Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest lulua
Skrevet

Jeg bare lurer..

Hvis en helt vanlig kvinne i 20-30 åre med mann og barn plutselig blir tatt i å stjele feks en cola i butikken. Hun har med vilje stjelt colaen,ikke bare glemt den bort eller noe.

hva skjer da? hva slags straff får hun?

Jeg regner jo med at det skjer det samme som med hvem som helst annen altså,men jeg ville bare få det så detaljert som mulig ;)

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Gjest Stavangermamma78
Skrevet

Det kommer nok helt an på butikksjefen. Kanskje han lar det gå, eller han kan sette seg vrang, ringe politiet og anmelde henne. Hun havner ikke i fengsel :P Men er kjedelig å ha en anmeldelse for stjeling på seg. Om man får bot er jeg ikke helt sikker på...

Skrevet

Blir tatt med på bakrommet i butikken, hvor de der får et valg om å legge frem alt de har tatt. Det blir så skrevet ned på et papir med tre sider om hva som ble tatt, og undertegnet med både navnet på den som stjal og den personen som evt. jobber for securitas/pegasus. Dette blir så gitt til butikksjefen, som så anmelder forholdet. Personen får da en bot, tror jeg. Hvis person ikke har ID eller ikke vil samarbeide, så kommer politiet ned til butikken.

Skrevet

Straffen for naskeri er i bunn og grunn "prikken" på rullebladet. Slike saker ender med påtaleunnlatelse(dvs at du ikke får straff, hverken bot eller fengsel, men like fult innrømmer skyld og får et rulleblad). Men etter loven så kan man straffes med bøter og eller fengsel inntil 6 måneder for nasking tror jeg.

Skrevet

Det kommer nok helt an på butikksjefen. Kanskje han lar det gå, eller han kan sette seg vrang, ringe politiet og anmelde henne. Hun havner ikke i fengsel :P Men er kjedelig å ha en anmeldelse for stjeling på seg. Om man får bot er jeg ikke helt sikker på...

"vrang"? Jeg synes faktisk det er fullt fortjent at en person blir anmeldt, dersom han/ hun har stjålet noe!

Gjest Stavangermamma78
Skrevet

"vrang"? Jeg synes faktisk det er fullt fortjent at en person blir anmeldt, dersom han/ hun har stjålet noe!

Såklart det er! Jeg så det bare litt fra butikktyvens sted :)

Gjest lulua
Skrevet

Takk for mange gode svar dere! Da vet jeg hvertfall det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...