake, altså? Men ikke fullt enda etter tre måneder? Jeg er i startfasen av noe jeg håper skal bli et forhold, så jeg har ikke lyst til å ha lystproblemer nå -- på den annen side fungerer ikke kondomer, og jeg har virkelig ikke lyst til å bli gravid heller!
blargh Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Den har kommet tilbake, men ikke fullt ut. Jeg vil si den er 40% tilbake og det etter 4 måneder på p-ringen. Det værste med p-ringen for min del var at jeg var et følelsesmessig vrak i en måned da jeg begynte med den (også ble det bedre etterhvert). Det er greit å ha det i mente, for det slo seg veldig ut for meg når forholdet var i startfasen og jeg var ikke 100% trygg. Jeg var også i starten av et forhold når jeg begynte med den, men jeg har hatt som politikk at jeg aldri sier nei når kjæresten min har lyst på sex. Fordelen med p-ring er at den gir ut mindre hormoner enn p-piller, og man slipper å tenke på å få i seg en pille hver dag. Dette er for meg store fordeler. Men om jeg vil anbefale p-ringen - det vet jeg ikke. Det at sexlysten er så redusert som den er synes jeg er veldig negativt, men jeg har også opplevd dette med p-pillen.
Gjest Airi Chikako Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg hadde nedsatt lyst i begynnelsen, som følge av at jeg var ganske satt ut av hormonene, nedbrutt og rett og hadde rett og slett lite overskudd. Da det stabiliserte seg, kom den tilbake, sammen med humøret og livsgleden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Hei, jeg prøvde leeenge, 8 mnd p-ring, og jeg endte opp me å nesten miste min kjære. Jeg mistet all interesse og alle følelser rundt et forhold. Og jeg følte meg invadert om han ville kose/ha sex. Han hjalp meg å se den røde tråden fra tidligere forhold, jeg bruker nå Ladycomp. Og jeg er tilbake og føler på alle plan. Vi er forelsket på nytt og har det kjempefint! Men jeg ble slik av p-piller, p-plaster også, men nuvaring er en versting tror jeg. Min storesøster på 34 gikk også på nuvaring, og det ble ikke bedre for henne heller:( Jeg så et svar her over, mener du virkelig at 40% er toppers??? Jeg liker ikke tanken på at kvinner ofrer seg på den måten:/ 40 %....sukk
blargh Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Jeg hadde nedsatt lyst i begynnelsen, som følge av at jeg var ganske satt ut av hormonene, nedbrutt og rett og hadde rett og slett lite overskudd. Da det stabiliserte seg, kom den tilbake, sammen med humøret og livsgleden. Hvor lang tid tok det før du var tilbake til normalen?
Gjest Airi Chikako Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Hvor lang tid tok det før du var tilbake til normalen? Det tok ikke så voldsomt lang tid, jeg begynte i starten av november og jeg har gode minner fra juleferien med kjæresten. Sånne ting er jo veldig individuelle, derfor kan det jo være verdt det å vente til de tre månedene er over?
Aftensol Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Jeg mistet lysten av den, evnen til å få orgasme dalte også her, i tillegg til at jeg ble veldig sint av den... Prøvde en pakke før jeg ga opp.. Nå bruker jeg p-plaster og hadde det ikke vært for at jeg har blødd i 2,5uke nå, så er jeg veldig fornøyd... Det begynner heldigvis å gi seg nå!!
blargh Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Jeg så et svar her over, mener du virkelig at 40% er toppers??? Jeg liker ikke tanken på at kvinner ofrer seg på den måten:/ 40 %....sukk Nei, 40% er ikke i orden. Nå har jeg ikke gått lenge nok på p-ringen til at jeg gir den opp enda, men sexlysten min må heve seg. LadyComp virket veldig interessant, men utrolig dyr! Skal researche litt mer på slike.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Jeg bruker også p-ring og føler den kan legge litt demper på lysten i tillegg til litt vektøkning. Har gitt meg selv opphold på 1 mnd innimellom, men merker ikke forskjell. Må vel gå lengre uten. Men jeg har veldig korte mens-sykluser og bruker den til å regulere. Har en ring inne i 3 uker også bytter jeg, gjør det med 3 ringer før jeg går en uke uten og får mens. Hopper over mensen på den måten og da har jeg den bare noen få ganger i året. Hvis jeg er uten får jeg mens 2 og en halv uke etter forrige dvs min syklus er på ca 20 dager mot normalt 24 dager. Blør også kraftig og i godt over 1 uke. Sliiitsomt! Men har ikke funnet et p-pille merke jeg føler meg normal på heller så....
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Nei, 40% er ikke i orden. Nå har jeg ikke gått lenge nok på p-ringen til at jeg gir den opp enda, men sexlysten min må heve seg. LadyComp virket veldig interessant, men utrolig dyr! Skal researche litt mer på slike. Ja, jeg mente det bare som en tankevekker, ble lettet over at min medsøster ikke er intressert i å ofre seg, phu:) Ladycomp koster 4995 (inkl frakt) men fordelen er at den varer resten av livet om man ønsker, og man kan få den på avbetaling:) Jeg og min kjære spleiste på den, da det er en selvfølge at man deler på prevensjonsutgifter. Og jeg er svært fornøyd med apparatet:)
Gjest titti Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 All østrogen /gestagen prevansjon virker dårligt på kroppen. Tapper deg helt fra Det gode progesteron som gir sexlyst og livsglede. er nesten ødelagt av 30 år med syntetiske hormoner. når du er 40 har du nesten ingenting igjen av progesteronet ditt. men mange leger tror gestagen er progesteron.feil. det blokker for progesteron.
Gjest TS Skrevet 12. april 2010 #14 Skrevet 12. april 2010 Takk for mange gode svar! Jeg er redd for å bruke de tre månedene fordi sexlysten ikke nødvendigvis kommer tilbake med en gang, og fordi jeg er redd jeg begynner å irritere meg over typen hvis jeg skal gå uten lyst i flere måneder i begynnelsen av forholdet -- det er virkelig frustrerende; jeg har mentalt lyst på sex, men kroppen er ikke med og jeg har problemer med å komme. Godt å høre at noe av den kommer tilbake, men jeg tror ikke 40% holder for meg altså. Mon ikke det blir tilbake til kondomene tross alt :/
blargh Skrevet 13. april 2010 #15 Skrevet 13. april 2010 Jeg for min del tenker at lady-comp er løsningen, men jeg har ikke 5000,- å bare flushe ut av lommeboken.
Havfrua Skrevet 13. april 2010 #16 Skrevet 13. april 2010 Huff, det er ikke bare bare med alle disse hormonene vi stapper i oss. Har kun dårlig erfaring med vanlige p-piller og etter at jeg fikk en sønn for 2,5 år siden så satte jeg inn hormonspiralen. Jeg syns det ville være kjekt å slippe å tenke på å ta en pille hver dag men fikk veldig uregelmessig mens og lysten har så og si ikke vært tilstede. Nå lurer vi på å få et barn til så for 5 dager siden tok jeg den ut og himmel og hav for en forskjell. Vi har hatt mere sex de siste dagene en hva vi har hatt på lange tider og jeg merker stor forskjell på min egen lyst. En ting er sikkert, jeg skal ALDRI mere ta hormonprevensjon!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #17 Skrevet 13. april 2010 Jeg for min del tenker at lady-comp er løsningen, men jeg har ikke 5000,- å bare flushe ut av lommeboken. Man velger jo selv hvor mye man er verdt, å henge seg opp i at 5000 er dyrere enn å ødelegge seg selv virker ihvertfall for meg rart. Dessuten så får man den på avbetaling om det trengs, og mange partnere deler gjerne utgifter til prevensjon, kvinnen alene er ikke ansvarlig for å holde seg med prevensjon. Å kalle det å "flushe ut av lommeboken" høres veldig negativt ut. Jeg har ikke en eneste krone til overs selv, da jeg er uføretrygdet med 8900 kr utbetalt og 4000 i boligutgifter, men tror du ikke jeg fikk ladycomp likevel, fordi jeg bryr meg om meg, og min kjære. Han betalte halve:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå