Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #1 Skrevet 14. september 2003 Jeg har grønne øyne, men vil så gjerne se om jeg kler blå. Hvordan skal jeg få til dette? Må jeg ringe en optiker og få linser som er tipasset meg eller kan jeg bare bestille ett par månedslinser med farge på internett? Hvor mye kommer dette til å koste ca?
monja Skrevet 14. september 2003 #2 Skrevet 14. september 2003 Jeg bestiller alle mine linser på nett nå jeg. Og da oppgir jeg bare styrken som optikeren min har kommet fram til at jeg trenger. Selv om du bestiller linser på nett er det viktig å gå til jevnlige kontroller..... En god plass å begynne med bestilling av "nett linser" er www.linsebutikken.no
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #3 Skrevet 14. september 2003 Jeg ville nok ha tatt turen til optikeren for å prøve først. Men om du tar sjansen på å kjøpe noen pakker, kan du jo sjekke på disse nettstedene: http://www.lenses4net.com/no/index.htm http://www.lensway.com/no/ http://www.minelinser.no
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #4 Skrevet 14. september 2003 Tusen takk for svar! Jeg skal i tilfelle bestille linser uten styrke da jeg som jeg skal. Er det vanskelig å sette på og ta av linser? Det finnes kanskje noen smarte knep?
Gjest Kinga Skrevet 14. september 2003 #5 Skrevet 14. september 2003 Trenger du linser da? Jeg mener: Bruker du linser ellers til daglig? Har en venn som er øyenlege - han forbanner kontaktlinser. Sier det forhindrer oksygentilførselen til øyet (som går via diffusjon, deler av øyet er ikke forsynt med blodårer - som f.eks. øyets egen linse). Alt levende vev trenger oksygen! Hilsen tante
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #6 Skrevet 14. september 2003 da jeg ser som jeg skal, skulle det stå..
monja Skrevet 14. september 2003 #7 Skrevet 14. september 2003 Linser kan være pirkete i starten, og jeg husker jeg holdt på å gi opp mange ganger i begynnelsen. Om du ikke har brukt linser før kan du bestille deg et par uten styrke og så ta dem med til en optiker. De er flinke til å lære bort noen knep de :D
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #8 Skrevet 14. september 2003 da jeg ser som jeg skal, skulle det stå..
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #9 Skrevet 14. september 2003 da jeg ser som jeg skal, skulle det stå..
Tusenfryd Skrevet 14. september 2003 #10 Skrevet 14. september 2003 Jeg ville ha prøvd meg frem hos en optiker. Jeg har grønne øyne - og ville ha grønnere. Da jeg fik på grønne linser, ble de basseng-turkise. For å få grønnere øyne måtte jeg nemlig ha gule linser. Så farger kan reagere ulikt på den nye fargen, og dermed lønner det seg å prøve først, så du ser hvordan det blir seende ut på akkurat dine øyne. Blått er nemlig ikke alltid blått, og grønt er ikke alltid grønt... både på egne øyne og på linsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå