Joplaya Skrevet 14. september 2003 #1 Skrevet 14. september 2003 Sambo ønsker seg en dings til jul. For at jeg skal vite hva denne dingsen heter uten å spørre han, henvender jeg meg til dere. Altså, vi har div-x filmer på pc'en. De vil vi gjerne se på tv. Og da skal det finnes en dings, en sender-ting som gjør at dette skal være mulig. Please help!
Gjest Cruella Skrevet 14. september 2003 #2 Skrevet 14. september 2003 Du kobler pc'en til TV ved hjelp av et s-video-uttak på pc'en. Altså, pc'en må ha støtte for dette, samt at du må ha program for div-x-kodek på pc'en. Tv'en blir da kun en monitor hvor du kan se div-x-filmene.
Gjest Cruella Skrevet 14. september 2003 #3 Skrevet 14. september 2003 Vet ikke om dette lar seg gjøre trådløst, kan hende det, men hvis du har en laptop, setter du denne på gulvet ved siden av tv'en, ellers blir det mye kabler. Ville spurt i en butikk hvor de selger Pc'er og Pc-utstyr.
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #4 Skrevet 15. september 2003 Det finnes trådløse sender/mottaker-bokser som er beregnet for å overføre TV-bildet fra f.eks. en videospiller til et annet rom i huset. I tillegg til å overføre bilde/lyd i én retning, støttes ofte overføring av infrarødt signal i motsatt retning. Altså kan man bruke fjernkontrollen når man er i det andre rommet. Denne typen utstyr vil også virke fint på PC'er som har TV-utgang, og det er de fleste. Hvis maskinen mangler dette, må man ha nytt grafikkort. Vær klar over at sånne sendere benytter 2,4 Ghz-båndet, som også benyttes av trådløse telefoner og trådløse datanettverk. Det kan altså bli forstyrrelser om man har flere typer utstyr i nærheten av hverandre. Sjekk at senderen du eventuelt kjøper, overfører lydsignalet i stereo. Mono er litt stusselig for filmvisning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå