Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med typen i 5 år. Gift, et barn på snart 2 år, , jeg har 2 fra før av. Har hus og hage med det arbeid som følger med.

Mitt problem er at jeg opplever at alt av husarbeid, klær, mat, handling,henting og bringing til barnehage faller på meg, alt blir mas, har sikkert ørten ganger snakka om arbeidsfordeling, dele husarbeide, ta ansvar osv....

Har prøvd meg på at jeg tar inne tingene og han tar alt ute - funka ikke.. snøen lava med og ble ikke måkka - og gresset ble ikke klipt før jeg begynnte.

Tv - data er vist det som gjelder..

Kjenner at jeg syns dette blir slitsomt, at mas gjør at jeg tilslutt eksploderer og må gjøre det selv.. eller at jeg får bunntenning og blir irritert og kjefter.

Noen som har gode råd for hvordan å løse dette.. hvordan deler dere på husarbeidet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sammen med typen i 5 år. Gift, et barn på snart 2 år, , jeg har 2 fra før av. Har hus og hage med det arbeid som følger med.

Mitt problem er at jeg opplever at alt av husarbeid, klær, mat, handling,henting og bringing til barnehage faller på meg, alt blir mas, har sikkert ørten ganger snakka om arbeidsfordeling, dele husarbeide, ta ansvar osv....

Har prøvd meg på at jeg tar inne tingene og han tar alt ute - funka ikke.. snøen lava med og ble ikke måkka - og gresset ble ikke klipt før jeg begynnte.

Tv - data er vist det som gjelder..

Kjenner at jeg syns dette blir slitsomt, at mas gjør at jeg tilslutt eksploderer og må gjøre det selv.. eller at jeg får bunntenning og blir irritert og kjefter.

Noen som har gode råd for hvordan å løse dette.. hvordan deler dere på husarbeidet.

Kanskje denne tråden kan gi deg noen konstruktive innspill?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=480226

Skrevet (endret)

Har lest denne tråden ja..atter en gang, :kjefte:

må vel bare bite sammen og lukke øynene - og holde ut

Endret av latte
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke det vil hjelpe å si at "du må ta klesvasken av og til, jeg kan ikke ta alt". Den eneste arbeidsfordelingen som kan fungere er at dere har helt klart definerte oppgaver, som feks at han skal lage middag hver dag, eller vaske alle klærne , etc , for noen fungerer det, for andre ikke. Et annet alternativ er å forlange at han betaler for vaskehjelp. Et tredje alternativ er, hvis dette ikke er noe du kan leve med, og si til han at du kommer til å gi opp forholdet hvis han ikke bidrar med noe på hjemmebane. Det siste alternativet er å leve med det, men da kommer frustrasjonen mest sannsylig til å bare bygge seg opp, du vil gå rundt å være irritert og sint, og det blir dårlig stemning av sånt. Det er MANGE forhold som har gått overende pga husarbeid, desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...