Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #21 Skrevet 9. april 2010 Jeg ser ikke helt hvorfor det er nødvnedig med to S.U. datoer, og hadde nok galant hoppet over å gi et foreløpig svar. Tror ikke jeg hadde blitt så veldig glad for å få purring på at jeg ikke hadde gitt foreløpig svar heller, så sant fristen for endelig svar ligger uker frem i tid. Foreløpig svar satte vi opp etter ønske fra de samme gjestene etter et tidligere selskap. Disse gjestene syntes det var for tidlig å gi endelig svar 4 uker før selskapet, mens jeg hadde behov for å vite ca antall for å reservere sengeplassene så tidlig. Jeg har en avtale med overnattingsstedet, der jeg reserverer x antall plasser 4 uker før selskapet, og bekrefter antallet senest 2 uker før. Derfor ble det til at vi satte en foreløpig svarfrist, med endelig svarfrist 2 uker senere. Trådstarter
FoxyFish Skrevet 9. april 2010 #22 Skrevet 9. april 2010 70 visninger, og bare en som har svart... Til Foxy Fish: Takk for svaret. Jeg mener ikke å kritisere deg, men samtidig forstår jeg det ikke. Jeg forstår godt at det er mer morsomt å svare til noen du kjenner godt, som arrangerer noe du har lyst til å delta på, men hvis du ikke har lyst til å delta, hvorfor sier du ikke likegodt i fra med en gang at du ikke kan komme, og så er det unnagjort? "Beklager, jeg har ikke mulighet til å komme fra", er da ganske enkelt å si. Da slipper du å la det gå i glemmeboka, og så slipper vertene å lure på om du kommer? Trådstarter Jeg skjønner godt at det er vanskelig å forstå, for det er jo faktisk utrolig bak mål. Jeg tror problemet mitt ligger i at jeg ikke ønsker å si at jeg ikke kan/vil komme, i frykt for å tråkke noen på tærne. Likevel er det jo tross alt verre å ikke svare. Dette skal jeg rett og slett skjerpe meg på!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #23 Skrevet 16. april 2010 Hvor vanskelig er det egentlig å ta opp telefonen og gi beskjed om de kommer eller ikke? Ennå har vi ikke fått svar fra alle... en uke etter siste frist. Noen har sagt til andre at de kommer, men å gi oss beskjed om at de kommer, det har de ennå ikke klart! Å ikke ville eller kunne komme er det greit nok, det har jeg ingen problemer med å akseptere, men å ikke svare i det hele tatt, føler jeg er direkte respektløst, og det gjør at jeg ikke har lyst til å ha dem som gjester i selskapet heller. Jeg har ikke engang lyst til å ringe dem for å høre om de har glemt det! Hilsen trådstarter
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #24 Skrevet 16. april 2010 Jeg fikk en konvolutt i handa av et tilkommende familiemedlem da vi løp forbi hverandre i motgående retning i regnet i begravelsen til et annet familiemedlem. Jeg la kortet automatisk i kåpelommen så det ikke skulle bli bløtt og løp videre inn i kirka. Et par / tre mnd senere treffer jeg familien igjen i forbindelse med jul, og fikk der beskjed at jeg hadde ikke svart på bryllupsinvitasjonen! Jeg har fremdeles ikke sett invitasjonen, hvor den ble av, vet ikke jeg! Ligger kanskje på parkeringsplassen utenforbi kirken?! Må også si at jeg visste ikke at det var en bryllupsinvitasjon, og hadde dermed heller ikke tanke for å ringe bryllupsparet å takke ja til invitasjonen. Jeg forstår din irritasjon, men det kan være uforsette omstendigheter også som kan spille inn, som det gjorde for meg. Vil også si at om jeg hadde fått en telefon der de lurte på svaret mitt, så syntes jeg det hadde vært bedre enn at de irritert seg over meg i en måned eller noe slikt før de møtte meg til jul og nevnte det der.
Cata Skrevet 16. april 2010 #25 Skrevet 16. april 2010 Synes egentlig ingen av alternativene passer helt. Er det noe jeg har lyst til å delta på så sjekker jeg med sjefen og kolleger om jeg kan ta fri og dernest sjekker jeg flypriser (forutsetter at det ikke er så nær at jeg kan kjøre selv) og så sier jeg fra om jeg kommer eller ei når fristen nærmer seg. (Legger inn mobilpåminnelse eller påminnelse på kalenderen på PC ) Ser liksom ikke poenget med foreløpig svardato. Er det noe jeg ikke har veldig lyst å delta på, eller jeg vet at jeg er opptatt den aktuelle datoen, så sender jeg avbud så raskt jeg kan for å ha det gjort.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #26 Skrevet 16. april 2010 Jeg forstår din irritasjon, men det kan være uforsette omstendigheter også som kan spille inn, som det gjorde for meg. Vil også si at om jeg hadde fått en telefon der de lurte på svaret mitt, så syntes jeg det hadde vært bedre enn at de irritert seg over meg i en måned eller noe slikt før de møtte meg til jul og nevnte det der. Jo da, det kan være omstendigheter... Men når et av parene har sagt til andre inviterte at de kommer ("da møtes vi hos XXX neste helg), men ikke klart å si det til oss som er de som har invitert til selskapet, da er det sløvt! Vi vet at de har fått invitasjonen, de har en telefon som virker, de har en stemme som virker, og jeg ser ingen grunn til at de ikke ikke kunne gitt oss svar en eller annen gang i løpet av disse ukene. Jo, jeg vet at det er bedre å ringe enn å irritere meg, men når jeg vet at alle som ikke har svart har mottatt invitasjonen sin, så har jeg ikke lyst til å ringe for å "trygle" dem om å komme.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #27 Skrevet 16. april 2010 Ser liksom ikke poenget med foreløpig svardato. Er det noe jeg ikke har veldig lyst å delta på, eller jeg vet at jeg er opptatt den aktuelle datoen, så sender jeg avbud så raskt jeg kan for å ha det gjort. Om hvorfor det ble satt en foreløpig svardato er besvart tidligere. Foreløpig svar satte vi opp etter ønske fra de samme gjestene etter et tidligere selskap. Disse gjestene syntes det var for tidlig å gi endelig svar 4 uker før selskapet, mens jeg hadde behov for å vite ca antall for å reservere sengeplassene så tidlig. Jeg har en avtale med overnattingsstedet, der jeg reserverer x antall plasser 4 uker før selskapet, og bekrefter antallet senest 2 uker før. Derfor ble det til at vi satte en foreløpig svarfrist, med endelig svarfrist 2 uker senere. Trådstarter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå