Gå til innhold

Urettferdig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du kan sikte høyere, tror det er mer personlig usikkerhet som er hindringen.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det som skrives her virker meget beregnende og teoretisk.

Tulleball.

Hvilket menneske går rundt og vet hvilken kategori de er, eller beregner sin eventuelle fremtidige partner ut fra det?

Er klar over forskningsresultater, ser sammenhenger osv. men la oss for all del ikke la dette få dette til å dominere våre tanker og oppførsel. La oss tro at det er kjemi og felles interesser som får oss til å bli forelsket :klemmer:

Skrevet

Det som skrives her virker meget beregnende og teoretisk.

Tulleball.

Hvilket menneske går rundt og vet hvilken kategori de er, eller beregner sin eventuelle fremtidige partner ut fra det?

Er klar over forskningsresultater, ser sammenhenger osv. men la oss for all del ikke la dette få dette til å dominere våre tanker og oppførsel. La oss tro at det er kjemi og felles interesser som får oss til å bli forelsket :klemmer:

TS her igjen. Det går faktisk an å se mønstre som er dimensjonerte etter kjønn, også når det gjelder forskjeller i attraksjon. Men nei, la oss for all del IKKE tro at felles interesser får oss forelsket! Jeg blir da ikke forelsket i ei dame fordi om hun deler min pasjon for fluefiske, eller går du rundt og tror noe sånt? Og slutt med dette pratet om kjemi, kjemi, og atter kjemi. Jeg er drittlei av det! Dette uttrykket er bare en fallitterklæring: det signaliserer at du ikke har peiling på hva du tiltrekkes av, og heller ikke har et presist nok språk til å formidle hva du innbiller deg tiltrekker deg. Det er lov å tenke, vet du, og ikke bare rave rundt som en braindead zombie i en eller annen rosa-kvinnelig følelelseståke.

Skrevet

Har møtt ei nokså tiltrekkende dame. Kunne godt tenke meg å hatt henne, men jeg er litt i tvil også. Saken er den at jeg trur hu er temmelig erfaren, og det er ikke jeg. Jeg synes selvfølgelig ikke at det er noe moralsk galt i at damer har hatt mange partnere, men saken er at jeg er misunnelig på damer flest. De får uavhengig av utseendet bøttevis av tilbud hele tida, mens de fleste menn selv om de er tiltrekkende blir avspist med smuler. Det godtar jeg bare ikke. Bare for å ha sagt det så sikter jeg ikke over my league. Hvorfor skal det være så store forskjeller på kvinner og menn som befinner seg på omtrent samme nivå på attraktivitetsskalaen? Det er faen ikke rettferdig! Noen ganger tenker jeg at jeg aldri skal ha sex med noen dame før jeg vet at hun har omtrent like mange, eller få, partnere som meg selv. Men så tenker jeg at jeg dermed dømmer meg selv til livslangt sølibat. Mange vil sikkert kalle meg gjerrig og verre ting. Men er det flere som tenker slik, eller er jeg gal?

Det hadde vært lettere å følge tankegangen din hvis du snakket om en potensiell kjæreste. Men så vidt jeg forstår er det slik at du ikke engang vil pule jenter som har hatt flere sexpartnere enn deg? Da faller jeg litt av. Om du er "gjerrig" når du tenker slik er du i tilfelle bare gjerrig overfor deg selv. Sexrelasjonsmarkedet er jentenes marked, så her er det de andre guttene du konkurrerer med, ikke jentene. Men du tillater deg ikke å forsyne deg av de mulighetene som dukker opp fordi jentene har hatt mer sex enn deg. Du tror vel ikke du straffer jentene på den måten? Det må da være bedre å ha sex når du har lyst og kan, og heller prøve å bevege deg opp fra de 70-80% av mennene som får for lite sex og over i gruppen som har god tilgang? Eller i det minste sørge for å få såpass mye sex at ikke samme tankegang vil hindre deg i å få kjæreste?

Det er jo ikke alle jenter som har hatt veldig mange sexpartnere og eksperimentert villt, så det skal ikke nødvendigvis så veldig mye til å slå en gjennomsnittsjente i antall seksualpartnere. Det som er håpløst er å slå de som virkelig har vært ville. Men de 20-30% av guttene som har det greit på sjekkemarkedet har nok hatt vesentlig flere sexpartnere enn de fleste jentene de ligger med. Naturlig nok. Fordi jentene er vesentlig mindre ivrige på sex for sexens skyld. Så her er ingenting tapt - hvis du har mulighet til å bevege deg opp i den gruppen som har mye sex. Eller i det minste legger av deg bitterheten og tar de mulighetene livet byr på. Sånn at dette ikke står i veien den dagen du treffer kvinnen i ditt liv, en kvinne som ikke har hatt så fryktelig mange sexpartnere, men som likevel har hatt flere enn deg - nettopp fordi du sa nei nesten hver gang sjansen bød seg.

Skrevet

Hvordan vet du at kvinner har det lettere enn menn?

Du bare TROR det. Jeg tror det er en ganske lik andel menn og kvinner. Men hadde det derimot vært slik som du tror det er, hadde du fortsatt vært RAR. Det er jo ikke urettferdig, da viser det jo bare at menn er lettere på tråden.

Skrevet

Det virker litt rart at statistikken sier at kvinner har hatt flere partnere en menn i snitt når det kreves 2. poenget er at de færreste ligger på snitt. Det er mange som har hatt seg lite, og få som høvler over alle. :lur:

Den statistikken skulle jeg gjerne likt å se for å være ærlig!! At jenter begynner å nærme seg like antall seksualpartnere (for det er vel det TS snakker om) en menn kan jeg nok være enig i. Men at kvinner generellt har flere seksualpartnere en menn.... har jeg faktisk aldri sett noe statistikk som sier, men ser den gjerne hvis du finner den frem. Inntil da velger jeg faktisk å tro at akkurat det er sludder og vås fra en mann som er sjalu på kvinner fordi de PÅ BYEN, nok har lettere tilgang på sex, om man er ukritisk og ute etter ett ligg uansett hvem hva og hvor.

Det som er urettferdig, er ikke at kvinner får flere sextibud enn menn. Det som er urettferdig er at kvinner som har et like avslappet forhold til sex som menn blir nedvurdert av menn generelt og blir omtalt i krenkende ordelag.

Den urettferdigheten du sikter til, ville ikke ha eksistert om menn generelt hadde holdt seg for gode til å påføre kvinner skam fordi de følger sin egen seksuelle lyst - da hadde det ikke vært så mange jenter som sier nei kun av frykt for å få et kjipt stempel, og alle ville hatt et mer avslappet og positivt sexliv.

kunne ikke sagt meg mer enig!!

Begriper bare ikke hvorfor så mange kvinner ikke kan innrømme at de sitter mye bedre i det enn menn på sjekkemarkedet, og at denne forskjellen er totalt ufortjent og urettferdig.

Dersom vi tenker sjekkemarkedet som i fyll på byen og ute etter ett ons med gud eller hvermann; ja, da har nok kvinner en lettere sak!!

Dersom vi tenker sjekkemarkedet som i antall meldinger (seriøse eller bare ute etter ett ligg) på en sjekkeside, så kan det OGSÅ hende at jenter ligger bedre an en gutter.

Når det kommer til mennesker som derimot er litt kritiske til hvem de blir sammen med, og krever at den de finner faktisk skal passe på det personlige plan og med tanke på noe langsiktig, så tror jeg faktisk ikke den forskjellen er like stor.

Forskjellen kommer kanskje av at mannfolk er mindre kritiske? ihvertfall er mange av alle disse tilbudene kvinner får, som dere er så dødsens misunnelige på, alt annet en seriøse, alt annet en kritiske og selv får jeg inntrykk av at veldig mange av de tilbudene som kommer som en masse, er totalt uinteressante nettop fordi de ikke er rettet mot meg som person, men som meg som hunkjønn.

så vær for all del misunnelig på at jeg som kvinne får 10 tilbud i løpet av en lørdagskveld ute, men vær også gjerne klar over at alle de 10 får avslag, fordi de er totalt uinteressante. Hadde de kommet fra en som ville bli kjent, hadde sextilbudet kommet fra en som allerede kjente meg og som ville ha sex med MEG, ikke bare en kvinne, så hadde det vært noe annet. Men DE tilbudene tror jeg faktisk er like ofte både for menn og kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...