-Lilly- Skrevet 8. april 2010 #1 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Hei, dere. Nå er det faen på tide at jeg skyter viljestyrken til værs og strammer igjen munnen! Jeg har for få fingre og tær til å telle alle gangene jeg har forsøkt å få et bedre kosthold, men mislykket. Viljestyrken min er så å si ikke-eksisterende, men det skal jeg jobbe med nå – og denne gangen er det på tide å være ærlig og ta seg selv hardt. Her inne skal jeg skrive om mine oppturer, nedturer og alt som måtte falle meg inn underveis. Jeg: er 21 år er 160 cm høy har en vekt som viser: 62,7 Det er ingen hemmelighet at jeg har forferdelige kostholdsrutiner og viljestyrke på høyde med anklene mine. Det har gitt et utslag på både vekt og bukser dessverre. I sommer veide jeg rundt 56-57 kilo, det vil si at siden da har jeg gått opp ca 6 kilo. Det er mye på kort tid. Tidligere har jeg aldri veid over 60-tallet. Da jeg nærmet meg, latet jeg som ingen ting, rullet meg i sjokolade og håpet på det beste. Hvorfor? Jo, fordi jeg startet å trene i høst, med et håp om at da ville alt bli bra. Flink til å trene ofte er jeg også, men når jeg startet å spise dobbelt så mye så hjelper det ikke stort. Jeg skal skrive ned daglig hva jeg spiser, så kanskje jeg får øya opp. Det er ca 8 uker til sommeren er her – da vil jeg ha nådd målet mitt! Jeg kommer tilbake til cm-målinger seinere. Endret 15. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 8. april 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Etter jeg trykte i meg den 3. marsipanpølsa i sta så bestemte jeg meg for at nå er det nok og startet en dagbok her inne. Jeg vil prøve etterhvert å spise mindre, sunnere og få bedre kontroll over sukkeravhengigheten min. Det er ikke lett å være sukkeravhengig når man ønsker seg en stram kropp Frokost: Toro, rett i koppen potet og en kaffe mokka (250 + 80 kcal) Mellom: 1/3 nutrilettbar karamell (70 kcal) Middag: Kyllingfilet med krydder, fløtegratinerte poteter og gratinerte blomkål/brokkoli mellom: 3 marsipanpølser (250 kcal) Kveldsmat: 2 brødskriver med tynt lag appelsinsyltetøy mellom: 4 jordbær (ble så ekstremt fysen/sjessen på slutten av kvelden) Endret 8. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 10. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg spiste meg alt for mett på pizza. Jeg er mett enda. Jeg merket at jeg var mett lenge før jeg gjorde meg ferdig, allikevel så klarte jeg å trykke i meg bit etter bit. Det er typisk meg, at jeg aldri klarer å la noe ligge igjen på tallerken. Jeg har vært på jobb i så og si hele dag, så da er det så lett å få i seg sånt som den kanelsnurren. Jeg har i det minste fått i meg en ekstra haug av vann, det gjør jeg alltid på jobb. Frokost: grov baguett med ost, skinke, salat, agurk og paprika. mellom: litt oppskjært vannmelon og honningmelon og en kanelsnurr () "lunsj": en kopp kaffe double choca mocca (75 kcal) Middag: 3 stk hjemmelaga pizza (fyll: kjøttdeig&saus, bacon, paprika, mais, ananas) Kvelds: halvt pizzastykke Ca 1740 kcal i dag Jeg satt å tenkte litt i sta på hvordan jeg kan gjøre det fremover. Alle sier at å spise lite og ofte er det beste. Jeg vet ikke om nettopp det funker for meg, fordi etter jeg begynte med å spise oftere enn jeg gjorde (ca 1-2 ganger om dagen) så la jeg på meg. Jeg har allikevel tenkt å fortsette med det, men nå skal jeg være mer nøye på å spise LITE! Jeg må lære meg at nok er nok, og tenke at om et par timer skal jeg spise litt mer. Merker også at appetitten min har økt betraktlig etter jeg begynte å spise oftere.. og det er nok det som er problemet mitt (og selvfølgelig et usunt kosthold) Planen min er å gå ned noen kilo, akkurat nå er det minst 6 kilo, og det jeg begynner med som mål først. Det er ca 8 uker til vi er i første uka av juni, og innen da vil jeg ha gått ned noen kilo. Jeg lurer på om jeg klarer å gå ned ca 0,5-1 kilo i uka, eller 5-6 kilo innen da? Jeg trenger å sanke ned noen tips for hvordan jeg kan gjøre det på den måten.. 1 kilo i uka hadde vært ganske bra føler jeg.. og det hadde vært deilig å fått det til. Endret 11. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 11. april 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 11. april 2010 Ugh, jeg blir så flau av å skrive opp hva jeg har spist i løpet av en dag når det er så ille som det her. Men, nå er heldigvis helgen over så jeg skal prøve å være litt strengere med meg selv nå. Jeg har hatt en liten oppholdsperiode i treingen min de siste to ukene, men nå er jeg fit for fight. Dagens : Frokost: 1/3 rett i koppen bolognese Mellommåltid: Bixit turbar Lunsj: 1/3 rett i koppen potet Snacks: ca 40 gram softis Middag: Pizzarester fra i går, ca 1,5 pizzastk kvelds: 2 riskaker, 2 dots (kjeks) og 2 glass juice Flaut er det, men å late som om at jeg ikke har spist det hjelper ingenting. Har jobbet hele helgen, og der tyr jeg ofte til enkle løsninger som rett i koppen og lignende. Mandag i morgen, en ny uke - nye muligheter. Jeg skal klare det her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 11. april 2010 #5 Del Skrevet 11. april 2010 kjære deg. ikke vær flau for å innrømme hva du spiser kjenner meg desverre alt for godt igjen i dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 12. april 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 12. april 2010 kjære deg. ikke vær flau for å innrømme hva du spiser kjenner meg desverre alt for godt igjen i dette Hei og hopp. koselig med kommentar! "Bra" å høre at jeg ikke er aleine. Vi får stå på! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 12. april 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) I dag har jeg vært flink! Ikke vært sjessen i det hele tatt i dag, og tror det har noe med at jeg har vært flink til å spise grei mat, drukket mye vann og spist jevnlig! Middagsretten vi hadde i dag anbefales VELDIG. Sunt og den er superlett å lage på hektiske dager. Frossen torskefilet i en ildfast form, med all slags mulig grønnsaker, en boks creme fraiche og bacon på toppen. Yums! Frokost: Quaker havregrøt m/baked apple (blandet med vann) og litt kanel (200 kcal? usikker) Lunsj: To knekkebrød (rugsprø) med boks makrell i tomat Mellommåltid: Bendit oppskåret frukt 175 gram (65 kcal) Mellom: En halv banan Middag: Ovnsbakt torsk med grønnsaker Endret 14. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 14. april 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Gårsdagens mat : Frokost: To rugsprø med makrell i tomat, et glass sjokomelk Lunsj: Crunchy musly med melk og en banan, et glass sjokomelk Mellommåltid: 1/4 av nutrilettbar karamell Snacks: ca 80g potetgull (45 % mindre fett i det minste) Klarte ikke la være!! Uff.. "Middag": Panini med grov baguett, ost og kyllingbryst Trening: 10 min oppvarming - løping i oppoverbakke på tredemølle Styrketrening 30 minutter (bryst og mage) 10 min fort gange på tredemølla (oppoverbakke) Jeg har vært fryktelig lat på treningsfronten siden påskeferien, så det var hardt å komme tilbake. Nå går jeg tilbake til en eller annen slags form for trening minst 5 dager i uka. Enten på treningssenteret, prøve å svømme 3000 meter i uka og litt gåing ute i det fri Jeg elsker å trene, så jeg får bare stå på fremover nå. Vekta viste 61,5 i dag så da har jeg gått litt. Fikk mensen tidligere i uka så jeg føler meg litt oppblåst i tillegg. Jeg må prøve hardere på maten jeg putter i meg. Enkelte dager går det greit, men jeg har lett for å skeie ut. Spesielt de dagene jeg bare går hjemme med lite å gjøre, men det kan også bli et problem de dagene jeg har det hektisk og har nesten ikke tid til å lage mat - da kan jeg fort finne på å spise det første jeg kommer over. Jeg er ikke veldig god på å beregne kcal jeg får i meg, men tar sånn ca målinger. Det varierer hvor mye jeg får i meg, noen dager er det 1000 kcal, andre dager er det 1700 kcal. Endret 15. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 15. april 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Gårsdagens Frokost: Litt salat fra salatbaren på skolen mellommåltid: halv nutrilettbar Lunsj: 3 klementiner Middag: 3 kålruller Kvelds: klementin og 2 sjokoladepåskeegg - fyskamseg! Endret 15. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 15. april 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Torsdag Frokost: skål med crunchy müsli og melk Mellommåltid: Banan Lunsj: en kvart lunsjkake (ugh, den smakte pyton) og litt pastarør med tacokjøtt fra meny Mellommåltid: 1/2 nutrilettbar Mellommåltid: 2 klementiner Middag/kvelds: ......Bigmeny fra bergbys. Spiste burgern, drakk vann og rørte så vidt litt ved chipsen. Hadde egentlig ingen planer om å spise det her i dag, men etter en hel ettermiddag/kveld på skolen så spurte hun ene om jeg kunne bli med på bergbys.. Jeg hadde jo selvfølgelig store planer om at mat der skulle jeg IKKE kjøpe - lettere sagt enn gjort. Følte meg så uggen etterpå. Jeg har i det minste trena i dag! Oppvarming: 10 min på løpemaskinen i dag i oppoverbakke.. puh! styrke: 20 min, beinøvelser (innside og utside lår, og beinpress) Tar alltid 10 x 3 rep på hver av øvelsene, det gjør jeg nesten uansett hva slags øvelse det er. Kondis: 30 min på elipsemaskinen Jeg var... helt kake på slutten. Jeg hadde egentlig planer om å gå 45 minutter, men måtte gi meg etter 30 min. Jeg merka at lufta forsvant ut av kroppen min, hodet ble tungt og jeg fikk følelsen av at jeg skulle besvime. Var helt jævlig! Jeg måtte sette meg ned, og der ble jeg sittende litt før jeg kjørte hjem. Tror det er fordi formen min ikke er helt tipptopp om dagen. Jeg er ekstremt stressa fordi jeg gjør ting hele tiden: skole, jobb, venner. Alt går i ett. Det føles ut som at jeg holder på å bli skikkelig forkjøla også, merker det godt i halsen. Den er tørr, "stram/trang" og vond. Endret 15. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 17. april 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg eier ikke selvdisiplin eller viljestyrke. Noen dager blir jeg bare så skuffet over meg selv. Orker ikke tenke på hva jeg har spist de siste dagene, det har bare vært dritt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 18. april 2010 #12 Del Skrevet 18. april 2010 Ikke vær for streng mot deg selv, Lilly! Alle har dager eller perioder der kostholdet sklir ut. Da kan det bare gå en vei- til det bedre! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 18. april 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 18. april 2010 Ikke vær for streng mot deg selv, Lilly! Alle har dager eller perioder der kostholdet sklir ut. Da kan det bare gå en vei- til det bedre! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 18. april 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 18. april 2010 Trening søndag 18.april 10 min tredemølle 20 min ellipsemaskin 2 øvelser for triceps (20 x 3 rep) 10 min tredemølle Så ble det hovedsaklig kondisjon i dag. Deilig var det hvert fall! Nå skal jeg søernma hoppe under nyvaska dynetrekk og i kjærestens armkrok I morgen blir en hard dag: 5 timer prosjektarbeid, 8 timer jobb. Merker at det blir en like hard uke som den forrige.. I morgen skal jeg prøve å få veid meg og skrivd ned ulike mål rundt midje og lignende. :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 26. april 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Trening uke 16 Mandag: 10 min tredemølle 20 min elipsemaskin Mage (skrå og vanlig) - 20 x 3 Tirsdag: 40 min elipsemaskin Fredag: 30 min elipsemaskin bryst (10 x 3 rep) Mage (skrå og vanlig) - 20 x 3 Lørdag: Gåtur 45 min Endret 26. april 2010 av -Lilly- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 27. april 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 27. april 2010 Mat Tirsdag 27.04 Har lagt meg til en vane at jeg spiser middager og slikt på sånne små frokosttallerkner jeg har. Tror det fungerer bra til tider, men sånn som den middagen så tok jeg på alt for mye så det lå igjen en god del etterpå. Frokost: Halv skål med biola (blåbær/bringebær) og go`dag Middag: Penne med kjøttdeig og salat med tomater og litt lettrømme Mellommåltid: Kiwi Kveldsmat: 1/4 kylling med råkostsalat og balsamicodressing Kjenner jeg meg selv rett blir det garantert noe mer før jeg legger meg. Tenkte kanskje å lage en liten fruktsalat med yoghurt og frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 27. april 2010 #17 Del Skrevet 27. april 2010 åssen kjøttdeig bruker du og åssen pasta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 27. april 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 27. april 2010 åssen kjøttdeig bruker du og åssen pasta? Det her var kjøttdeig av.. hmm, lurer på om det var storfe. Vanligvis spiser jeg kun kyllingkjøttdeig, men vi hadde en boks med sånn liggende i fryseren så da ble det denne. Også er det penne-rør, lurer på om det er first price. Fins vel grove penne også kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Lilly- Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 2. mai 2010 Den uka her har jeg vært elendig på treningsfronten (kun 1 dag trening), men jeg kan heldigvis unnskylde meg med at det har sine grunner. Jeg har vært på skolen ca 12 timer hver dag, og de dagene jeg har vært der rundt 6 timer har jeg reist direkte på jobb i 8 timer etter det. Alt stresset jeg har på meg om dagen har resultert i at jeg har blitt syk. uke på uke med jobb og eksamensforberedelser har virkelig tatt på. Da hjelper det heller ikke at jeg bruker hele helgen på å jobbe siden det aldri blir noen som helst form for pauser Jeg har fått influensa så jeg ligger med over 38 i feber, en hals som er sår, hoste som kan sammenlignes som bronkitt og ører som har raveparty! Jeg tok meg fra fra jobb i dag, men i morgen er det fult kjør med ny eksamen hele uke og så jobb fra fredag til søndag. Etter det, ja da skal jeg faen ta meg en pause, hehe. Vekta står fremdeles veldig stille. Det å gå ned 1 kilo i uka gikk ikke som jeg håpet på dessverre. I utgangspunktet burde det ikke være så vanskelig, så skjønner ikke hva jeg gjør galt. Nå som jeg er syk, så kanskje jeg går ned et par kilo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 2. mai 2010 #20 Del Skrevet 2. mai 2010 det opptimale er vell å ikke å gå ned mere enn 0,5 kilo i uka..man bør ikke gå ned for mye for da er det lett å gå opp igjen har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå