Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Soverommet vårt er kjedelig og kun praktisk. Hvite vegger og sjelløst. Nå skal det freshes opp! Veggene skal males og/eller tapetseres. Gardiner, puter og sengeteppe skal stå i stil, og vi må ha noe fint på veggene. Rommet er ca. 15 kvadratmeter og rektangulært. Døra er på ene kortveggen, på motsatt kortvegg er et standard vindu. Senga skal stå på ene langveggen. Ellers skal det møbleres lett med to nattbord, en kommode og en stol eller benk som vi kan legge puter og sengeteppe på om natta. Leiligheta vår er ellers lita, så soverommet vil også bli brukt på dagtid iblant. Vi skal derfor ha flatskjerm som skal henge på veggen på motsatt vegg i forhold til senga (ikke veldig romantisk nei, men praktisk ) Jeg ser for meg en dempet og "rolig" stil, et sted der man kan slappe av. Men samtidig skal det gjerne være et rom som gi en litt sånn wow-følelse når man kommer inn. Kanskje litt vanskelig å forklare, men det skal ikke være et anonymt rom. Er det noen som har ideer? Eller kanskje vet om noen gode nettsider med bilder? Trenger inspirasjon!
bambyb82 Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Hei! Du kan evt google "bedroom" eller "modern bedroom" ( og velge vis bilder øverst i menyen til venstre) Da får du inspirasjon! Gjør ofte dette selv for å skaffe inspirasjon til mine skole opgaver. Visst du laster ned "google skechup" som er et gratis 3d tegneprogram kan du selv lage rommet ditt i 3d tegninger på data, det er et fortrinnsvis lett program å bruke. Det finnes mange bruker veilednings videoer på f.eks. youtube. Lykke til :O)
Gjest Stavangermamma78 Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Byggevarehus pleier å ha en del fargekart og blader du kan kikke på
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Hei! Har freshet vårt soverom også. Soverommet vårt er såpass smalt at sengen (stor kontinental) + to nattbord tar hele bredden. På motsatt side av hodegjerdet var en kort vegg med skap og kommode. Vi kasta ut skap og kommode og satte inn et åpent hyllesystem, svært greie. Så innstallerte vi fire skyvedører med speil og (ikke over hele, men mye. Og i litt artig former, kjøpte dørene uten speil og limte på speilfliser fra Ikea med en type silikonstift - Tech 7). Så fant jeg et gammelt smalt helfigurspeil i kjelleren med bred ramme. Spraylakkerte rammen sort og la speilet over senga. Passet bra med bredden. Kastet ut gardinene og erstattet med hvit (samme som veggen) rullegarding + blondegardiner. Kjøpte et par sengetepper + etpar sett blondegardiner i forskjellig farge.. når jeg bytter disse så bytter hele rommet stil, siden det er hvitt/sort/speil resten. Ja, også har vi små "runde" tepper fra Ikea rundt sengen. Artige prikker som iblant komplimenterer gardinene og iblant matcher de. Billige, så greit å ha en haug av og å bytte på de. Skapløsningen husker jeg ikke hvor mye det kostet.. Men det var billigere enn et nytt stort klesskap som vi hadde tenkt å kjøpe. Og mye "kulere" og freshere nå. Trenger jo ikke kommode når jeg har så mye hylleplasser bak en skyvedør. ...og speilene som dominerer ene veggen er ganske morsomme på sene kvelder, du..
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Meg som skrev over. Jeg vet at rommene våre ikke er like, men du sa du ønsket inspirasjon. Synes hvite vegger er pent på litt små rom jeg, kan jo lett endre personligheten til et soverom med sengeteppe osv som jeg gjør.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Meg igjen.. er natta nå ja. Herregud. Leser det jeg selv skriver. La speilet over senga = altså hengte helfigurspeilet "liggende" over der hodegjerdet ville vært, istedet for et hodegjerde. Ikke helt lavt nedpå, men i passelig høyde til at det blir et møbel. Nattbordene er sorte som vi lakkerte rammen til og det hjalp å skape en helhet.. siden kontinentalsenger uten hodegjerne ofte ser litt.. u-møbel ut. Er liksom bare en myk haug det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå