Gå til innhold

Hjelp, jeg skal slanke meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal slanke meg! Jeg er stort sett fornøyd med kroppen min, der er bare magen og hoftene og litt lårene jeg er misfornøyd med.. Jeg har begynt med sykling. Jeg sykler til skolen og hjem igjen hver dag og jeg driver med spinning minst en time hver dag. Det jeg lurer på er, slanker jeg mage og hofter med å sykle eller er det bare lårene som blir slankere da?

Jeg har et hefte med noen mageøvelser også, som jeg har planer om å gjøre. Men jeg har så forferdelig lyst å få bort hoftene mine! Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Når du trener kondisjon vil du forbrenne fett over hele kroppen, og ikke bare lårene altså. Men selvfølgelig trener du også litt styrke når du sykler og driver med spinning og dette går hovedsakelig på musklene i lårene. Så har du høy motstand/oppoverbakke trener du musklene i lårene. Men trener du kondisjon vil du altså forbrenne fett i hele kroppen.

Det er så og si umulig å få stram mage av å bare ta f.eks. push-ups, kondisjon er viktig!

I tillegg til kondisjonstrening kan du trene mage som du sier, i tillegg er kjernemuskulaturen viktig. Planken er en veldig bra øvelse for kjernemuskulaturen, der du ligger på albuen/fremre arm og tærne og kroppen er rett uten svai i ryggen. Ellers kan du ligge på siden og få støtte fra albue/fremre arm, løfte rumpa og holde så lenge du klarer (kroppen skal være helt rett).

Den beste mageøvelsen jeg har prøvd er på ball: Legg ballen under føttene og stå på gulvet med håndflatene, rull ballen sakte innover mot magen med føttene og ut igjen. Start med 12 repitisjoner og 3 sett.

HUSK! Kosthold er viktig; uten et riktig kosthold blir treningen bortkastet. Spiser du for lite vil kroppen stanse forbrenningen for å beskytte kroppen. Trener du mye er det viktig at du spiser nok proteiner. Det finnes en del av i kjøtt, fisk, egg og melk. Det er en myte at kroppen forbrenner muskler før fett, men hvis du spiser for lite proteiner som er viktig for å få muskler så vil kroppen bryte ned musklene for å få nok proteiner.

Spis en bra frokost, den får igang forbrenningen din utover dagen.

Unngå raske karbohydrater som sukker og fint mel og spis heller mye fiber. Drikk mye vann!

Kosthold, styrke og kondisjon er en fin kombinasjon ;)

Lykke til!

Endret av toyses
Skrevet

Men jeg har så forferdelig lyst å få bort hoftene mine! Noen ideer?

Utifra nicket ditt antar jeg at du er kvinne. Hofter er helt naturlig...fint å være tight og i god form.... men hofter kan du ikke slippe unna...(Dessuten er det sexy)

• 3 uker senere...
Skrevet

Utifra nicket ditt antar jeg at du er kvinne. Hofter er helt naturlig...fint å være tight og i god form.... men hofter kan du ikke slippe unna...(Dessuten er det sexy)

Ja, er kvinne. Vel, hofter er sexy til en viss begrensing. Når det blir sånn at de stikker lenger ut enn det rumpen gjør, vel da sier det kanskje litt. Vil selvfølgelig ikke ta BORT hoftene, bare slanke de litt. Er ikke bein som stikker ut nemlig, det er fett, dessverre..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spinning kan stramme opp, men vil du ha mer synlige resultater over hele kroppen er vanlig kondisjonstrening tingen. Enten jogge, intervaler eller gå. Spørs hvilken form du er i fra før av så klart. Hvis du trener på helsestudio finnes det vel kanskje andre tilbud også? Det er for eksempel aerobic, eller boksing? Det kan gjøre treninge mye morsomere!

Den populære og klassiske rockeringen vil stramme om midjen. Du trener mage og rygg samtidig! Kosthold er også veldig viktig.

Lykke til! :- )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...