Gå til innhold

Mcdonalds maten

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er maten på macdonald så ekkel for mange? Er ikke maten vanlig mat bare? Bruker de ikke samme burger som man kjøper i butikken?

Og hvorfor drar folk inn super size me hver gang noen går på macdonalds og forteller dem hvor farlig og usunt det er?

Men det er da vel ikke så ille man gjør det en skjelden gang`? Det er jo hver dag som ikke er bra.

Men spiser du den samme maten hjemme så sier ingen noe. Synes det er så merkelig.

Nå spise jeg aldri der omtrent, men kjøper jeg meg en pommes frites, ja da får jeg høre det, enda jeg lever ganske sunt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

For meg så er ikke McDonalds mat usunnt dersom man spiser det sjeldent.

Men de som spiser det ofte er det selvfølgelig ikke bra for. Jeg hadde reagert på samme måte om de hadde spist lik mat hjemme hver dag.

McDonalds maten er full av salt, smakstilsetninger, e-stoffer og alt mulig annet rart.

Pommesen er jo ikke sunn siden den er fritert. Sier seg jo selv.

Jeg lager hjemmelaget hamburger en gang i uka. Det er våres kos hver fredag kveld.

Og jeg må ærlig innrømme at min hjemmelagede hamburger er mye sunnere enn hva man får på McDonalds.

Med skikkelig kjøtt, svært lite salt, grove brød, mye salat og "pommes" (altså hjemmelagede pommes/potetbåter) som er stekt i ovnen - altså ikke fritert.

Skrevet

Det er ekkelt, fordi alt kjøtt er vemmelig for meg. Men jeg kan tenke meg grunnene til at kjøttetere også synes det er kvalmt. Renner og spruter fett over alle veggene inne på "restauranten" bare folk tar et tygg, uappetittelig.

...MEN jeg savner toasten deres uten skinke!!! Hvor gikk den fettete deiligheten?!?

Skrevet

Det innehåller ju så mycket konserveringsmedel och skit bara..

Mat ska inte innehålla så pass mycket tillsatser att det inte ens föruttnar eller möglar:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6815009.ab

Det innehåller väldigt lite färska råvaror och väldigt mycket tillsatser och transfetter. Det är ju inte farligt så länge man inte äter det ofta, men det smakar ju skit. Köttet smakar ju inte ens kött och det är ju alldeles grått i färgen. Brödet tänker jag inte ens kommentera..

Jag äter där ibland, men blir lika illamående varje gång. Men smaken är som baken! Här hemma har vi aldrig haft halvfabrikat och vi äter inga måltider utan färska grönsaker, så mycket beror väl på vad man är vad vid och hur pass medveten man är om vad man stoppar i sig. Men "vanlig mat" skulle jag aldrig kalla McDonalds. Men jag dömer ingen! Däremot bryr jag mig om mig själv. :gjeiper:

Skrevet

Måste bara tillägga att jag saknar deras McShake! Ceasersalladen som man kunda skaka. Den var god, haha. :) Och den hade riktig dressing! Alla salladsdressingar de säljer idag är nästan helt utan fett, men med extra socker och förtjockningsmedel för att den ska smaka som en dressing med fett.. Fattar inte grejen med lightprodukter på en snabbmatsresturang. Jag menar, äter man på McDonalds har man ju redan gjort ett ganska tydligt val att man inte tänker äta nyttigt. Och vill man vara lite nyttigare och beställer en sallad så får man just bara sallad! Utan fett.. Det är allt eller inget liksom.

Skrevet

Farlig er det vel ikke, men du så dårleg smak på det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke farlig hvis du spiser det en skjelden gang :)

Men jeg må innrømme at hjemmelaget hammburger er 10 ganger bedre enn de man får på Mcdonalds. Og ikke minst sunnere. De på Mcdonalds er fulle av fett og gud vet hva annet. Har ikke vært der på 4 år eller noe. Savner det ikke for å si det sånn.

Skrevet

Det er nok ikke farlig hvis du spiser det en skjelden gang :)

Men jeg må innrømme at hjemmelaget hammburger er 10 ganger bedre enn de man får på Mcdonalds. Og ikke minst sunnere. De på Mcdonalds er fulle av fett og gud vet hva annet. Har ikke vært der på 4 år eller noe. Savner det ikke for å si det sånn.

Hemmalagade burgare är ju riktigt kött! :jepp: Jag skulle knappast vilja kalla McDonalds burgare för kött, även om det tekniskt sätt är det. Dessutom har man ju stenkoll på vart köttet kommer ifrån och på vad man lägger på burgaren.

Gör man egna burgare tycker jag gott att man kan göra eget bröd också, förstår inte riktigt varför man köper färdiga hamburgerbröd som får frystorka i frysen? Gör man dessutom en egen, enkel dressing utan en massa E-ämnen och förtjockningsmedel (jag brukar göra på creme fraiche) så har man ju faktiskt en riktigt nyttig måltid! :enig:

Skrevet

Hjemmelagde burgere, samt de kvalitetsburgerne du får på en del bensinstasjoner er faktisk ikke så usunne, pluss at det er utrolig mye bedre ja...

Skrevet

Hjemmelagde burgere, samt de kvalitetsburgerne du får på en del bensinstasjoner er faktisk ikke så usunne, pluss at det er utrolig mye bedre ja...

Nej, så länge de är lagade från grunden så är det ju bra. :) Det är ju de massproducerade färdig/halvfarbikaten man ska akta sig för. En hemmalagad burgare eller en riktig en på resturang är verkligen "vanlig" mat. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...