Wickwire Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Luftet hunden til noen jeg leier av. Et pensjonistpar. Har luftet den før. Har fått 500 da. Forrige gang takket jeg nei til penger, uansett hvor mye de maste. Denne gangen endte det med at jeg tok i mot. Dette skal du ha. Jeg takket og stakk det i lommen. Var så mørkt, så jeg så ikke på pengene. Da jeg kom inn skulle jeg tømme lommene. Da hadde hadde jeg 1300,- i lommen. Først trodde jeg at jeg hadde tatt med meg egne penger ut. Men fant fort ut at bare 300,- av dem var mine. Såå jeg fikk altstå 1000,- for å ha luftet den 2 ganger om dagen i 7 syv dager. Har lyst til å gi tilbake 500,- av dem. Men har også svært lite penger denne mnd. Så det var som et hjelp fra himmelen. Hva syntes dere? Ja, sånn til info så er jeg ikke 10 år, men 25. hadde nok vært glad for en ispinne om jeg var 10 år.
Gjest Huffsa Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Så lenge du ikke BA om så mye, og de gav deg det av fri vilje ser jeg egentlig ingen grunn til å gi pengene tilbake. Hvis noen hadde luftet bikkja mi ville jeg ikke betalt dem mer enn jeg syntes de fortjente, og hadde jeg hatt dårlig råd ville jeg nok betalt enda mindre igjen. Men kanskje du kan avtale pris neste gang? Så du slipper å føle deg kjip? Du kan jo evt lufte hunden gratis noen ganger
Wickwire Skrevet 7. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2010 Har jo som sagt luften den gratis flere ganger før. De har det selv godt økonomisk. Så personlig ble jeg veldig glad. Fikk råd til den uforusette regningen allikevel. Skal være ekstra behjelpelig fremover. Rake og fikse litt i hagen!
Pingting Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 å lenge du ikke mistenker at de har gitt deg så mye ved en feil, så synes jeg du kan ta pengene med god samvittighet. Mange viser ekstra takknemlighet på denne måten, så du får ta det som et kompliment - de synes nok du er en super hundelufter!
Raven Emerald Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 (endret) Kan virke som om de snek seg til å betale for sist, da du ikke tok imot, i samme slengen. Endret 7. april 2010 av Raven Emerald
Leo Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Det er ikke alltid så enkelt å finne pålitelige mennesker som gidder å lufte en hund to ganger om dagen en uke, så jeg hadde også gladelig betalt deg 1.000 kroner hvis det hadde vært min hund. Hvis de i tillegg har god råd, ville jeg med andre ord ha tatt i mot med god samvittighet!
Trillrund Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 De setter pris på det du gjør for dem! Ikke ha dårlig samvittighet for dette! Jeg ville også stelle godt med en dyktig hundelufter....
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Syns ikkje du skal ha dårlig samvittighet for det og bare beholde pengene. Når eg passa min brors to hunder i ca 1 mnd fikk eg ikkje ein dritt, eg måtte til og med bruke pengene mine for å kjøpe fôr og noen godbiter til de. Mine foreldre hadde passet de i 2 mnd før eg tok over, de fikk heller ikkje ein dritt for det, og de brukte sine penger på fôr. Ingen av oss fikk penger tilbake. Eineste som skjedde var at bror min enda opp med å gjøre det eg forventa, fordi han er ein utakknemlig egoistisk dritt, så han blei sur på meg fordi eg ikkje "gadd" å vaske soverommet hans før han kom heim. Eg hadde ikkje tid til å være der heile dagen og rakk bare innom to-tre ganger for dagen, og hundene hans pissa og dreit på noen aviser som var lagt ut på soverom på nettene, og det var tydeligvis ikkje godt nok at eg tørka opp, brukte spray og papir der det hadde komt utenfor eller igjennom avisene og bytta avispapir. Nei, nei, eg skulle jo selvfølgelig slave for han som bare hadde sittet på ræva i fengsel i 3 mnd, og som enda opp med å besøke noen kompiser på veien heim sjøl når han hadde sagt til meg at han skulle komme strake veien heim. Selvfølgelig hadde han ein teit unnskyldning for å slippe unna. Var tydeligvis vanskelig å forstå at: 1. Samboeren min jobba og dermed måtte kutte ned på søvn han trengte for at vi i det heile tatt skulle rekke å lufte og mate fleire ganger for dagen. 2. Eg var sjuk. 3. Vi har to egne bikkjer som også skulle ha sine to turer for dagen, begge store raser som trenger meir aktivisering enn hans to små. 4. Om eg skal vaske noe som helst som ikkje er i mitt eget hus så skal eg nå jaggu ha betalt for det, og det hadde han nå ikkje tenkt å gjøre. 5. Det hadde uansett vært vanskelig å vaske gulvet, for det eineste eg såg av vaskeutstyr var ei bøtte og noen oppvaskhansker og eg hadde ikkje tenkt å kjøpe inn vaskeutstyr til han. 6. Eg faktisk hadde et liv sjøl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå