Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser det programmet får jeg utrolig lyst til å prøve å dolle meg opp i dameklær jeg også. Er ikke transseksuell men har alltid hatt veldig lyst til å prøve ulike kjoler, skjørt og strømper. Bare fordi jeg er nysgjerrig på det. Det hadde vært helt heaven å fått f.eks. 1 dag i en stor stor damegarderobe med alle mulige klær, og at jeg kunne prøve mye ulikt i fred og ro. Kanskje hatt med en forståelsesfull dame til å veilede meg litt også.

Kjell-Ove

Hei. Det er det vi transer har opplevd. Det er deilig å bruke dameklær, Det er deilig å ha på kjole og skjørt. Herleg å kjenne bH på kroppen og tettsittende strømpebukse.

Skrevet

Helt enig med trådstarter!

Synes det er interessant å få et innblikk, for det kan være litt skremmende fra utsiden, når man ikke kjenner noen som lever slik.

Når man får muligheten til å "bli kjent" med disse menneskene så får man mer forståelse og det blir lettere for en å akseptere menn som velger å leve livet slik :)

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Jeg ser ikke problemet, det er bare klær.

Det var en tid det var helt sjokkerende at kvinner brukte bukser, oh mi gosh lizzm.

Det virker litt som de "nye" transene er mer opphengt i å over-feminisere. Rosa skjørt og topper med blomster og glitter. Minner meg litt om klær jeg brukte når jeg var 6-7 år. Og billige parykker man får tak i på kostymebutikker.

De som har vært litt lengre i "gamet" kler seg penere, blitt flinkere med sminken og skaffet skikkelige parykker og kler seg etter alderen sin.

Eddie Izzard er et eksempel på en mann som faktisk passer i drag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser det programmet får jeg utrolig lyst til å prøve å dolle meg opp i dameklær jeg også. Er ikke transseksuell men har alltid hatt veldig lyst til å prøve ulike kjoler, skjørt og strømper. Bare fordi jeg er nysgjerrig på det. Det hadde vært helt heaven å fått f.eks. 1 dag i en stor stor damegarderobe med alle mulige klær, og at jeg kunne prøve mye ulikt i fred og ro. Kanskje hatt med en forståelsesfull dame til å veilede meg litt også.

Kjell-Ove

Du er i allefall transvestitt..... :transe:

Men uansett hvor feminint dere menn kler dere, vil dere aldri likne en kvinne, for dere ER IKKE kvinner. Når man er født med et kjønn, er det meningen at man skal være akkurat det kjønnet. Begynner man å tukle med det, får man frem noen merkelige vesener som ikke likner på hverken det ene eller andre. :glare:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes egentlig programmet var ganske kjedelig. Transseksualitet er ikke akkurat nytt og sjokkerende, så i praksis handlet det mest om vanlige mennesker med vanlige liv. nettopp det er sikkert mye av poenget -og sannsynligvis også viktig og positivt for dem det gjelder, men det blir nokså uspennende tv av det...

Det eneste jeg lot meg provosere litt av, var han som hevdet at "Jeg er like mye kvinne som andre kvinner." Sorry, det er ikke fullt så enkelt -det krever mer enn kjole, sminke og løspupper...

Skrevet (endret)

Et tips til dem som mener at menn i dameklær aldri vil se ut som damer:

Breakfast on Pluto

Forøvrig en godbit av en film ellers også, og ikke minst kan man jo lære litt om verdenen der kjønn ikke er bestemt av det fysiske.

Endret av Jumpforjoy
Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt tragikomisk å se bastante uttalelser fra de som "vet" at en transkvinne aldri vil kunne se ut som en "ekte" kvinne, og som tillater seg å de-humanisere andre på bakgrunn av egne fordommer. Javisst er det enkelte som, grunnet det naturen har påført dem, vil slite med å kunne "forsvinne i mengden" om vi skal si det slik, men det enkelte her ikke forstår er at det er faktisk mange som ble født som ett kjønn, og nå lever som det motsatte kjønn, uten at en sjel kan vite forskjell om de passerer dem på gata/veksler ord med dem i heisen osv.

Men det man ikke vet har man ikke vondt av eller hva?

Endret av Askael
Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Et tips til dem som mener at menn i dameklær aldri vil se ut som damer:

Breakfast on Pluto

Forøvrig en godbit av en film ellers også, og ikke minst kan man jo lære litt om verdenen der kjønn ikke er bestemt av det fysiske.

Og ikke minst er det bare å gjøre et søk på "ladyboy"..man ser jo ikke at det er menn i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt tragikomisk å se bastante uttalelser fra de som "vet" at en transkvinne aldri vil kunne se ut som en "ekte" kvinne, og som tillater seg å de-humanisere andre på bakgrunn av egne fordommer. Javisst er det enkelte som, grunnet det naturen har påført dem, vil slite med å kunne "forsvinne i mengden" om vi skal si det slik, men det enkelte her ikke forstår er at det er faktisk mange som ble født som ett kjønn, og nå lever som det motsatte kjønn, uten at en sjel kan vite forskjell om de passerer dem på gata/veksler ord med dem i heisen osv.

Men det man ikke vet har man ikke vondt av eller hva?

Jeg bryr meg egentlig ikke om at noen velger å skifte kjønn, eller kler seg ut som dame. Det er deres liv, og deres valg. Har møtt noen slike faktisk, og de var hyggelige nok. Den ene av dem, hadde lykkes med å se ganske kvinnelig ut, og var ikke veldig høy eller grov i ansiktet slik de fleste av dem er. Hadde jeg sett "henne" på avstand, er det ikke sikkert jeg hadde lagt merke til at dette egentlig var en mann.

Likevel var det ikke vanskelig se at "hun" hadde skiftet kjønn. "Hun" hadde de typiske mannetrekkene uansett. Store hender og føtter, smale hofter og brede skuldre osv, om enn ikke så tydelige som hos de fleste av dem. ! "Hun" var kledd i den lekreste kjole, med matchende sko og veske til. Pent sminket, langt velstelt hår. MEN; det var når "hun" snakket til meg at jeg fikk det endelige beviset, for mot meg buldret den dypeste barytonstemme jeg har hørt hos en "kvinne" noengang. :hakeslepp: Det var en temmelig snodig opplevelse.

Jeg er ikke helt enig i at man ikke kan merke forskjellen om man møter dem i heisen eller slår av en prat på gata. Da skal man ha en rimelig dårlig dag. Til tross for hormonbehandlinger og operasjoner, kan en se det på dem alle som en, om en er litt våken.

Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke om at noen velger å skifte kjønn, eller kler seg ut som dame. Det er deres liv, og deres valg. Har møtt noen slike faktisk, og de var hyggelige nok.

Se hvordan du starter her.. også fortsetter du med:

Den ene av dem, hadde lykkes med å se ganske kvinnelig ut, og var ikke veldig høy eller grov i ansiktet slik de fleste av dem er. Hadde jeg sett "henne" på avstand, er det ikke sikkert jeg hadde lagt merke til at dette egentlig var en mann.

Likevel var det ikke vanskelig se at "hun" hadde skiftet kjønn. "Hun" hadde de typiske mannetrekkene uansett. Store hender og føtter, smale hofter og brede skuldre osv, om enn ikke så tydelige som hos de fleste av dem. ! "Hun" var kledd i den lekreste kjole, med matchende sko og veske til. Pent sminket, langt velstelt hår. MEN; det var når "hun" snakket til meg at jeg fikk det endelige beviset, for mot meg buldret den dypeste barytonstemme jeg har hørt hos en "kvinne" noengang. :hakeslepp: Det var en temmelig snodig opplevelse.

Jeg er ikke helt enig i at man ikke kan merke forskjellen om man møter dem i heisen eller slår av en prat på gata. Da skal man ha en rimelig dårlig dag. Til tross for hormonbehandlinger og operasjoner, kan en se det på dem alle som en, om en er litt våken.

"Hun"? Er du en "hun" eller en "hann"? Er du "kvinne" eller "mann"? Du omtaler mennesker du først sier er "hyggelige nok" med veldig lite respekt her.

Om du treffere enkelte som er trans, der du kan se på dem at de er trans, så er du temmelig naiv om du innbiller deg at du dermed kan se det på alle. Folk ser de som skiller seg ut og tror dette er normen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke så rart at noen menn har lyst eller behov for å kle seg i feminint dametøy, nå ser jeg bort fra transseksuelle (feil kjønn i forhold til kropp), og tenker mer på transvestitter og gifte samboende heterofile menn hovedsaklig.

Om en kvinne får lyst til å kle seg i dongeri, militærstøvletter, dress, slips eller hva det måtte være, så kan hun jo bare gjøre det uten at noen synes det er rart i det hele tatt. Kvinner helt uten sminke, med "mannsbukse" og ellers maskuline klær ser jeg da hele tiden.

Hadde vært veldig rart om samtlige menn i hele verden ikke hadde hatt lyst til å prøve glitter og lace, blonder, silke osv.

Men om det ser pent ut på dem er en helt annen sak.

Skrevet

Hei

Jeg har vert transe i årevis og har glidd lett inn som jente så lenge jeg ikke snakket.

Det er flere grader av transing, noen bare undertøy, andre full munndur.

Det jeg savner mest med jenten er mellomklassen, dem som liker å bruke skjørt og kjole uten å ta steget helt ut, bare vere mann i skjørt.

Skrevet

Kjempetrivelig serie! Håper at den hjelper til og baner vei for flere som sitter i sine hjem og ikke vet hva de skal gjøre med saken. Søk likesinnede og våg å hoppe ut i et bedre liv!

Full støtte fra meg. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...