Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg, her er min "hudhistorie":

Jeg har de siste årene brukt ansiktsrens og fuktighetskrem fra Dr. Melumad/Avera. Begynte med dette etter en periode med utslett, og har fortsatt siden.

Huden min var grei til i fjor. Da fikk jeg satt inn hormonspiral etter fødsel, og fikk uren hud med store porer, som samtidig var tørr og kunne flasse. Nå har jeg fjernet spiralen (januar), men huden er like ille, om ikke verre.

Jeg får kviser i hårfestet, pannen, av og til på kinnene og av og til på haka. Ikke byller, men vanlige eller overflatiske kviser. Har ormer i panna, på/rundt nesen og haka.

Huden tørker ut i panna og kan være tørr i kinnene og på nesa. Store porer på begge kinn.

Har fått en del små arr i panna etter kviser (som jeg selvfølgelig ikke greier å la være).

Har tendens til blank hud i T-sonen, men det er bedre nå enn i tenårene.

Når jeg prøver kremer føler jeg ofte at de legger seg utenpå huden i stedet for å trekke seg inn og fukte huden. Prøver jeg noe nytt reagerer huden etter få dager: Den tørker ut eller blir helt blank.

Håper virkelig at noen kan gi meg noen tips, for det er jo en jungel av produkter der ute!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde store porer på kinnene og pannen, pluss kviser på hakepartiet som noen ganger begynte som svære byller, skikkelig vondt. så gikk jeg til hudpleier, jeg fikk prøve på en krem fra hudpleiemerke Susanne Melchiorsen, kremen hetter Heal up strenght. dette er et hudpleiemerke som ikke er så kjent i norge, men di har en egen skole i danmark.

etter jeg har brukt denne kremen i snart 1 mnd har jeg kun hatt 1 kvise.!!!!

Ellers bruker jeg Dermalogica Ultra Camlining Cleanser og Dermalogica intensive moister balance fuktighetskrem. etter dette har porene forsvunnet.

kjempefornøyd!

Skrevet

Kan du skrive hva du gjør i hudpleien din fra før, morgen og kveld? Om du peeler og lignende. Om det ligger et lag med døde hudceller på huden så vil kremene ha en større utfordring med å synke inn. Sliter du med rød hud noen steder spesielt? Eller varme i huden?

Har du alltid hatt sensitiv hud, eller har det komt med årene?

Du burde dra til hudpleiere og få testere på gjerne Matis, Decleor, Jan Marini og MD formulations (critical care og serum) så du får prøvd litt for å se hva huden din takler og reagerer på. Huden din vil riktig nok ikke være 100% fornøyd i begynnelsen, den må vennes til produktene sakte, fornyes og bygges opp igjen.

Har selv en slik slitsom hud, men har nå stabilisert seg. :)

Skrevet

Takk for svar begge to!

Jeg skyller med vann og har på fuktighetskrem (fra Dr. Melumad/Avera) på morgenen. Huden kjennes tørr og stram ut nesten med en gang, så jeg forter meg å ha på fuktighetskrem.

På kvelden bruker jeg Facial Cleanser fra Dr. Melumad og noen ganger 3-in-1 fra Garnier :sjenert: Fuktighetskrem etterpå.

Peeling 2-3 ganger i uka (Den grønne for uren hud fra Vichy).

Maske ca. 1 gang i uka eller sjeldnere (fra Dr. Melumad/Avera).

Har litt "rosa" hud ja, i kinnene... Noen sprukne blodkar. Kan ikke huske at jeg reagerte på ting i tenårene, men de siste årene har den vært litt vanskelig. Nå er jeg 25.

Har time hos hudpleier 19. april, men vet ikke hvor flink hun er... Fikk et gavekort jeg må bruke opp. Er redd hun bare anbefaler de produktene hun tjener mest på, vet ikke hvilke merker hun har. (Er en hudpleier som holder til i samme lokaler som en Parfymellebutikk).

Vi har en annen ny salong her som jeg tror har flere merker. Kan kanskje dra innom der og spørre etter prøver :)

Skrevet

Okey, prøv å ikke kjøp noen fulle produkter med en gang. Gjør litt research selv på produktene først.

Kanskje du burde prøve noen produkter som ikke trengs å vaskes av med vann. Feks Decleor cleansing water. For mye vann utvortes kan gjøre samtliges hud ganske så tørr og irritert.

Peeling burde faktisk trappes ned på. 2 ganger er gjerne normalt for de som har en røff hud, mens 1 er nok for sensitive.

Vichy og Garnier er stort nei for sensitiv hud. :)

Skrevet

Det er sikkert fornuftig å teste litt, selv om jeg egentlig er av typen som løper av sted og kjøper en hel serie av produkter jeg får anbefalt :fnise:

Da skal jeg i alle fall peele mindre :flau:

Gjest Idzi-bidzi
Skrevet

Man får jo kjøpt sånne Reise-Kit som kan være greie for å teste ut proukter før man løper å kjøper i dyre dommer!

vet veninnen min kjøpte denne serien mot uren hud, og var veldig fornøyd. Slike ting tar alltid tid (desverre)

Skrevet

Huden min kan ligne litt på din, spesielt når det kommer til tørrhet. Jeg tror det kan klassifiseres som dehydrert/fuktfattig hud siden fete kremer gir meg kviser.

Jeg har kjøpt Dermalogica Skin Kit og er så langt veldig fornøyd. Spesielt med Multi-active toneren. Den er det eneste som noen gang har hjulpet på den tørre huden min - hele dagen. Samtidig er den veldig lett og jeg får ikke kviser. Denne bruker jeg som en fuktspray, og på en måte ''binder'' den med Skin Smoothing Cream (eller annen krem) oppå. :jepp:

Skrevet

At jeg ikke tenkte på det - kjempesmart med kit i små størrelser når man skal prøve.

Jeg gikk rett i fella i dag jeg... Måtte ha rens med en gang, for det var jeg helt tom for. Så jeg kjøpte et sett med Matis Essential Cleansing Emulsion og Essential Lotion (+Eye Make Up Remover)som var på tilbud til 599 kr, og peeling i samme serie. Det var en hudpleier som anbefalte den serien når jeg forklarte hvordan huden min oppførte seg. De hadde ikke prøver på renseproduktene.

Fikk med prøver på fuktighetskrem fra Matis og MD.

Hvis jeg liker en av dem tror jeg at jeg kjøper på nett, for det var stive priser... :sjenert:

Liker jeg ingen av produktene kan jeg jo prøve et sånt kit :)

Skrevet

Tror ikke du vil angre på Matis sine produkter :)

Skrevet

huden min ligner veldig på din.

dette bør du gjøre:

1. slutt for all del å rense annsiktet med vann! sensitiv hud skal holde seg langt unna dette. det er nok grunnen til at du føler deg litt stram.

2. kast garnier-rensen og skaff deg en god og mild, ordentlig rens. når man har uren hud, er rens en av de viktigste trinnene og da nytter det ikke med billig søppel.

3. damp annsiktet ca to ganger i uken ved forbindelse med andre hudpleierutiner (f.eks maske). dette vil hjelpe deg å fjerne urenheter. husk å tørk av etterpå.

hvis du føler disse tre trinnene, vil det absolutt hjelpe huden din.

Skrevet

Tror ikke du vil angre på Matis sine produkter :)

Håper du har rett :)

huden min ligner veldig på din.

dette bør du gjøre:

1. slutt for all del å rense annsiktet med vann! sensitiv hud skal holde seg langt unna dette. det er nok grunnen til at du føler deg litt stram.

2. kast garnier-rensen og skaff deg en god og mild, ordentlig rens. når man har uren hud, er rens en av de viktigste trinnene og da nytter det ikke med billig søppel.

3. damp annsiktet ca to ganger i uken ved forbindelse med andre hudpleierutiner (f.eks maske). dette vil hjelpe deg å fjerne urenheter. husk å tørk av etterpå.

hvis du føler disse tre trinnene, vil det absolutt hjelpe huden din.

Takk for tips!

Jeg har bestandig tenkt at det å skylle ansiktet med litt vann på morgenen før fuktighetskremen måtte være det mildeste av alt... :sjenert: Jaja, jeg har ikke så mye peiling.

Takk for tips! Garnier-rensen er i søpla!

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg, her er min "hudhistorie":

Jeg har de siste årene brukt ansiktsrens og fuktighetskrem fra Dr. Melumad/Avera. Begynte med dette etter en periode med utslett, og har fortsatt siden.

Huden min var grei til i fjor. Da fikk jeg satt inn hormonspiral etter fødsel, og fikk uren hud med store porer, som samtidig var tørr og kunne flasse. Nå har jeg fjernet spiralen (januar), men huden er like ille, om ikke verre.

Jeg får kviser i hårfestet, pannen, av og til på kinnene og av og til på haka. Ikke byller, men vanlige eller overflatiske kviser. Har ormer i panna, på/rundt nesen og haka.

Huden tørker ut i panna og kan være tørr i kinnene og på nesa. Store porer på begge kinn.

Har fått en del små arr i panna etter kviser (som jeg selvfølgelig ikke greier å la være).

Har tendens til blank hud i T-sonen, men det er bedre nå enn i tenårene.

Når jeg prøver kremer føler jeg ofte at de legger seg utenpå huden i stedet for å trekke seg inn og fukte huden. Prøver jeg noe nytt reagerer huden etter få dager: Den tørker ut eller blir helt blank.

Håper virkelig at noen kan gi meg noen tips, for det er jo en jungel av produkter der ute!

Obagi Nuderm med A-vitaminsyre. Kur over 18 uker. Det er en medisinsk hudforbedring over 18 uker som er tøff å gå på, men som garantert hjelper!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Obagi Nuderm med A-vitaminsyre. Kur over 18 uker. Det er en medisinsk hudforbedring over 18 uker som er tøff å gå på, men som garantert hjelper!

Slikt kan man vel ikke garantere.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg har litt lignende hud som deg. Sliter fremdeles litt med å holde styr på den, men har vært gjennom tusenvis av produkter i alle prisklasser så kan jo komme med noen tips.

For det første så skal du ikke føle deg stram i maska, jeg tipper du har sensitiv hud og da er det viktig å bruke produkter for det. Min største tabbe i livet er at jeg pga kviser har brukt veldig sterke og uttørrende hudrenserutiner (alt som het anti acne eller for oily skin), som på min sensitive og fuktfattige hud har gjort vondt verre. MYE verre. Både Dermalogica og Decleor har ultrasensitive rensemidler som bare skal tørkes av med serviett og som har hjulpet meg.

Mitt store mirakelprodukt i livet er MD Formulations Continuous Renewal Serum. Dette har stoppet kviseutbrudd, og hjelper samtidig med å få arr og lignende til å forsvinne og gir generelt veldig fin og glatt hud. Den gir null fukt og er nok en smule sterk da (bør ikke brukes når du skal ut i sterk sol f eks), men den finnes også for sensitiv hud og jeg har ikke hatt noen problemer. Bare mirakler:) Jeg liker også veldig godt peelingen i samme merke, Face and Body Scrub tror jeg den heter.

Til fukt så sverger jeg til Decleor Hydra Floral. Jeg har en veldig blandet hud som både kan bli litt blank og faktisk så tørr på noen steder at jeg flasset litt. Etter at jeg begynte å bruke den kremen så har den vært fin og silkemyk og fuktet hele dagen.

Om du bruker foundation så er det svært viktig å bruke en som ikke tilstopper porer og gir deg kviser, jeg reagerer i hvert fall noe helt ekstremt på "feil" merker. Liker godt mineralfoundation fra ID og Dermalogica sin treatment foundation.

MD Formulations er latterlig dyrt hos hudpleiere i Norge, jeg kjøper mitt magiske serum og skrubb fra selgeren mwsales02 på ebay. Utrolig kjapp levering og gode priser, anbefales. Ellers så har vel kjære strawberrynet.com resten (men de skriver ikke ned prisen som ebayselgerne gjør, så ting over 200kr er litt surt å kjøpe der).

Lykke til, jeg vet hvor kjipt det er å slite med hudproblemer i voksen alder. Jeg har litt troen på å la huden være litt i fred og, ha sminkefrie dager, drikk masse vann, stress ned og få mye frisk luft. Og MD sitt serum!

Skrevet

Anjelika: Tusen takk for mange gode tips! :)

Skal definitivt prøve det serumet om huden ikke roer seg med ny rens og fukt.

Skrevet

Har nå brukt Emulsion og Lotion fra Matis hver morgen og kveld siden jeg kjøpte det, sammen med krem og serum (på tørre partier) i samme serie (Reponse Jeunesse).

Er fornøyd med de to første, kremen og serumet liker jeg ikke. Der huden min er normal fungerer den, men det blir ikke nok fukt der jeg har tørr hud. Synes også at huden blir for blank noen steder, akkurat som den ikke trekker seg helt inn (nei, jeg smører ikke på i tykke lag).

Nå prøver jeg en fuktighetskrem fra MD, husker ikke navnet og finner ikke skjemaet akkurat nå. Spent på hvordan den er :)

Hvis den ikke faller i smak vurderer jeg en fra Decleor som jeg har sett flere nevner her inne på forumet.

Skrevet

Mot kvisene kan du bruke garnier pure active spot remove roll-on som tørker ut kvisene og de forsvinner veldig fort.

Mot fet hud kan du prøve garnier pure A fuktighetskrem som motvirker kviser og fet hud. Den inneholder blant annet salticsyre og AHA syrer som kan fjerne kviser. Jeg har veldig sensetiv hud, men de produktene har aldri slått ut på meg. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mot kvisene kan du bruke garnier pure active spot remove roll-on som tørker ut kvisene og de forsvinner veldig fort.

Mot fet hud kan du prøve garnier pure A fuktighetskrem som motvirker kviser og fet hud. Den inneholder blant annet salticsyre og AHA syrer som kan fjerne kviser. Jeg har veldig sensetiv hud, men de produktene har aldri slått ut på meg. :)

*grøss*!

Skrevet

gohege: Det er vel nettopp på grunn av negative opplevelser med merker som Garnier, Nivea, Olay osv. at jeg velger å prøve dyrere merker som skal være mildere mot huden.

Fornøyd så langt med MD-kremen. Det var visst Moisture Defense Antioxidant Comfort Cream.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...