Gå til innhold

Hurra for restskatten

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvert år får omtrent alle mine venner og kolleger penger igjen på skatten, og hvert år får jeg masse råd om hvordan jeg kan få penger tilbake sånn som dem. Så må jeg begynne å forklare at jeg bevisst har lagt opp til å betale for lite skatt, for det er jo som å få et rentefritt lån. For den som har kontroll på økonomien er det jo genialt. Nå slipper jeg å tegne og fortelle lenger, det står veldig bra forklart her hvorfor man bør få baksmell:

http://www.dinside.no/839428/restskatt-er-gunstig

:lur: Den linken skal jeg sende hvert år til alle som syns synd på meg fordi jeg får planlagt baksmell :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for å få igjen på skatten sier nå jeg ;)

3.5% (ish) rente på skattepengene er mer enn hva jeg får i banken om dagen hvertfall.

Skrevet

Jeg har også fått restskatt, og prøver å trøste meg med dette at det er et rentefritt lån. Men ser ikke helt den store trøsten i dette. For det første så er det jo snakk om forholdsvis små summer pr. mnd. som man ikke kan bruke til noe særlig, annet enn å venne seg til et økt forbruk hver mnd. som man egentlig ikke har råd til. Det i seg selv er jo bare en uvane.. Det er summer som jeg egentlig ikke har hatt behov for å ha, men som jeg nå må betale tilbake i sin helhet, alt på en gang. Og det er jo mye verre enn å betale litt hver mnd.

Så kan noen forklare meg hva de mener med at dette kan være en trøst, og hva bruker de egentlig desse småsummene til?

Skrevet

Så kan noen forklare meg hva de mener med at dette kan være en trøst, og hva bruker de egentlig desse småsummene til?

Dette tenker jeg også. Og hvis man skal spare de pengene man burde ha trukket i skatt hver mnd, må jo rentene man får fra dette bli så forsvinnende lite at jeg ikke skjønner vitsen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sukk, jeg ser at ingen her har lest eller skjønt artikkelen som jeg syntes forklarte dette så godt. Så da må jeg vel la folk fortsette å tro at jeg er et naut som får baksmell mens de er smarte og kan kose seg med masse penger (som de ville hatt for lenge siden om de ikke "sparte" i skatt) :ler:

Skrevet

Jeg vet nå ikke. Et lån er jo alltid et lån, det må betales tilbake. Om det er rentefritt eller ikke er jo egentlig veldig irrelevant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...