Gå til innhold

Bekkenplager lenge etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har tre barn, to jenter og en gutt. Med de to jentene gikk svangerskapet fint for seg og ingen bekkenplager i det hele tatt, men med tredjemann ble det bekkenplager tre måneder før fødselen og etter fødselen har det etterhvert blitt verre og verre. Nå er jeg sykmeldt på fjerde måneden i permisjonen min og plagene holder seg. Har prøvd fysioterapeut, homeopat og personer med varme hender, men plagene i rygg og hofter vil ikke forsvinne. Jeg er en aktiv person, men må nå lytte til bekkenet som det heter, og er svært inaktiv. Jeg har ikke lov til å bære gutten min, fordi han er snart ti kilo. Har ikke båret han siden nyttår. Min mann foretar alle løft og har overtatt min permisjon. Dette er slitsomt, jeg har tatt røntgen og det viser ingenting der, og venter på MR/CT

Frustrasjonen er nå veldig stor, og jeg lurer på om andre har hatt bekkenplager med omtrent 100% uførhet lenge etter fødselen. Ni måneder er gutten vår blitt nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg ikke vært noe særlig plaget, annet enn at jeg kjenner det når jeg skal ha mensen (barna er 10 og 7 år) og når jeg har vært lenge ute og gått; sånn har det vært helt siden de ble født.

Men jeg har en venninne som virkelig har hatt det jobbigt: 3 barn (12, 3 og 2) sykemeldt i flere mnd og krykker i alle svangerskapene, mye plaget da barna var babyer (kunne bl.a ikke løfte og røre seg så mye slik som deg), og har fremdeles perioder med sykemeldinger fra jobb grunnet bekkenet.

Så ja: svangerskap og fødsel er tuffa tag for endel kvinner dessverre...

Skrevet

jeg fikk bekkenløsning under fødselen med min første.

det som hjalp meg var varmtvannstrening og kiropraktor

for det viste seg at jeg hadde ikke bekkenLØSNING, men bekknLÅSNING. svært mange som ikke blir bra av tradisjonell behandling har faktisk bekknlåsning og ikke bekkenløsning.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning siden minstemann ble født og han er nå snart 7 år...

Hvert år blir noen kvinner handikapet og rullestolbrukere pga bekkenløsning og du må lytte til kroppen så du ikke overbelaster.

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning siden minstemann ble født og han er nå snart 7 år...

Hvert år blir noen kvinner handikapet og rullestolbrukere pga bekkenløsning og du må lytte til kroppen så du ikke overbelaster.

Svar:

Uff det var jo ikke oppløftende. Er du i jobb da? Hvilden behandling har du fått? Merker du noe bedring? hvordan klarer du hverdagen da? Uff det var mange spørsmål men er noe fortvilet for tiden.

Skrevet

Det var fint en slik tråd kom.

Har lurt på om bekkenløsningen min har kommet tilbake om det går ann.

Var plaget da jeg var gravid, og jeg var veldig plaget.

Nå de siste mnd er det som om det har kommet tilbake (jeg er IKKE gravis igjen) tiltross for at jentungen fyller 3 år om en mnd.

Blir støl i hoftene og oppover i rumpa, noen ganger er det ilinger og det er som om beina svikter i noen sekunder.

Kan det være bekkenløsninga som er kommet tilbake?

Går det ann?

Skrevet

Dei fleste går visst fra bekkenløsning til bekkenlåsning etter fødselen. Og ja, dette er noe du kan bli plaget med resten av livet, så her er det om og gjøre at du får rett hjelp.

Jeg vet at det er ikke så enkelt for det finnes ikke mange tilbud til bekkenløste kvinner, men gå inn på hjemmesida til foreningen for bekkenløste, der finner du sikkert info.

Krysser fingre og tær for deg :klemmer:

Skrevet

Har funnet siden... gå inn på lkb.no

Gjest AnneShirley
Skrevet

Til landbrukets brannvernkomite?

Skrevet

Til landbrukets brannvernkomite?

:fnise:

Linken funka den.

Jeg fikk ihvertfall svar på det jeg lurte på.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Beklager, jeg bytta vist om på bokstavene :rodme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...