Gå til innhold

Fylte horn, hva slags fyll er godt?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har laget fylte horn flere ganger men det blir til at jeg bruker det samme fyllet som er kjøttdeig eller pepperoni sammen med champignon og løk samt pizzasaus. Ønsker tips til annet fyll som kan funke. Takk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager som regel tomatsaus og fyller det med ost og skinke, ellers er også rød pesto med ost og skinke godt :)

Skrevet

Timian, ost og smårettskinke. Sikker vinner!

Gjest navnelapp
Skrevet

Parmesan og soltørka tomatar som eg har dampa og hakka fint. Mmm!

Skrevet

Pleier bare å gjøre det helt enkelt med bare ost og skinke :)

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Hva slags ost er godt oppå? Og inni?

Norvegia, Jarlsberg, Sveitser, Mozarella?

Jeg bruker vanligvis Jarlsberg for det er det vi har men synes kanskje det kunne vært godt med en kraftigere ost.

Noen som har prøvd andre oster inni som f.eks. blåmuggost, snøfrisk eller feta? Høres godt ut men funker det mon tro?

Skrevet

Du kan også lage en god, tykk ratatouille-lignende tomatsaus. Finhakk og fres hvitløk, løk, paprika, squash og gulrøtter, hell over knuste tomater og krydre med f.eks oregano, paprikakrydder, salt, pepper og basilikum.

Skrevet

Jeg bruker alltid skinkeost. Det er kjempegodt!

Skrevet

Hvis du er like glad i taco som jeg er, så er det utrolig godt med tacohorn! Tacokjøttdeig, mais, ost, og evt paprika og løk. Ekstra godt (men kanskje ikke så sunt) er det å lage hornene av bolledeig! Det passer utrolig godt med tacosmaken, noe kjæresten min fant ut ved en feiltakelse;)

Skrevet

Ser det er salt fyll du spør etter, men må bare anbefale søte horn også:) hakkede mandler smør sukker og litt vaniljesukker. NAM!!!

Skrevet

Spinat, ruccola eller basilikum og en kremost man liker, jeg syns Snøfrisk er godt. Det blir sikkert bra med Ricotta eller fetaost også.

Skrevet

Jeg bruker ofte å bare skjære pølser i biter, steke løk og sopp sammen, ta på litt ketchup og ost. Mmm, nå fikk jeg lyst på horn! :jepp:

Skrevet

Ost, skinke, og grønn pesto. Nam!

Skrevet

Litt tomatsaus, skinke, ananas og ost. Blir "hawaihorn" =) Knallgodt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid skinkeost. Det er kjempegodt!

Bare skinkeost inni?

Skrevet

Bare skinkeost inni?

Ja, syns det er veldig godt. Horna blir ikke så tørre med skinkeost som det de gjør med vanilg ost og skinke :) Har lagd forskjellig type horn før, og det er de med skinkeost jeg syns er aller best!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har brukt rester av en Bali kyllinggryte i mine fylte horn noen ganger. Det blir veldig godt! Hvis en ikke har gryterettrester går det an å lage en karrisaus, og bruke litt kyllingkjøtt og grønnsaker i.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å lage horn!

Går det grå å fryse horn? Er det eventuelt noen ting man da ikke burde fylle de med?

(Sorry for å kuppe tråden :sjenert: )

Skrevet

Det meste av fyll kan fryses. Jeg har hvertfall fryst uansett hva slags fyll jeg har brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...