Gå til innhold

Klarer ikke slanke meg :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg KLARE IKKE å slanke meg. viljen er der, tro meg! Men jeg bare ødelegger for meg selv :( finnes det ingenting som hjelper? Ingen kosttilskudd eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som gjoer at du oedelegger for deg selv da?

Skrevet

Jag skulle ta hjälp om någon om jag vore du. Kanske din husläkare? Eller en dietist? Personlig tränare är ju dyrt, men ack så effektivt. Jag tror att när du har någon som sporrar dig så är det svårare att sabotera för sig själv. :) Lycka till! Viljan är ju A och O, och den har du ju!

Skrevet

jeg spiser selv om jeg sier nei til meg selv.

jeg kan forberde meg på å stoppe i tide men det går ikke.

ligger det godterier eller hva som helst i huset så spiser jeg det. jeg har kun 6-7 kg jeg vil gå ned, men det er UMULIG. kan legge til at jeg trener 3 dager i uken og jobber i barnehage. så aktiv er jeg.

• Liker 1
Skrevet

Når man tenker slanking, så tenker man gjerne på at man må gi opp mye. Jeg vil anbefale deg å istedet gjøre deg opp noen tanker om hva slags livsstil ønsker du å ha? Hvordan ønsker du å leve?

For å gå *permanent* ned i vekt så må man gjerne endre tankesettet. Vekt handler om så mye mer enn å bare gå ned noen kilo.

Jeg vil anbefale deg et par bøker som jeg synes er veldig bra i den henseende:

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=0007264402

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8203232701

Skrevet

Det virker ikke som du proever saa veldig hardt. Du er jo allerede mentalt innstilt paa at du maa spise bare du har det i huset.

Skrevet

Det virker ikke som du proever saa veldig hardt. Du er jo allerede mentalt innstilt paa at du maa spise bare du har det i huset.

Det er i hvert fall ikke umulig å sørge for at man da ikke har godteri og slikt liggende i huset.

I tillegg er det bare å lære seg til å lage mat til én person når man bare skal spise for én person. Hvis man først har laget en stor porsjon av noe kan jeg forstå at folk uten viljestyrke ikke klarer å stoppe før det er tomt. Men ingen tvinger dere til å lage store porsjoner.

Skrevet

Hvis du ikke kan ligge unna godterier etc så må du ikke ha det i huset. Et par tips som hjalp meg da jeg gikk ned mange kilo for et par år siden:

- skriv handleliste, og ikke skriv den når du er sulten. Hold deg til den i butikken

- det du ikke ønsker å putte i deg bør du ikke ta inn i huset

- fyll kjøleskapet med yoghurt dobbel 0

- bytt ut rømme med kesam

- drikk masse vann

- sørg for at fruktfatet står synlig

- ha alltid masse grønnsaker i huset

- kutt ut sukkerholdige drikker (i nødfall kan du drikke Fun Light saft)

- spis mye kyllingfilet i elle varianter,eller annet lyst kjøtt, istedetfor pølser, innmat etc. Bruk kyllingkjøttdeig istedetfor vanlig kjøttdeig. Lag det meste fra grunnen av, det smaker bedre, er som regel sunnere og tar ikke mere tid.

Vær påpasselig med frokost, og spis et lite mellommåltid mellom frokost, lunch og middag. Hvis søtsuget kommer, så spis en yoghurt eller en frukt. Drikk masse vann.

Forøvrig fikk jeg solid drahjelp av gode hjelpere på slankenett.no

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg spiser selv om jeg sier nei til meg selv.

jeg kan forberde meg på å stoppe i tide men det går ikke.

ligger det godterier eller hva som helst i huset så spiser jeg det. jeg har kun 6-7 kg jeg vil gå ned, men det er UMULIG. kan legge til at jeg trener 3 dager i uken og jobber i barnehage. så aktiv er jeg.

Viljen er der ikke.

Dropp alt godteri, kaker, potetløv og snop i uka.

Spis ellers vanlig. Kos deg med litt godteri i helgene.

Vips og du er nede 6 kilo. Garantert!

Been there - done that

Skrevet

Jeg KLARE IKKE å slanke meg. viljen er der, tro meg! Men jeg bare ødelegger for meg selv :( finnes det ingenting som hjelper? Ingen kosttilskudd eller noe?

Nei, det finnes ingenting som hjelper....uten deg.

Bra kosthold, fysisk aktivitet og endre negative vaner er det optimale. Det finnes ingen kjappe løsninger, dietter, pulver eller piller som vil hjelpe deg varig.

Alle mennesker er på leting etter noe som kan redde dem fra overvekt. Ingenting kan redde deg. Ikke let etter noe eller noen, men finn styrken i deg selv.

For å komme i gang med vektreduksjon har jeg to råd som virker med en gang:

1. Skriv en dagbok over alt du spiser. Dette er et råd som psykologer anbefaler ved vektreduksjon. Dette er for å bevisstgjøre deg.

2. Begynn å gå! 2 til 3 ganger i uken.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Begynn å kjenn etter hva slags føleleser du får av å spise forskjelige ting. Sannsynligvis vil du kanskje føle deg trøtt, irritabel osv hvis du hiver innpå masse drittmat? Fokuser da på at du får slike negative følelser av det. Ingen vil vel gå rundt med negative følelser? Nei, nettopp. da er det med ett mye enklere å velge noe annet når du vet at du vil bli mye gladere, fornøyd og føle deg friskere!

Og som andre sier, ikke kjøp masse godteri og ha liggende. Men noe som hjalp meg var å skrive opp det jeg spiste og få et visuelt inntrykk av antall kalorier. Ikke for å bli fantatisk, men for å faktisk bli oppmerksom på det selv hvor mye man plutselig får i seg. Ved å se det svart på hvitt var det mye enklere å ikke spise for mye. Når du ikke har peiling på hvor mye du får i deg så er det på en måte "ikke så farlig med en pose smågodt eller sånn. Men ser du svart på hvitt at hvis jeg spiser en pose smågodt nå, så får jeg i meg 1000 kalorier for mye, og da har jeg ikke sjans til å gå ned i vekt.

VIdere er er jo også i tillegg et triks å ikke nekte seg noe, men heller begrense. Kjøp en LITEN sjokolade (eventyrsjokolade f.eks) som du kan kose deg med på kvelden f.eks. Da kan du glede deg til den, du vet at du har "lov", og samtidig får du ikke i deg for mye, men du får kanskje dekket det verste behovet. Etterhvert som du da spiser mer og mer sunn mat, så vil lysten på godteri forsvinne litt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...