Ut i det fri Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 I går gjorde jeg det kunststykket å vaske en bukse med batteriet til fotoapparatet i lomma! Sukk - jeg som alltid sjekker..... Det står til tørking nå, men spørsmålet er om dette går bra - kan jeg bruke det? Kan fotoapparatet ødelegges av et ev ødelagt/vått batteri. Tror ikke det kan komme vann inni det, men hvem vet?? Det er snakk om et batteri til en Canon Eos.....
Solbærsaft Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Jeg syns du skal vente noen dager før du prøver batteriet i kameraet. Det kan ha gått bra, så lenge batteriet får tørke skikkelig, men om batteriet er vått når du setter det inn og skrur på kameraet, så vil det nok ikke fungere noe særlig. Tror 2-3 dager burde holde, men la batteriet tørke en uke for sikkerhets skyld.
Gjest Nedfall Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Jeg syns du skal vente noen dager før du prøver batteriet i kameraet. Det kan ha gått bra, så lenge batteriet får tørke skikkelig, men om batteriet er vått når du setter det inn og skrur på kameraet, så vil det nok ikke fungere noe særlig. Tror 2-3 dager burde holde, men la batteriet tørke en uke for sikkerhets skyld. ...og tørk det på baderomsgulvet. Varmekablene vil sannsynlisvis tørke ut all restfuktighet i løpet av en uke (så lenge du ikke splasjer badevann på mobilen med vilje da).
Ut i det fri Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2010 Det er jo en stund siden, men kan bare informere om at etter godt over en ukes tørking forsøkte jeg å lade den igjen. Det virket som om den tok lading, men så slukte lyset. Forsøkte igjen, og det samme skjedde. Lot batteriet ligge enda noen dager, og denne gangen trodde jeg at den ladet - men nå slo den seg ikke av når den var ferdigladet (automatisk - slik den skal gjøre). Testet den i kameraet, men der var ikke liv Godt jeg hadde et i reserve, bare irriterende at det var det originale batteriet jeg ødela!
Gjest Nedfall Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Ikke noe irr på kontaktpunktene? Du kan forsøke noen qtips dyppet i rødsprit eller isopropanol, og gnikke hardt på de kontaktflatene, hvis du ser noe belegg. Men mest sannsynlig har batteriet fått i seg noe det ikke tålte.. dvs det må ha ligget restfuktighet igjen inni der, lenge nok til at det gjorde skade. Ikke lett å koble fra strømmen, når det er ett batteri..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå