Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg har en ring i hvitt gull som var ganske kostbar som nå har på en måte fått en bulk på undersiden. Så ringen er ikke rund lenger.. Jeg har hørt at hvitt gull er veldig mykt, men jeg trodde uansett at det skulle litt til for å få til en skikkelig "bulk" i den? Jeg trener litt vekter (stang)...men er dette nok til å ødelegge en ring? Noen her inne som har vært borti noe lignende?
tuji Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Gull er mykt, og jeg ville ikke brukt ringer når jeg trente hvis jeg var deg. Hvitt gull er i tillegg belagt med rhodium, som kan få striper og gjøre ringen matt. Hvite ringer blir fortere stygge enn gule, så jeg anbefaler å ta den av når du skal bruke hendene til "røffe" aktiviteter.
Green Lady Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Så lenge det er samme karat, er hvitt gull akkurat like hardt/mykt som gult gull. I Norge har vi ikke lov til å selge mer enn 14 karat, dvs, at smykket inneholder 58,5 % gull. I utlandet er det vanlig med både 18 og 24 karat. Og da snakker vi mykt materiale. Ellers er det riktig det tuji sier, hvitt gull er mer utsatt for vanlige slitaseskader. Men det er relativt raskt å fikse hos en gullsmed. Nå¨r du får ringen tilbake, ser den helt ny ut. De kan også fikse bulken i ringen din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå