Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge brukt flawless face brush fra Bare Escentuals til å påføre mineralfoundation, men har egentlig aldri vært ordentlig fornøyd med den. Latskapen har hindret meg fra å skaffe meg en ny. Problemet er både at den røyter for mye (har gjort det hele tiden - hadde trodd at det ville bedre seg, men den gang ei) og at jeg syns den er litt hard mot huden.

Jeg ønsker meg derfor tips til en børste som passer mitt formål, som røyter mindre og er mykere. Har ingen formening om den bør være syntetisk eller av naturhår. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tikei sin kabuki har jeg hørt mye godt om. Selv veldig fornøyd med Everydayminerals sin flat top. Gir super dekkevne! begge er billige også :)

Skrevet

Elsker barefaced beauty sin! Tett og myk bust.

Gjest Silvermist
Skrevet

Tikei sin kabuki har jeg hørt mye godt om.

Denne har jeg, er veldig fornøyd med den.

Men så er det den eneste jeg har prøvd også :)

Koster ca 160,- på tikei.se

Skrevet

Jeg hadde samme problem med IDs Handy Buki (den skrapet jo i huden min) og har gått tilbake til EMs Long handled kabuki. Den er veldig myk og røyter ikke, selv om jeg gjerne skulle ha sett at den ga litt mer motstand under bruk. Men jeg er langt mer fornøyd med den enn ID-tullet.

Skrevet

om du liker EM sin long handled kabuki, så vil du elske flat topen deres ;) Byttet selv ogmerket mye bedre dekkevne på den siste. Bruker derimot long handled til finishingpudder for en mykere effekt..

Skrevet

Tikei sin er fantastisk :) Anbefales!

Skrevet (endret)

Siden jeg ser flere nevner Tikei sin kabuki, blir jeg nysgjerrig. I tillegg til å være myk (?), gir den også et pent og jevnt resultat? Har tidligere fått inntrykket av at det er best med naturhår til mineralfoundation, men det stemmer kanskje ikke?

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Helt enig med Lykkelitenen!

Skrevet (endret)

Jeg syns den fra The Body Shop er helt fantastisk jeg, ser aldri at den er omtalt, men aldri vært borti bedre børste for mineral foundation :) fordeler jevnt og pent, og veldig myk :) ikke er den så dyr heller ;)

Endret av vynne86
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier dere ikke hart vært borti bedre, eller synes den er best. Kan dere ramse opp de dere har prøvd fra før?

Skrevet

Signature Minerals har en veldig god flattop, og i motsetning til den fra EDM (begge syntetiske) holder den på produktet, og er litt stivere, slik at det er lettere å få et fint resultat. Ellers liker jeg børsten fra Bare Escentuals som heter Heavenly Face Brush, som også er en flattop. Det må være den eneste brukbare børsten fra den fronten.

Jeg har prøvd kabuki og Flawless børste fra Bare Escentuals, og har til og med kjøpt begge to ganger. Dessuten har jeg prøvd flattop fra EDM, og Ultra Brush fra GloMinerals. Sistnevnte røyter også, og er egentlig også ganske stiv i hårene.

Skrevet

Jeg har prøvd kabuki fra EM(long handled), flattop fra både heavenly og signature og The Body Shop sin, og den er jeg mest fornøyd med :)

Skrevet

Men kan jeg spørre hva som i praksis er forskjellen mellom en kabuki og en flattop? Altså, gir de ulike resultater mtp. dekkevne?

Skrevet

om du liker EM sin long handled kabuki, så vil du elske flat topen deres ;) Byttet selv ogmerket mye bedre dekkevne på den siste. Bruker derimot long handled til finishingpudder for en mykere effekt..

Vet ikke om det var meg du siktet til, men jeg prøvde flat top-børsten, og den funket ikke for meg i det hele tatt, faktisk. Endte med å gi den bort. Men såvidt jeg har skjønt er det omtrent ingenting som er så individuelt som mineralsminkebørster?

Gjest Idzi-bidzi
Skrevet

Jeg har vært superfornøyd med Chanell Kabuki kosten min! Den har jeg hatt i nesten 4 år nå! Den var veldig dyr, tror jeg betalte 550 kr eller noe for den. Men nå har den desverre falt ut, så har bestilt Kabuki fra Glominerals og håååper at den skal være like god og trofast som min gamle venn! haha

Har også hatt noen billige fra H&M og sånn, de får jeg mark av, fordi de røyter så utrooolig mye, og er ikke like "faste" som de litt dyrere.

BTW: HUSK å rense sminke kostene ofte! Jeg tenkte ikke på dette før noen år tilbake og fikk SJOKK når jeg vasket dem!

Skrevet

Jeg synes Tikei sine børster er fantastiske! Bruker blush-børsten eller kabuki-børsten avhengig av hvordan resultat jeg ønsker. Kabuki-børsten er myk og jeg synes resultatet blir kjempebra. Jeg liker også at det ikke er dyrehår, da det er dyrevennlig. Børsten røyter heller ikke og er uuuutrolig myk! Og billig!

Skrevet

Jeg har vært superfornøyd med Chanell Kabuki kosten min! Den har jeg hatt i nesten 4 år nå! Den var veldig dyr, tror jeg betalte 550 kr eller noe for den. Men nå har den desverre falt ut, så har bestilt Kabuki fra Glominerals og håååper at den skal være like god og trofast som min gamle venn! haha

Har også hatt noen billige fra H&M og sånn, de får jeg mark av, fordi de røyter så utrooolig mye, og er ikke like "faste" som de litt dyrere.

BTW: HUSK å rense sminke kostene ofte! Jeg tenkte ikke på dette før noen år tilbake og fikk SJOKK når jeg vasket dem!

glo minerals sin kabuki er min følgesvenn:) dekker supert:)

kjøp deg en brush cleanser også=) den er fra glo minerals, og super å bruke når du ikke har tid til at børsten skal tørke lenge:)

glo minerals brush cleanser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...