Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #1 Del Skrevet 7. april 2010 Hei, Jeg lurer litt på om det er generelle kjøreregler med poking på facebook (dulting heter det kanskje på norsk). Er det det same som å flørte eller er det mer en morsom ting? Er det noen man ikke bør poke eller er det fritt frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #2 Del Skrevet 7. april 2010 Poking på facebook er det samme som å flørte hvis man gjør det til en av det motsatte kjønn mener jeg. Hvorfor skal man poke? Det er jo for å tiltrekke seg oppmerksomheten til den man poker. Man poker jo dem man synes er pene eller attraktive, har aldri hørt om noen som poker en helt "random" person bare for å gjøre det liksom. Det er en invitasjon til videre kommunikasjon og flørting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2010 #3 Del Skrevet 7. april 2010 Poking på facebook er det samme som å flørte hvis man gjør det til en av det motsatte kjønn mener jeg. Hvorfor skal man poke? Det er jo for å tiltrekke seg oppmerksomheten til den man poker. Man poker jo dem man synes er pene eller attraktive, har aldri hørt om noen som poker en helt "random" person bare for å gjøre det liksom. Det er en invitasjon til videre kommunikasjon og flørting. Jeg er enig med deg at poking brukes for å tiltrekke seg oppmerksomhet og for å oppfordre til videre kommunikasjon, men er uenig i at det er synonymt med flørting eller at man bare poker de som er pene eller attraktive. Jeg har venner av motsatt kjønn som jeg har poket noen ganger, mer som et morsomt "hei, nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg", istedenfor å for eksempel skrive på veggen. Men det kommer kanskje an på hvordan man bruker Facebook? Jeg har bare nære venner og familie jeg uansett har mye kontakt med, det er ikke en plattform for flørting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-milla j- Skrevet 7. april 2010 #4 Del Skrevet 7. april 2010 Det der er jo like vanskelig som alt annet som kan misforstås Som å skrive blunkesmil i SMS for eksempel. Jeg pleier å poke f.eks. folk som jeg ikke har hatt kontakt med på en stund, bare for å si hei. Om de tror jeg flørter så - jaja, dem om det. Men bare de jeg kjenner godt, har noen på begrenset tilgang-listen og de poker jeg ikke. Rett og slett fordi jeg ikke har behov for å si tittei til dem! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 7. april 2010 #5 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg "poker" bare de nærmeste vennene mine- Hei liksom. Har aldri sett på "poking" som flørting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. april 2010 #6 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg tror egentlig det kommer helt an på hva slags forhold du har til personen du velger å poke. Jeg poker frem og tilbake med to kamerater, og det er på ingen måte flørting. Med han ene er det vel egentlig bare et tiltak for å ikke miste hverandre helt, da vi har veldig sporadisk kontakt, med han andre har det pågått i år og dag (bokstavelig talt) og det er vel bare blitt en vane mer enn noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashpink Skrevet 7. april 2010 #7 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg poker egentlig litt random! Mener ikke noe flørt eller noe bak det... bare for moro skyld både med gutter og jenter! Måte å gi oppmerksomhet på og holde en slags kontakt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thirteen Skrevet 7. april 2010 #8 Del Skrevet 7. april 2010 Har en fast poke-venninne tror vi har poket hverandre i snart halvannet år. Det er aldri noen av oss som bare ignorerer en poke. Men har en venninne og en kompis som poker hunden min, kanskje de prøver å flørte med han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 7. april 2010 #9 Del Skrevet 7. april 2010 Har også to pokevenner, vi poker hverandre fram og tilbake og har gjort det så lenge jeg kan huske. Syns det er koselig, en liten "jeg ser deg" i hverdagen Utenom de to er det svært sjeldent jeg poker eller blir poket. Hvis en perifer mannlig venn hadde poket meg ville jeg stusset litt. Om et familiemedlem eller en venninne gjør det, tar jeg det som en "hei på deg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #10 Del Skrevet 7. april 2010 Men har en venninne og en kompis som poker hunden min, kanskje de prøver å flørte med han? Har du egen facebook-side for bikkja di??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #11 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg bruker poking som innledning til flørt av damer på facebook. Om hun poker tilbake, så vet jeg at hun er interessert i meg. Og da er det bare til å kjøre på, og da kan det bli noen gode netter på meg fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 7. april 2010 #12 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg poker en som jeg jobbet sammen med før. Men, vi hadde som hobby å plage hverandre på jobb, med litt dulting og sånnt... Så, det er kun det som henger igjen.. Ser på poking som småplaging liksom, ikke flørting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #13 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg lurte akkurat på dette med poking, og vips så fant jeg denne tråden! Har egentlig aldri tatt del i dette fenomenet, men nå har jeg blitt poket av en jeg møtte på byen. Kjente vedkommende litt fra før (perifær bekjent fra arbeidsplassen), også la jeg han til på facebook etter at vi møttes i helga. Spørsmålet er da om jeg skal poke han tilbake, eller om det kan tolkes som en invitajon til å innlede en samtale med han, gjennom chat eller meldinger. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #14 Del Skrevet 17. februar 2013 kan man ikke poke alle? Skulle pke en jeg ikke har som venn, men fant ingen knapp for det?? :O Anonym poster: 3f314fad055e3cb7011b3746aa11e8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertetihånden Skrevet 17. februar 2013 #15 Del Skrevet 17. februar 2013 Tenker det er forskjell på hvem man poker jeg. Jeg har en eks som jeg har et vennskapsforhold til i dag. Vi har poker hverandre for å si hei på en annen måte. Ikke flørter jeg med tantebarnet mitt heller MEN hadde jeg poket en fyr som jeg hadde et friends-with-benefits forhold til, hadde nok han tatt det som flørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #16 Del Skrevet 17. februar 2013 Poking på facebook er det samme som å flørte hvis man gjør det til en av det motsatte kjønn mener jeg. Hvorfor skal man poke? Det er jo for å tiltrekke seg oppmerksomheten til den man poker. Man poker jo dem man synes er pene eller attraktive, har aldri hørt om noen som poker en helt "random" person bare for å gjøre det liksom. Det er en invitasjon til videre kommunikasjon og flørting. Jeg har aldri forstått poenget med poking. Har blitt poket en gang, og da nettopp av en helt random person jeg såvidt vet hvem er. Flørting var det garantert ikke. Hvordan er det meningen man skal reagere? Jeg avventet om han kanskje hadde noe å si i en melding, men det gjorde han ikke. Han har heller ikke sendt noen venneforespørsel. Anonym poster: f7642b7da6642945c46c3867bd1ba49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå