Gjest anetta Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Fikk vite forrige uken at eksen min og dama hans hadde forlovet seg. Jeg og han er like gamle, 23 år. Han var min første kjæreste og vi var sammen i tre år. Jeg slo opp med han da vi var 20 fordi jeg falt for en annen. Jeg var ung, kanskje litt dum, det nye forhodet varte bare et par mnd. Angrer likevel ingenting, gjort er gjort. Jeg har levd livet. Likevel ble jeg helt knust nå i uka når jeg fikk vite dette. Jeg visste han fikk seg ny dame ca et år etter bruddet vårt, men tvilte på at det skulle vare så lenge. Etter vi slo opp ville jeg at vi skulle være venner fortsatt, og håpte innerst inne at vi en dag kunne prøve igjen. Han var ikke intressert i å ha noe kontakt, noe jeg skjønner godt, da han virket ganske langt nede etter bruddet. Nå ser jeg at det nok er forseint. Egentlig burde jeg jo vært glad på hans vegne, bryr meg jo om ham. Likevel kjente jeg bare den vonde klumpen i magen når jeg fikk høre det av ei venninne og har ikke tenkt på annet de siste dagene... Hva bør jeg gjør? Har ham ikke på facebook, lurt å legge ham til der? Jeg ser jo at skipet er seilt, men blir det teit å prøve å ta kontakt igjen?
Supramundane Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Han er forlovet med sin kjæreste, så ja, det blir teit å ta kontakt igjen for å fiske etter å se om det kan bli noe.
Havbris Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Fikk vite forrige uken at eksen min og dama hans hadde forlovet seg. Jeg og han er like gamle, 23 år. Han var min første kjæreste og vi var sammen i tre år. Jeg slo opp med han da vi var 20 fordi jeg falt for en annen. Jeg var ung, kanskje litt dum, det nye forhodet varte bare et par mnd. Angrer likevel ingenting, gjort er gjort. Jeg har levd livet. Likevel ble jeg helt knust nå i uka når jeg fikk vite dette. Jeg visste han fikk seg ny dame ca et år etter bruddet vårt, men tvilte på at det skulle vare så lenge. Etter vi slo opp ville jeg at vi skulle være venner fortsatt, og håpte innerst inne at vi en dag kunne prøve igjen. Han var ikke intressert i å ha noe kontakt, noe jeg skjønner godt, da han virket ganske langt nede etter bruddet. Nå ser jeg at det nok er forseint. Egentlig burde jeg jo vært glad på hans vegne, bryr meg jo om ham. Likevel kjente jeg bare den vonde klumpen i magen når jeg fikk høre det av ei venninne og har ikke tenkt på annet de siste dagene... Hva bør jeg gjør? Har ham ikke på facebook, lurt å legge ham til der? Jeg ser jo at skipet er seilt, men blir det teit å prøve å ta kontakt igjen? Jeg tror du skal la ham være i fred, det toget der har gått. Du tok et valg og han har fått en ny mulighet i livet sitt etter å ha vært nedbrutt. Ikke tenk på å få muligheten til å følge med ham på Facebook etc. Så svaret er: du bør ikke gjøre noe som helst!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Det er en helt naturlig reaksjon du har, men det beste du kan gjøre er å ikke ha noe mer kontakt med han enn du allerede har. (hvis du i det heletatt har kontakt). Dvs; IKKE add han som venn, ikke ta kontakt med han. Bare vær glad på hans vegne og ikke gå inn for å ødelegge noe. Det du sannsynligvis er ute etter, enten bevisst eller ubevisst er en slags bekreftelse på deg selv. Du vil høre han si; "ååå....jeg skulle ønske det var deg jeg var forlovet med"... men innerst inne vil du ikke ha han? Det var DU som gjorde det slutt? Jeg ville ikke kontaktet han, men høflig gratulert hvis du møtte på han i en eller annen sammenheng. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Det er en helt naturlig reaksjon du har, men det beste du kan gjøre er å ikke ha noe mer kontakt med han enn du allerede har. (hvis du i det heletatt har kontakt). Dvs; IKKE add han som venn, ikke ta kontakt med han. Bare vær glad på hans vegne og ikke gå inn for å ødelegge noe. Det du sannsynligvis er ute etter, enten bevisst eller ubevisst er en slags bekreftelse på deg selv. Du vil høre han si; "ååå....jeg skulle ønske det var deg jeg var forlovet med"... men innerst inne vil du ikke ha han? Det var DU som gjorde det slutt?Jeg ville ikke kontaktet han, men høflig gratulert hvis du møtte på han i en eller annen sammenheng. Lykke til! Tror det er veldig mye sant i det som sies her. Bare tenk deg om. Innerst inne er det kanskje bare det du vil, at det er DEG han skal elske, selv om du ikke elsker ham. Etter at han brukte en del tid på å komme over deg, har du på en måte "vent deg til" at du er hans kjærlighet, at det er deg han elsker. Selv om dette ikke er helt gjensidig fra din side, blir det likevel litt "tomt" når du oppdager at dette ikke er tilfelle lenger. Du er ikke lenger hans store kjærllighet, en annen er det nå. Du sier det jo selv også; du angrer ingenting. Hadde du virkelig elsket ham, ville du ha angret, og det sikkert med en gang han fikk denne damen. Men det er kanskje litt "stort" og tungt å svelge at han virkelig har forlovet seg, og du ikke. Tenk på dette neste gang du er lei deg, så går det nok fort over. En annen ting jeg bruker å tenke; det som er nå trenger ikke være for evig. Om noen år er han kanskje ikke forlovet lenger, og hvem vet..kanskje deres treffes igjen og ringen sluttes. Kanskje det er meningen? Hvis ikke så har du nok kommet over ham da, og er fornøyd med det du har.
Snasen Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Du sitter tre år etterpå og "gråter" over et TRE år gammelt brudd? Og du vurderer til og med å kontakte han igjen? Hæ? Hva har jeg misforstått her?
Gjest anetta Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Ja dere har helt rett. Bare jeg som ble litt følsom. Måtte snike litt på profilen hans i dag, har ham ikke som venn men profilen er åpen. Dama er jo dødspen jo! Jaja, ønsker ham alt godt likevel.
Snasen Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 (endret) Ja dere har helt rett. Bare jeg som ble litt følsom. Måtte snike litt på profilen hans i dag, har ham ikke som venn men profilen er åpen. Dama er jo dødspen jo! Jaja, ønsker ham alt godt likevel. Ja, det burde du, og det er flott du gjør. Hvis du skulle kontakte han, så burde det være for å gratulere han. Endret 6. april 2010 av Snasen
Gjest M_icka Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 (endret) Det er en nokså vanlig reaksjon, og forstår deg godt. Han høres ut som en fin fyr, som kan binde seg og holder seg til en dame. Så jeg tror det er best å bare la det fare, og så kan du heller tenke at du er ei kjekk jente som har draget på slike gutter, for det vil helt sikkert dukke opp en ny i livet ditt som er minst like fin Endret 6. april 2010 av M_icka
Hapzen Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Han jeg dumpa for 14 mnd siden har akkurat blitt sammen med en utrolig søt kollega av han. Jeg dumpet han og var førstemann ut med ny type, men alikevel kjente jeg at jeg brydde med litt om at han fikk ny dame. Jeg gransket meg selv og fant ut at dette bare kommer av at jeg alltid så for meg at jeg var "hans store kjærlighet", og nå som det tydeligvis ikke er tilfelle lengre så kjentes det selvfølgelig rart ut. Jeg tok til vett, gratulerte han på en hyggelig måte og kom ut av det som den "modne". Han kom ut av det som den bitre, hehe... så da gikk jeg fornøyd vekk og har ikke tenkt et sekund på det etterpå
Anglofil Skrevet 7. april 2010 #12 Skrevet 7. april 2010 Hold deg unna ham, la han være i fred. Han har funnet seg en ny dame, er tydeligvis lykkelig med henne, så ikke bland deg borti deres lykke. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå