Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere ikke hatt behov for å endre noe i selvangivelsen, men i år hadde jeg altså det.

Det jeg lurer på er om man må vente helt til man får evt penger på konto for å se om man får mer skatt tilgode, eller får man en ny utgave av selvangivelsen?

Sikkert et rimelig dumt spørsmål, men jeg lurer litt jeg da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke no' som heter "dumme spørsmål" når det kommer til skatt. Bedre å spørre èn gang for lite enn èn gang for lite :)

Men nei, vil ikke motta ny selvangivelse. Det du vil motta er skatteoppgjøret ca ila uke 25, rundt St. Hans.

Håper det var til litt hjelp :)

Skrevet

Det skal være en smal sak å regne ut hva emdringene har å si for skatteoppgjøret, men du må regne det selv.

Skrevet

Jeg har tidligere ikke hatt behov for å endre noe i selvangivelsen, men i år hadde jeg altså det.

Det jeg lurer på er om man må vente helt til man får evt penger på konto for å se om man får mer skatt tilgode, eller får man en ny utgave av selvangivelsen?

Sikkert et rimelig dumt spørsmål, men jeg lurer litt jeg da....

Det du har fått nå, er et utkast til selvangivelse og skatteoppgjør. Alle får et endelig skatteoppgjør i slutten av juni. Hvis du gjør endringer, vil summene på skatt tilgode endre seg på oppgjøret du får tilsendt.

Har du for eksempel nye fradrag å føre opp, øker skatt tilgode med 28% av beløpet du fører opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...