Gå til innhold

Hvor går dine grenser for utroskap i et forhold.

Anbefalte innlegg

Gjest KateW
Skrevet

Vær så god Steinar, her kan du skrive.

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

Altså, jeg mente det alvorlig. :ler: Det er en interessant debatt i seg selv, men den hører ikke helt hjemme i den andre tråden hvor det diskuteres. Jeg har også sett at dette diskuteres i svært mange tråder her inne, så jeg tenkte det faktisk kunne være interessant å diskutere bare det.

Min definisjon?

Dersom du gjør noe med et annet menneske når du er i forhold (altså ikke den du er i forhold med), som du ikke kunne gjort med dine foreldre.

Denne definisjonen tror jeg du kommer ganske langt med.

Skrevet

Tja...syns nå litt klining i fylla må være lov blant gode venner! ;)

Skrevet

Min definisjon?

Dersom du gjør noe med et annet menneske når du er i forhold (altså ikke den du er i forhold med), som du ikke kunne gjort med dine foreldre.

Denne definisjonen tror jeg du kommer ganske langt med.

Ja, jeg er ikke uenig i den definisjonen der jeg faktisk.

I mine øyne er altså absolutt troskap et krav.

Man kan jo da samtidig passe på å diskutere konsekvensene av et slikt "feilskjær".

I mine øyne er dette fullstendig utilgivelig.

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Derimot er konsekvensene av å gjøre noe sånt litt mer uklare ...

Gjest KateW
Skrevet

Men hva er absolutt troskap? Det er jo der skoen trykker, tydeligvis.

Jeg tenker også at dersom man virkelig elsker noen, så er det ting man kan tilgi.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å tilgi et fylleknull, eller litt småklining i fylla. Men en langvarig forelskelse, med gjentagende sex og påfølgende løgn og bedrag, det er for meg noe helt annet.

Gjest KateW
Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Men for meg handler det ikke om å si, jada, om du puler i fylla er det greit. Absolutt ikke. Det handler om at dersom en slik situasjon skulle oppstå, på tross av at det går under definisjonen utroskap, så må man basert på sakens fakta bestemme seg for hva man gjør videre.

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Selvfølgelig ikke for DEG, Steinar. Igjen snakker du som om du har malen på alt.

Gjest KateW
Skrevet

Enig med Sequax, prøv å svare med bakgrunn i at du har dine holdninger Steinar, og ikke omtal dem som gitte sannheter.

Skrevet

Selvfølgelig ikke for DEG, Steinar. Igjen snakker du som om du har malen på alt.

Jeg har malen på ALT!

For meg ;)

Skrevet

Jeg syns akkurat dette (ovenstående) tilfellet er interessant fordi det ligger i en slags gråsone for utroskap.

Hva gjorde du hvis du opplevde at din partner faktisk gjorde dette mot deg?

Skrevet

Jeg tenker også at dersom man virkelig elsker noen, så er det ting man kan tilgi.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å tilgi et fylleknull, eller litt småklining i fylla. Men en langvarig forelskelse, med gjentagende sex og påfølgende løgn og bedrag, det er for meg noe helt annet.

Dette tror jeg er en vesentlig forskjell på kvinner og menn, sånn som jeg har forstått det.

De fleste menn vil ikke kunne tilgi at dama hadde et fylleknull.

Og jeg personlig ville verken glemt eller tilgitt hvis dama mi gjorde det mot meg.

Skrevet

Ettersom ulike folk åpenbart definerer utroskap ulikt - derfor er det VIKTIG å få til en felles forståelse og enighet. Dermed bør det ikke kunne bli noen misforståelser eller unnskyldninger senere.

Skrevet

Kyssing i fylla for min del kan tilgis, men all form for sex, både med og uten følelser er utroskap i mine øyne og jeg vet ikke om jeg kan tilgi noe slik...

Typen min er enig i dette =)

Skrevet

Jeg syns akkurat dette (ovenstående) tilfellet er interessant fordi det ligger i en slags gråsone for utroskap.

Hva gjorde du hvis du opplevde at din partner faktisk gjorde dette mot deg?

Vi smånusser og koser på andre i fylla begge to, og syns det er helt ok. Bare for kos :)

Skrevet

For meg så går grensa ved kyssing på munnen, da kaller jeg det utroskap. Litt uskyldig/spøkefull flørt uten hensikt til at det skal bli noe mer går greit (men det betyr ikke at jeg hadde likt det dersom mannen min hadde gjort det). Selvfølgelig er det forskjellige grader av utroskap også. Et feilgrep i fylla er lettere å tilgi enn et forhold på si, for eksempel. Det hadde vært utilgivelig.

Skrevet

Vi smånusser og koser på andre i fylla begge to, og syns det er helt ok. Bare for kos :)

Om ikke annet burde deres innstilling få opp øynene på KateW her, når det gjelder hvor ulikt folk faktisk definerer utroskap.

Skrevet

Kyssing i fylla for min del kan tilgis, men all form for sex, både med og uten følelser er utroskap i mine øyne og jeg vet ikke om jeg kan tilgi noe slik...

Typen min er enig i dette =)

Da har dere tydeligvis diskutert det og blitt enige. Så smart :)

Skrevet

Et feilgrep i fylla er lettere å tilgi enn et forhold på si, for eksempel. Det hadde vært utilgivelig.

Fordi at?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...