Gå til innhold

Normal person

Anbefalte innlegg

Gjest green tea
Skrevet

Hva er en Normal person

Jeg vil si at en normal person ikke eksistere

Skrevet

Et godt spørsmål :)

Tenker en som er A4, gjennomsnittelig, dvs ikke skiller seg ut fra mengden på noen måte, og da forutsetter man at mengden er normal...

Gjest Micka
Skrevet

Normal=det som er mest vanlig. Ergo, det må finnes normale folk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Normal=det som er mest vanlig. Ergo, det må finnes normale folk.

Joda, det finnes nok "normale" folk. Men det som er mer vanskelig å forstå er hvorfor så mange er nesten sykelig opptatt av å være normale. Hvor mange "er jeg normal"-innlegg har vi ikke sett her på kvinneguiden? Jeg synes folk heller bør spørre seg om det er noen gode grunner til å være som alle andre. Eller om det faktisk kan være ok å skille seg ut.

Skrevet

Ja normal som i falsk

Hæ? :klø:

Er det galt å være såkalt "normal" mener du? Sier du at alle som hevder de er "normale" er løgnere, eller misforstår jeg?

Visst er det positivt med mangfold og alt det der, men alle må da ikke være individualister til krampa tar dem.

Gjest Micka
Skrevet

Åja, sånn du mener. Jo, helt enig. det burde være mer 'plass' til folk som skiller seg ut litt.

Gjest green tea
Skrevet (endret)

Jeg tror alle er falske i en vis grad til tider

Du velger for eksempel gjøre det andre for venter av deg Stedde for å gjøre det du ønsker.

Du liker for eksempel ha sokker i to forskjellige farger.

Endret av green tea
Gjest AnonymBruker
Skrevet

det er bare det at de som oppfatter seg som normale ofte tror at de må tre sine meninger og livssyn over på de "stakkars unormale" og at det er veldig lite rom for å være annerledes i samfunnet vårt, veldig lite

Skrevet (endret)

Uttrykket normal er et definisjonsspørsmål.

Når enkelte snakker om "normal", mener de det som tilsynelatende gjelder folk gjennomsnittet av befolkningen (men som noen har nevnt, har nok folk på seg masker som gjør at oppfatningen av det som er normalt ikke stemmer helt)

Andre igjen bruker "normal" om slik som de synes at folk burde være, altså dreier det seg om idealene og konvensjonene til folk.

Da er det veldig lett å kalle andre for unormale, men det dreier seg jo bare om subjektive meninger.

Så har du den formen for "normal" som man gjerne bruker om folk som er friske i kropp og sinn, og ikke sliter med særlig mye plager og bagasje.

Det som kanskje passer best under kategorien "normal" er vel det absolutte gjennomsnittet av alle i landet eller verden, men siden folk bruker masker og setter opp gjerder rundt seg selv, er det veldig vanskelig å vite hvem som egentlig er normale..

Jeg tror nok at de færreste mennesker er så unormale som de tror.

Jeg synes konseptet A4-person er litt rart.

Alle er jo individer og sitt eget lille univers, men folk finner opp så mange rare regler som gjør at de må undertrykke seg selv og presse seg inn i en form som veldig mange av oss ikke trives i.

Så har man janteloven som holder folk i sjakk.

Man skal jammen være modig for å være seg selv..

*edit: skriveleifer

Endret av Psiv
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Joda, det finnes nok "normale" folk. Men det som er mer vanskelig å forstå er hvorfor så mange er nesten sykelig opptatt av å være normale. Hvor mange "er jeg normal"-innlegg har vi ikke sett her på kvinneguiden? Jeg synes folk heller bør spørre seg om det er noen gode grunner til å være som alle andre. Eller om det faktisk kan være ok å skille seg ut.

Jeg opplever det motsatte. Jeg føler at alle skal fremheve hvor "originale" de er, hvor spesielle de er, at de er så utrolig lite A4. Så oppfattelsene der er forskjellig. Og dessuten, det er jævlig viktig å føle seg normal. Først har vi tenåringstiden hvor de aller, aller fleste er veldig usikre. Da sliter man med å finne ut av ting. Når man så har funnet ut av ting, blitt sikrere, vet hvordan ting fungerer, vet hva som er "normalt", da først klarer man å utvikle seg i en sunn og "original" retning. Vi har alle behov for å føle at vi er normale. Og hva faen er galt med det?

Skrevet

Jeg tror alle er falske i en vis grad til tider

Du velger for eksempel gjøre det andre for venter av deg stedegen for å gjøre det du ønsker.

Du liker for eksempel ha sokker i to forskjellige farger.

Jeg tror ikke det er så svart-hvitt.

Hvorfor liker noen å ha sokker i to ulike farger? Sannsynligvis for å ikke være konvensjonell.

Hvordan kan en da skille ut sitt eget genuine jeg, når ens egne preferanser skapes i samspill med andre mennesker?

Er man falsk når man egentlig ikke har så mye "sant" å spille på?

Gjest green tea
Skrevet

spesiell er noe alle er. jeg vil si at de fleste samen heng betyr normal jeg vil verre som venninna/kompisen.

med andre ord du tør ikke å være deg selv.

Skrevet

spesiell er noe alle er. jeg vil si at de fleste samen heng betyr normal jeg vil verre som venninna/kompisen.

med andre ord du tør ikke å være deg selv.

Vi må ikke glemme at venninna/kompisen tenker tilsvarende - de vil være som deg. En slik interaksjon vil resultere i at alle "tar og gir" litt. Du påvirker fellesegoet, om det finst noe slikt.

Gjest green tea
Skrevet

ikke for å virke hakete men det er leter å få stå deg vis du kan velge mellom samsvar med skikk og bruk, vanlig

Skrevet

ikke for å virke hakete men det er leter å få stå deg vis du kan velge mellom samsvar med skikk og bruk, vanlig

:roll:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:klø:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

Gjest green tea
Skrevet

jeg liker ikke sånne jåle ord det er ikke en del av daglig livet mit

så må jeg sjekke det opp for se hva det betyr.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten finne deg i på et offentlig forum. Før du ber oss bruke færre "jåleord" burde du prøve å korrekturlese innleggene dine; det er nemlig svært vanskelig å forstå dem.

Jeg kan forstå et innlegg som er spekket med skrivefeil, selv om det er irriterende å lese. Mange av dine innlegg er dessuten ikke bare fulle av feil, de er også sammensatt av det som mest av alt ser ut som en tilfeldig samling ord uten mening.

Den første delen av innlegget ditt forstår jeg, men de siste ordene der gir overhodet ingen mening.

ikke for å virke hakete men det er leter å få stå deg vis du kan

(Ikke for å virke hakkete, men det er lettere å forstå deg hvis du kan)

velge mellom samsvar med skikk og bruk, vanlig

(Hæ?)

Gjest green tea
Skrevet

grunne for at du menn at noen av setningen er uten menig er for du ser flat på ting.

det virke som det i grunn. svar på hæ kommentar en din. konvensjonell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...