Gjest lene Skrevet 11. oktober 2003 #41 Del Skrevet 11. oktober 2003 Dette er en diskusjon som kan tas om igjen og omigjen... å bibelen vil uansett kunne tolkes på 100 forskjellige måter... hvorfor er d så mange forskjellige trosamfunn som alle har deler eller som er basert på den luteranske bibelen. statskirken,Pinsevenner, baptister,jehovas vitner,osv har alle samme utgangspunkt... men noen plasser er d lagt til og andre plasser er det trukket fra. Å d står d klart og tydelig i bibelen at ingen skal legge til eller trekke fra NOE i denne bok( åpenbaringen) Uansett, så kan alt tolkes forskjellig f eks fra moseboken hvor d står at de som synder bla, bla ,bla, skal dø, betyr ikke nødvendigvis at de skal slaktes og henrettes men at de ved å gjøre d som er synd, velger å gå bort fra d som er "sannhet", og på denne måten tar avstand fra gud. Og at du da vil dø, på den måten at du ikke vil får evig liv. For de kristne tror på d evige liv og det er dette livet( les etter døden evt oppstandelse) de da vil då glipp av... Personlig syns jeg åpenbaringen er d mest fasinernde av alt, men da jeg nevnte dette for en prest en gang , fikk jeg slengt d tilbake at den boken skulle en ikke bry seg om, for den var for avansert for oss.... forbanna som fy stilte jeg spørsmål me dde 1000 årige riket som skal komme og om djevelen som skal binnes på havets bunn i 1000 år, for så å slippes løs en kort stund og deretter til intetgjøres... dette er fasinerende Lene som ikke er kristen men som alikevel har lest bibelen, og ivrig engasjerer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå