Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Jeg har i "alle år" brukt produkter fra Vichy på ansikthuden, men etter en ganske ille periode på høst/vinter 2009, fikk jeg pengehjelp fra mamma til å gå til hudpleier og kjøpe ordentlige produkter. Jeg skjønner Vichy var alt for sterkt og ubrukelig for huden min, og i desember fikk jeg omsider acne i form av store, smertefulle, "underjordiske" kuler i mengder. Hudpleieren mente huden min var fuktfattig, og prøvde å kompensere ved å produsere talg, og samtidig var "byllene" et resultat av stress. Fuktproblemer hørtes logisk ut synes jeg, og stresset stemte bra med en personlig vanskelig tid. Hun anbefalte videre DERMALOGICA produkter (til over 2000 kr..), og jeg endte opp med milde og fuktgivende produkter som skulle bygge opp en naturlig fuktighetsbalanse. Jeg begynte med produktene i midten av desember. Nå, før påske, må jeg påstå jeg føler huden er nokså lik som da jeg brukte vichy. (Den har det sikkert bedre, men ser ikke det spor bedre ut) Ikke mindre uren hud, og sliter mer enn noen gang med "blank hud", går ikke mange timene (uansett om det er med eller uten sminke) før jeg er så blank i panne/kinn/nese/hake at jeg lyser. Om jeg lener panna på håndbaken feks, så er den rett og slett våt om jeg fjerner den igjen. (Både med og uten sminke...) Sminken jeg bruker er mineralpudder fra Everyday minerals, den er jeg VELDIG fornøyd med, men den renner jo rett av etter noen timer likevel. Ser aldri bra sminket ut en HEL skoledag / fest. På påskeferie fikk jeg igjen de smertefulle "byllene", klarer ikke klø meg på kinnet, stryke bort et hårstrå, sove på siden etc, pga smerter. Ringte legen som sendte resept på basiron og en annen salve. VELDIG sterk, som bedret de "underjordiske" byllene litt, men som gjorde huden så tørr at den flasset og var irritert. Ja, jeg var desperat. Dro til hudpleieren igjen, og sa jeg ikke følte produktene var helt som jeg forventet, men hun mente jeg ikke kunne ha verken "sterkere" eller mildere produkter, og jeg endte opp med å kjøpe det samme som sist. Kjenner jeg er skikkelig forvirret og har gitt opp litt. I følge de svarene jeg fikk når jeg prøvde å spørre, så måtte jeg visst bare regne med å være så blank i huden. Og "det kom jo ikke til å bli noe bedre med uren hud, så mye stress det kom til å bli nå mot eksamen også videre, hehe!" Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Tviler på at noen orker å lese alt en gang... Er bare frustrert over å ha brukt nå over 3000 kr på produkter jeg ikke føler hjelper, men som visstnok skal være det beste for meg. Kjenner jeg blir så sint på de som sover med sminke og kliner nivea i ansiktet og fremdeles ikke har en dråpe blank hud eller sett en urenhet før, også sitter jeg her og gjør alt etter boka, og ser ut som om jeg dypper fjeset i matolje hver morgen. Noen som vet av en BRA hudpleieklinikk i Trondheim med BRA service og STORT utvalg i produkter? HJELP:(
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Ååå så surt. Begynn med netthandel, der kan du spare et par tusen. Det kan hende produktene ikke virker for deg, men vær obs på at noen har såpass komplisert hud at det kan ta et år før du blir nogenlunde bra. Kanskje du bør se etter en hudpleier som driver med MD formulations. En hudlege kan gi deg noe bedre enn basiron (som er reseptfritt foresten). Det er normalt å bli rød og flassete av slike legemidler så man må bruke en helende krem for å roe det litt ned (MD formulations critical care o.l).
Frua Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Enkelte p piller skal hjelpe på kviser. Omega 3 demper betennelse. Det skal hjelpe å kutte Sukker og karbohydrat inntaket drastisk. Produkter tør jeg ikke anbefale deg men det er billigere å handle hudpleieprodukter på nettet. Sjokkert over at Hudpleieren ikke vil inrømme at du tydelig ikke tåler Dermalogica!
Gjest Armule Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Først og fremst: bytt merke! OG ikke kjøp produktene i selve salongen, gjør det over nett. Da sparer du fort veldig veldig mye. Produktprøver kan jo bli litt for lite til å kunne se en effekt, men det burde i alle fall være verdt et forsøk - så veit du i alle fall at du (ikke) tåler produktet/merket. Uprofesjonell hudpleier! Jeg ville klagd det inn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Jeg er sjokkert over dere med en gang mener hun har reagert på produktene. Dere har jo ikke sett huden hennes.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Hei. Trådsvarer her. Tusen takk for at noen tar seg tid til å lese, og svare raskt! Kosthold: Jeg er vel verken et helsefreak som måler opp alt jeg putter i meg, og titter på baksiden av kartongen for å se innhold osv, men jeg er på ingen måte av typen som tar inn mye sukker, eller (det jeg tenker på som) fet mat ("søppelmat"). Jeg spiser mye frukt/grønt, og det meste av middagene mine består av hvitt kjøtt, evt kjøttdeig. Mener selv jeg er ganske flink til å drikke en god del vann. (vann på skolen og til middag + mellommåltider + når jeg er tørst) Jeg spiser nok *desverre* noe brødmat, som jeg mistenker kanskje ikke er helt optimalt, men jeg må spise veldig ofte, og knekkebrød/grove rundstykker/mellomgrovt brød er det enkleste og billigste som skolemat og frokost. (og pasta-ish mat er jeg glad i... Det er kanskje ikke nødvendigvis lurt?) En ting som jeg SKAL sjekke opp, er om jeg har laktoseintoleranse. Drikker for tiden laktosefrimelk, og har ikke smerter i magen lenger. (hørt melk kan gi utslag på huden?) P-piller: Går på microgynon (?) og har gjort det et par år. Tanken på at det KAN være hormonelt har streifet meg, men er lite lysten i å begynne å bytte merke, OM det skulle finnes hudpleieprodukter som kunne få huden min på rett kjør. (noe hudpleieren påsto første gang jeg var der...) Ang om jeg reagerer på produktene eller ikke: Dette kan jeg ikke svare verken til eller fra på, men jeg reagerer ikke på dem som i å få irritert/rød/kløende hud, (bare den andre salven jeg fikk på resept, [ikke basiron]). Untatt at huden kanskje er hakket mykere, føles den likt som da jeg bare brukte "billigprodukter". Kommer ALDRI til å handle/gå på den "klinikken" jeg har vært de to siste gangene. Møtte på samme person, og merkelig at hun forandret så mye mening. Første gang kom produktene til å helomvende alt og gi meg et nytt liv nærmest, men nå måtte jeg se meg fornøyd med sånn det var, og det kunne ikke bli bedre. (er like ille, om ikke verre, enn for fire mnd siden) Er nesten så jeg åpner en side som selger feks MD formulations / decleor, lukker øynene og bestiller noen produkter i blinde, selv det må jo nesten funke bedre enn hva hudpleieren tipser meg om. VET at hud kan ta tid, men føler det er et bittelite tegn når det ikke er noe bedre på over fire måneder. Det tærer værtfall på min psyke. Begynner liksom å lure på hva jeg har gjort for å fortjene dette. bare for å legge til: Er veldig nøye på å rense av all sminke godt, selv om det er sent og jeg helst bare vil sove, skifter ofte putetrekk, har ikke noe pannelugg eller annet hår som kan skitne til ansiktet, passer på å ikke ha skjerf oppe i trynet, tar meg ikke i ansiktet med skitne hender, etc etc etc.
Ping! Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Kanskje du bør finne ut om du har candida infeksjon. Man kan få fryktelig med acne om man har det.
Djungelvrål Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 (endret) For meg høres det ut som du trenger antibiotika. Du har jo betent hud fra innsiden. Gå til legen igjen. Endret 7. april 2010 av Vinnie
Djungelvrål Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 Ja dette må skyldes hormoner eller mat hun ikke tåler. Tror antibiotika er tingen. Basiron virker bare på overfladiske kviser og den tørker ut huden veldig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 Jeg hadde problemer med huden min i flere år, og brukte sikkert 10 000 på "riktige" hudpleieprodukter. Så gikk jeg over til Vaseline Intensive Care dagkrem (koster ca 45 kr) og alt ble mye bedre.. etter en uke så var alt av utslett, kviser, betennelse osv. forsvunnet.
Gjest Raggy Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Min tennåring var også plaget av svarte prikker og byller i en periode. Det som hjalp var aberelakrem fra legen, rens for sensitiv hud og fukt fra Decleor, type hydra floral krem og maske. Tynt lag med aberela på kvelden etter rens, vent ca 30min, påfør fukt. Rens morgen, påfør fukt og evt solkrem. NB skal du bruke aberela eller andre sterke produkter bør du bruke solkrem, Md formulation sine solkremer er ok for de fleste har jeg inntrykk av, du finner link til nettbutikk som selger MD ved å søke her på forumet. Har lest her inne at andre også har reagert på Dermlogica sine produkter, klarer du så gå tilbake til salongen du kjøpte produktene å be om å få igjen pengene dine! Decleor kan kjøpes billig her: http://www.cheapsmells.com/productPaging.php?brand=decleor Det er ikke sikkert dette løser ditt problem men det koster i hvertfall ikke så mye å prøve. Evt gå til en annen hudpleier å forklar problemet ditt, gjerne en hudpleier som bruker MD formulation og Decleor.
lillelilje Skrevet 8. april 2010 #14 Skrevet 8. april 2010 Uff jeg føler skikkelig med deg. Jeg hadde det akkurat som deg med store vonde byller. Prøvde ALT inkludert antibiotika, men til ingen nytte. Jeg ble kvitt det da jeg tok laserbehandling på Ellipseklinikken kombinert med Jan Marini produkter. Jeg tror Ellipseklinikken finnes i Trondheim også. Jeg vil tro MD Formulations også kan hjelpe på lik linje som Jan Marini da disse merkene har mye av de samme i seg (Jan Marini jobbet med MD Formulations før hun laget eget merke). Jeg brukte de produktene de anbefalte meg på klinikken som jeg selvfølgelig kjøpte på nettet. Hver av laserbehandlingene kostet vel ca 2000-2300 kr, men det virket virkelig så det er så verdt det! Senere ble jeg kvitt det verst av arrene med kjemisk peel på klinikken. Prøvde peelingene på hudpleieklinikk også, men de hjalp ingenting. Og nå bruker jeg en blanding av Jan Marini, MD Formulations og Decleor.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. april 2010 #15 Skrevet 8. april 2010 Lett for meg å si, kanskje, men: Jeg ville slutta med alle hudprodukter bortsett fra dagkrem/nattkrem i ansiktet, og drukket sinnsyke mengder vann. Men jeg er ikke hudekspert, og sliter ikke med akne selv. Lykke til, værtfall
Wildy Skrevet 8. april 2010 #16 Skrevet 8. april 2010 Surt å bruke så mye penger uten at det virker! Men det høres ut som dine hudproblemer er såpass store at en tur til en hudlege hadde vært tingen. Jeg hadde en periode i sen tenår hvor jeg hadde mye av de samme problemene. Det har absolutt bedret seg med årene, og nå er det helt greit, selv om jeg ikke har perfekt hud så er det iallefall ikke byller eller smerter. Jeg var til hudlege, og prøvde mange forskjellige midler. Lite hjalp og det som hjalp mest var rett og slett å la huden være i fred. I dag bruker jeg kun vann i ansiket morgen og kveld, og som nevnt over her,Vaselin intensive care. Ikke noe hokuspokus, og ikke minst, billig. Og så lenge jeg klarer å holde fingrene unna og ikke klø meg de gangene det dukker opp kviser el går det raskt over. Ikek dermed sagt at det vil hjelpe til deg, hud er forskjellig! Men som hudlegen sa; det er oftest kvinner som har problemer med sensitiv hud, og det er stort sett bare kvinner som kliner til med rens og krem i alle mulige utgaver. Kanskje ikke rart at huden går amok. En annen ting som jeg synes har hjulpet mye er det å ta tran. Slutter jeg å ta tran blir det merkbar forskjell på huden.Kanskje ikke så rart, i cellemembranen er det nødvendig med endel fettsyrer for at cellen skal fungere optimalt.
Lillaa Skrevet 8. april 2010 #17 Skrevet 8. april 2010 Gå til legen din og be om henvisning til hudlege. De kan gi deg rett behandling for å få bukt med problemene innenfra. Jeg har selv prøvd Vichy, Basiron, Dermalogica, MD Formulations og Decleor uten å bli fornøyd. Prøvde også behandling hos hudpleier som gjorde huden verre. Spiste antibiotika (Tetracyclin) og det hjalp på.
Gjest lolita___ Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 Gå til legen få resept på diane p piller.Jeg slet selv med store vonde akne unasett hva slags produkter jeg brukte,ingen ting hjalp.Det er hormonene dine som er i ustand,sånn var det med meg...Hudpleie damer er bare opptatt av å selge..Problemet ditt er dypere enn som såå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #19 Skrevet 11. april 2010 Trådstarter igjen. Mange svar her som jeg har tenkt over. Ser nå for meg at det første jeg gjør er å dra til lege, sjekke om det er noe jeg reagerer på/ikke tåler, og høre om det er noe annet enn uttørrende salver å få. Har sett på bilder fra i fjor vinter + sommeren (brukte i følge alle som kan noe om hud "drittproduktene" til vichy da) Kanskje ikke produktene var bra for huden innerst inne, men huden ser plettfri og frisk ut. Trengte ikke bruke noe særlig sminke, og hadde fin glød i huden. Kunne gitt så mye for å ha det sånn nå og
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #20 Skrevet 12. april 2010 Det kan også være at du overrenser huden... Jeg fikk beskjed om det iallefall! Har selv fuktfattig og sensetiv hud. Jeg renser bare om kvelden, med en rens fra dermalogica. Brukte tidligere også krem fra dermalogica,men den var ikke bra for min hud, så nå bruker jeg hydra flora fra decleor. Et par ganger i uken så peeler jeg huden med en enkel parfymefri peeling fra clinuiqe, som heter noe med 7-days peeling. Og en gang i uken så kan det lønne seg med ei dyptvirkende maske. Studio Irene i Trondheim er en nyåpnet hudpleieklinikk, der eieren er kjempeflink og kunnskapsrik. Og et legebesøk er heller ikke dumt! Ei vennine av meg var sånn ille plaget som deg, hun fikk en heavy tablettkur av hudlegen. Fastlegen hennes henviste henne til en hudlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå