Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 En god venn har idag fått vite at moren har fått tilbakefall av en gammel sykdom. Jeg er egentlig speecheless og vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Vil ikke ringe for å forstyrre nå som familien er samlet, men jeg vil gjerne sende en melding med noen ord, men jeg vet ikke hva jeg bør skrive... Er det noen som har noen råd?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 det enkle er ofte det beste bare send en mld å si at dette var veldig leit å høre, og at du tenker på dem.
Gjest *gjest* Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Hei! Min mor har en livstruende sykdom, og har dessverre ikke lang tid å leve. Først ville vi ikke at noen skulle vite om det, men etterhvert ble det et ledd i prosessen å fortelle om det. Mange fikk vite det av andre også. Det jeg ofte opplever er at mange ikke vet hva de skal si eller gjøre, så derfor gjør de heller ingenting i frykt for å "gjøre noe feil". Ikke tenk slik, vis at du bryr deg, og at du er tilstede for dem viss de trenger deg. Akkurat nå i den "akutte-sjokk" fasen kan det hende de trenger litt avstand, eller tvert imot, de trenger kanskje støtten din som venn. Ikke vær redd for å trenge deg på, da sier de nok ifra...det kan hende at det er vanskelig for dem å si fra at de trenger noen rundt seg. Det er uansett godt å vite at det er noen som tenker på en, så viss du synes det er passende å sende melding, så gjør for all del det.. det viktigste er å vise at du bryr deg. Flott at du ønsker å vise din støtte! N.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå