Gjest gjest Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Hei! Min eks betaler i dag samme bidrag som vi avtalte for sju år siden. Ungen er nå ni år. Vi er begge gift og har fått flere barn. Når er det normalt å justere bidraget, og hva er normalt å betale for en niåring når en har ca fem netter samvær i måneden? Jeg betaler alt av klær/ hobbyer ol. Far betaler hvis han tar ungen med på noe, men ellers faller alle utgifter på meg, og har gjort det i alle disse årene. Når det etter hvert blir snakk om slikt som skoleturer, komfirmasjon ol, er det da vanlig at en deler på dette, eller betaler den barnet bor hos alt? Håper på svar.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Gå inn på nav.no og bruk bidragskalkulatoren. For å svare på spørsmålet ditt så må du har klart hvor mye han tjener, hvor mye du tjener, om du har skatteklasse 1 eller 2, om du har kostnader til barnepass og om du får utvidet barnetrygd. Finner du ikke ut noe aå kan du enkelt be nav beregne bidrag for dere ved å fylle ut et skjema. De tar seg av resten. Lurt å informere den bidragspliktige først;) Utgifter som briller, tannregulering og konfirmasjon plikter bidragspliktig å delta med å betale. Om han/hun ikke vi så må du legge frem kravet via nav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå