Shade Skrevet 8. april 2010 #1 Skrevet 8. april 2010 Jeg har meldt meg frivillig til å bake bursdagskake til en 30 års dag, favoritten til bursdagsbarnet er krydderkake. Jeg har funnet en god oppskrift på kake men trenger en til glasuren. Noen som kan hjelpe?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Jeg pleier å bruke et tynt lag med sjokoladesmørkrem.
NullHull Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 Ostekrem, av samme type som brukes på gulrotkake, passer også bra .
LukaFrost Skrevet 8. april 2010 #5 Skrevet 8. april 2010 Jeg ville helelr gått for den samme kremen som jeg bruker på gulrotkake: Smør, melis, naturell ost og litt sitron.
Shade Skrevet 8. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2010 Det er der jeg blir så forvirret, har lest en del oppskrifter på nettet og noen er med sjokolade, noen med ost og noen med bare melis. Og jeg har aldri laget krydderkake før så jeg aner ikke hva som passer best. Men da har vi to på ost og en på sjokolade Skal ikke pynte kaken fredag eller lørdag så jeg har god tid til å få flere meninger og tips om glasurer, Fyr løs!
Gjest petre Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Fikk en gang avocadokrem på en gulrotkake. Skikkelig knæsj grønn. Smakte ikke ulikt vanlig gulrotkakekrem. Var most avocado med melis og sitron.
Gjest navnelapp Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Bland 1 pakke philadelphiaost (ikkje light! Det blir sørpe.) med ein halv pakke melis og 2 ts sitronsaft. Juster med meir melis viss den vert for tynn. Smør på.
Amys Skrevet 8. april 2010 #9 Skrevet 8. april 2010 Hva med melisstrøssel? Hvis det er mye krydderesmak i kaken kan det være godt med en litt "enkel" glasur. Med melis kan man også bruke sjablonger eller liknende for å lage mønster på kaken
tralletonetroll Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Bland 1 pakke philadelphiaost (ikkje light! Det blir sørpe.) med ein halv pakke melis og 2 ts sitronsaft. Juster med meir melis viss den vert for tynn. Smør på. Hvis du har i ca 100gr mykt meierismør i denne blir det fantastisk godt
AnneMarthe Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Jeg har oppskrift på en kanelkake/krydderkake med en kjempegod glasur. Det er smelta smør, melis, litt kaffe osv. Hukser ikke helt. Skal finne oppskriften i morgen http://2.bp.blogspot.com/_VJsNeIEJsKc/SRSq_MaTvbI/AAAAAAAAAww/iAchvufEabU/s1600/keke.jpg Det er den kaka til høyre.
AnneMarthe Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 (endret) Nå har jeg funnet oppskriften på glasuren. Skriver ned på hele kaken, i tilfelle noen vil prøve den. Dette er en kake som barn liker, hver gang jeg har bakt den i bursdager eller i andre sammenkomster er dette en kake som faller i smak hos alle. Kanelkake Hele (8 dl) kefir-melk 7 dl sukker 2-3 ts natron 10 dl hvetemel 3-4 ts kanel 150 g smeltet smør Glasur: 400 g melis 3-4 ss sterk kaffe 1 ts vaniljesukker 150 g smeltet smør - Kaken: Rør kefir og sukker sammen, tilsett resten av ingrediensene og rar til en glatt røre. - Stekes på 180 grader i 45-60 minutter i en stor langpanne. - Vent med å lage glasuren til kaken er kald. - Glasuren: Smelt smøret, bland i kaffen og sikt i melis og vaniljesukker. Rør innimellom. Hell glasuren over kaken, og fordel den jevnt utover. Pynt gjerne med litt strøssel. Endret 12. april 2010 av AnneMarthe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå