Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Rett før påske fikk jeg en invitasjon til bryllupet til en gammel venninne og i dag dumpet det nok en bryllupsinvitasjon ned i postkassen. Problemet er bare at disse to bryllupene er på samme dag, så jeg er nødt til å velge et av dem. De to parene jeg er bedt i bryllup til er ganske "likestilte", jeg har ikke et nærmere forhold til det ene paret enn det andre og det gjør altså ikke valget enklere. Hvordan velger jeg hvilket bryllup jeg drar i? Jeg bor i Molde og bryllupene er i Oslo og Bodø, så uansett må jeg reise, både flybillett og hotell, så feststedet forenkler ikke valget heller. Er det noen som har vært ute for et lignende valg? Og hvordan løste dere det?
Modic Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 (endret) Rett før påske fikk jeg en invitasjon til bryllupet til en gammel venninne og i dag dumpet det nok en bryllupsinvitasjon ned i postkassen. Problemet er bare at disse to bryllupene er på samme dag, så jeg er nødt til å velge et av dem. De to parene jeg er bedt i bryllup til er ganske "likestilte", jeg har ikke et nærmere forhold til det ene paret enn det andre og det gjør altså ikke valget enklere. Hvordan velger jeg hvilket bryllup jeg drar i? Jeg bor i Molde og bryllupene er i Oslo og Bodø, så uansett må jeg reise, både flybillett og hotell, så feststedet forenkler ikke valget heller. Er det noen som har vært ute for et lignende valg? Og hvordan løste dere det? Uff, slikt er vanskelig!! Har (heldigvis) ikke vært i samme situasjon, men vet at broren min og svigerinnen var det for et par år siden. De valgte rett og slett å reise til dem som hadde sendt ut invitasjonen først. Lykke til, uansett! Edit: skrivefeil Endret 7. april 2010 av Modic
Gjest Nebula Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Hva om du fokuserer på stedet? Har du familie, venner på et av stedene så du kunne kombinert turen med et besøk hos de. Evt tatt noen feriedager på samme sted samtidig, dvs benytte muligheten til å se Bodø og området rundt hvis du aldri ha vært der før. Hvilket av bryllupene er det bedt flest kjentfolk? Bryllupet kan jo være en anledning til å snakke med disse igjen. Hvis ikke det er noen slike forhold som du føler du vil ta hensyn til så dra i det bryllupet du først fikk invitasjon til.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Jeg venter på invitasjon fra Bodø, men tror ikke jeg får det og er litt trist for det egentlig. Så du kan gi Bodø-invitasjonen til meg, og reise til Oslo selv (Jeg aner ikke hvem du er og hvem du kjenner som gifter seg altså, jeg bare kjenner et Bodø-par som gifter seg i år) Ellers syns jeg løsningen Modic kom med var grei. Du hadde antakelig sjekket at du var ledig den datoen og sagt (?) at du skal komme, og dermed er du opptatt.
Rosalie Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 dra i det du har mest lyst til å delta i. Er det 50/50, ville jeg også valgt det hvor jeg fikk invitasjon først.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Takk for svar:-) Problemet er vel nettopp at jeg er veldig 50/50... Har ingen klar preferanse, har ikke noe nærere forhold til noen av parene. Jeg heller vel litt mot Bodø, har aldri vært så langt nord før og kan kanskje få til noen dager med ferie "oppi nord" samtidig. Samtidig har jeg en del familie i nærheten av Oslo og det er jo alltid hyggelig å se folk man ikke treffer så ofte. Huff, dette er valgets kval... Heldigvis er ikke S.U. fristene før om et par uker, så jeg har tid til å tenke meg om.
mooia Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Hvis valget er så vanskelig, så tror jeg at jeg hadde valgt de som jeg fikk innbydelse fra først. for da er det enkelt å svare at du allerede er buden i bryllup, og det er et ærlig svar.
Vindmølle Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Jeg ville dratt i det bryllupet jeg hadde hatt mest lyst til å gå i (pga. tilknytning til paret, stedet bryllupet skal holdes, hvem andre som skal være gjester, kostnader forbundet med reise/opphold, mulighet for å gjøre flere ting når man først er der - ferie/møte kjente osv). Hvis man etter å ha regnet med alle slike faktorer fortsatt er 50/50 ville jeg valgt å gå i det bryllupet hvor jeg fikk inbydelsen først.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Er det noe å lure på da? Du går selvsagt i det bryllupet du ble invitert til først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå