Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sue84
Skrevet

når jeg går tur og slik så har jeg begynt å vrikke ekstra på rumpa..

(når ingen ser selfølgelig)

føler at det kan være litt sann ekstra rompetrening når jeg går..?

hehe kan det stemme eller er det bare tåpelig? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å vrikke på rumpa har nok ingen effekt i så måte, men det som kan ha en effekt som ekstra rumpetrening, er å virkelig fokusere på å bruke setemuskelaturen i hvert skritt du tar. Stramme godt for hvert skritt. Det har vært en del av min opptrening av muskelaturen etter lengre sykdomsforløp, anbefalt av fysioterapeut. Og jeg tror ikke det synes noe særlig for andre, så du kan gjøre det hvor som helst og når som helst.

Gjest sue84
Skrevet

okei :) takk for svar.. det skal jeg bjynde med i steden for da :) ser kansje ikke så dumt ut ;)

Skrevet

Finnes ikke teite spørsmål, lov å spørre!

Gå i trapper, supert for trening av rumpe/lår/legger, bratte oppoverbakker er bra også!

Les litt her, tips til øvelser du kan gjøre hjemme;

http://www.kk.no/357615/stram-opp-stussen

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Det er så sunt å vrikke på rumpa.

Flere med korsryggplager og bekkenplager(bekkenløsning bl.a) blir bedre av at disse områdene myknes opp. Vrikk i vei:)

Skru på musikk på morgenen og dans med litt hoftebevegelser i tillegg! Tenk på holdning, stram magen litt, særlig nederst. Super habilitering. Forebyggende mot alskens. Pluss at man får gnisten når man føler seg littegranne sexy og feminin. Reduserer stress.. Kan vel ikke bli bedre?

Hilsen fysioterapistudent:)

Endret av Parasollpiken
Skrevet (endret)

Det er så sunt å vrikke på rumpa.

Flere med korsryggplager og bekkenplager(bekkenløsning bl.a) blir bedre av at disse områdene myknes opp. Vrikk i vei:)

Skru på musikk på morgenen og dans med litt hoftebevegelser i tillegg! Tenk på holdning, stram magen litt, særlig nederst. Super habilitering. Forebyggende mot alskens. Pluss at man får gnisten når man føler seg littegranne sexy og feminin. Reduserer stress.. Kan vel ikke bli bedre?

Hilsen fysioterapistudent:)

Interessant dette med bekkenløsning. Jeg er nemlig så uheldig at jeg får bekkenløsning hver eneste mnd. rett før og i mensenperioden, og det i en alder av 19 år, har heller ikke barn. Vrikker jo ikke så mye på hoftene ved jogging, spinning, vario og sånt. Sånn generelt er det kun på fest det blir litt skikkelig hoftevrikking. ;)

Har du noen kilder til dette?

Endret av Teriyaki
Skrevet

hmm.. takk for svar :) da skal jeg begynde shake litt mere på assen en før ;)

Skrevet

Begynn å shake du sue84! Vi bør gjøre det alle sammen. Vi har en kropp, den trives best når den blir brukt;)

Teriyaki,

har ikke hørt om bekkenløsning utenfor graviditet. Bekkenløsning er en naturlig prossess som skjer når man blir gravid. Hormonene setter i gang å forbrede til fødselen ved at leddbåndene i bekkenet blir løsere. Er man godt trent i muskulatur rundt kan dette gjøre at man ikke får plager.

Ved menstruasjon har man verk, men ikke bekkenløsning. Hva ville du ha kilder til?

Hei så lenge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...