Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få sagt det at jeg synes disse menneskene er fine mennesker :) Og det er fint å få mer kjennskap til dette!

Flinke er dem til å ordne seg, fine klær går dem i osv :)

Skrevet

helt enig!

en herlig serie som gir et unik innsyn i livene til disse tøffe damene/mennene

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Viser vel heller hvilken syk syk verden vi lever i....

Makan til tragisk tv program er det lenge siden jeg har vært borti.... Ja, jeg vet det er en av knapp....

Skrevet

En flott serie synes jeg! Dersom noe er sykt så er det blant annet enkelte menneskers skylapper for mangfoldet i verden. Mennesker som kaller ting de ikke forstår for "sykt"..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En flott serie synes jeg! Dersom noe er sykt så er det blant annet enkelte menneskers skylapper for mangfoldet i verden. Mennesker som kaller ting de ikke forstår for "sykt"..

Enig Skywalker!

Hva er sykt ved dette? Det er da ingen som kriger, plyndrer, voldtar eller plager hverandre her. Bare at noen personer føler for å være motsatt kjønn noen ganger (eller for alltid)....., eller egentlig er feil kjønn i den kroppen de har i utgangspunktet.

Ikke mye man skal skille seg ut i Norge før ondordene hagler gitt....

Selv har jeg 80-talls langt Iron Maiden-hår mens nesten alle kameratene mine enten er helt barbert eller har "normalt" hår. Og jeg får meldinger om dette hele tiden, "herregud!!, 40 år og halvlangt hår! Klipp deg da mann!!".

Men jeg driter fullstendig i det og svarer at "jeg er da vel den samme gutten uansett hvordan jeg ser ut på håret??"

Jo, ja, tja, joa.....osv er svarene.

Jeg skal gå i Iron Maiden-t-skjorte og ha ekstremt langt hår og hestehale helt til jeg ligger i kista. Det er helt sikkert!!!

Skrevet

En serie som presenterer en gruppe transpersoner (fra de som kler seg om nå og da til de som er transeksuelle og søker kjønnskonvertering) som pleier å besøke et ressurssenter på Toten. Ergoo navnet, Jentene på Toten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hva slags serie er det?

Det har gått på NRK i vår. Handler om menn som føler seg som kvinner (transvestitter eller kanskje transseksuelle også), kvinner i mannskropp. De har et sted på Toten, Kapp, hvor de får råd og vink av et par som arrangerer treff etc. for dem. der kan de kle seg i skjørt og kjole uten å få hånlige kommentarer fra folk om det.

Skrevet

Det er bare så flott at det endeleg ble laget en serie om oss transer. Flotte jenter dette spm tør stå frem i media og fronte oss.

Ver da ganske så ufarlege. Når jeg kjører bil som jente holder jeg strengt etter loven, er livredde å bli stoppet av politiet i kjole og parykk.

Gjest lolita___
Skrevet

kult høres morro ut.Går det på tv forsatt??

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Ligger på Nrk nett-tv =)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Folk må gjerne få gjøre hva de vil for meg, så lenge de ikke plager andre. Men jeg synes de fleste av disse mennene er temmelig ulekre i kvinneklær, for å si det forsiktig. De ser ut som noen litt gamle, slitne horer, spør du meg. :ler: Klarer ikke å ta dem helt alvorlig, jeg da. Menn i miniskjørt, parykk, høyhælte sko og vesken på snei over armen, er rett og slett temmelig komisk å se på. :laugh:

Men bevares, programmet har i allefall underholdningsverdi.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser det programmet får jeg utrolig lyst til å prøve å dolle meg opp i dameklær jeg også. Er ikke transseksuell men har alltid hatt veldig lyst til å prøve ulike kjoler, skjørt og strømper. Bare fordi jeg er nysgjerrig på det. Det hadde vært helt heaven å fått f.eks. 1 dag i en stor stor damegarderobe med alle mulige klær, og at jeg kunne prøve mye ulikt i fred og ro. Kanskje hatt med en forståelsesfull dame til å veilede meg litt også.

Kjell-Ove

Skrevet

Folk må gjerne få gjøre hva de vil for meg, så lenge de ikke plager andre. Men jeg synes de fleste av disse mennene er temmelig ulekre i kvinneklær, for å si det forsiktig. De ser ut som noen litt gamle, slitne horer, spør du meg. :ler: Klarer ikke å ta dem helt alvorlig, jeg da. Menn i miniskjørt, parykk, høyhælte sko og vesken på snei over armen, er rett og slett temmelig komisk å se på. :laugh:

Men bevares, programmet har i allefall underholdningsverdi.

Interessant nok ser jeg titt og ofte biologisk fødte kvinner som matcher beskrivelsen du kommer med her.

De fleste fra serien kjører etter hva jeg har sett en mye bedre stil.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Interessant nok ser jeg titt og ofte biologisk fødte kvinner som matcher beskrivelsen du kommer med her.

De fleste fra serien kjører etter hva jeg har sett en mye bedre stil.

Jeg sa at de SER UT SOM (likner) gamle, slitne horer, ikke at de ER det.

Når det er sagt, kan du ikke vite hva slags liv de lever til daglig, med mindre du kjenner dem godt privat.

Det vi ser på tv, er kun en liten del av deres liv. For alt vi vet, kan det være at noen av de selger kroppen sin også. Dette vet vi ikke, og det ville neppe ha kommet frem i programmet. Det var uansett ikke poenget. Jeg synes bare at de ser litt komiske ut. Menn i kvinneklær får en underlig komikk over seg.

Jeg har ikke spesiellt i mot slike mennesker, de må selv ta sine valg i livet. Det eneste jeg ikke synes er ok, er at flere av disse har barn, som kanskje må takle mobbing fra andre pga foreldrene deres. De kan også bli ganske forvirret i forhold til foreldre/barn relasjonen. Slik sett, er åpen transing temmelig egoistisk. For en del av disse, blir transingen viktigere enn hensynet til barna. Det er det mest betenkelige med dette, synes jeg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa at de SER UT SOM (likner) gamle, slitne horer, ikke at de ER det.

Når det er sagt, kan du ikke vite hva slags liv de lever til daglig, med mindre du kjenner dem godt privat.

Det vi ser på tv, er kun en liten del av deres liv. For alt vi vet, kan det være at noen av de selger kroppen sin også. Dette vet vi ikke, og det ville neppe ha kommet frem i programmet. Det var uansett ikke poenget. Jeg synes bare at de ser litt komiske ut. Menn i kvinneklær får en underlig komikk over seg.

Jeg har ikke spesiellt i mot slike mennesker, de må selv ta sine valg i livet. Det eneste jeg ikke synes er ok, er at flere av disse har barn, som kanskje må takle mobbing fra andre pga foreldrene deres. De kan også bli ganske forvirret i forhold til foreldre/barn relasjonen. Slik sett, er åpen transing temmelig egoistisk. For en del av disse, blir transingen viktigere enn hensynet til barna. Det er det mest betenkelige med dette, synes jeg.

Høh, jeg tror poenget her var at det er mange biologisk fødte kvinner som også ser ut som slitne horer (underforstått; ikke har stilsans).

Det er bare du som kommer drassende med alskens merkelige insinuasjoner om prostitusjon - og hvor det passer inn i denne diskusjonen er mer enn jeg kan fatte og begripe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Høh, jeg tror poenget her var at det er mange biologisk fødte kvinner som også ser ut som slitne horer (underforstått; ikke har stilsans).

Det er bare du som kommer drassende med alskens merkelige insinuasjoner om prostitusjon - og hvor det passer inn i denne diskusjonen er mer enn jeg kan fatte og begripe.

Ja, at det er mange biologisk fødte kvinner som også ser ut som horer, skal jeg si meg enig i. Men det gjelder bare noen kvinner. Menn i kvinneklær, ser derimot konsekvent ut som gamle, slinte horer alle som en, fordi menn har grovere og mer markerte trekk både i ansiktet og ellers, derfor vil de alltid se litt rufsete og slitne ut.

Biologisk fødte kvinner, som har brukt mesteparten av livet sitt til å bruke dop, og til å selge kroppen sin på gata, har et nesten tilsvarende utseende som disse transene, nemlig rufsete og slitne.

Skrevet

Jaja, det eneste som er sikkert i denne debatten er at Anonymen over meg virkelig er på bærtur.

Finner du noe multer da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jaja, det eneste som er sikkert i denne debatten er at Anonymen over meg virkelig er på bærtur.

Finner du noe multer da?

Alle som har en annen oppfatning enn deg, er altså på bærtur? Vel, vel, det må du jo gjerne mene.

Da vil jeg heller være på bærtur som fullverdig biologisk kvinne med dertil egnende klær, enn på bærtur som et kjønnsforvirret spetakkel av en mann, utkledd som kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...