Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte før påske to telefoner fra Elkjøps nettbutikk. En Sony Ericsson x10 og EN HTC Desire.

Dette kostet meg nesten 9000("rene" telefoner uten abonnent).

Når jeg bestilte stod det "Tilgjengelig i nettbutikk, eller via tlf 800 etellerannet"

Logger meg inn to dager senere og det står "Ikke tilgjengelig".

Blir selvfølgelig litt snurt og ringer kundeservice. Snakker med en lite hyggelig person som kan fortelle at neida, de har ikke noen av de og de blir ikke sendt etter påske. X10 først, HTC senere.

Får dato på når de blir sendt, da det ikke står noe om det verken i nettbutikk eller ordrebekreftelsen. Tenker jaja, får vel ikke gjort noe med det. Men nå har de søren meg endret datoene igjen, i tillegg til prisene.

Hadde det ikke vært påske så hadde jeg hevet kjøpet og handlet et annet sted, men hadde jo ikke rukket å få den før påske allikevel. Jeg lurer på hva i H... de driver med, da andre butikker har hatt X10 på lager siden før påske.

Jeg skal aldri handle en eneste ting til på Elkjøp igjen. NOENSINNE! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og derfor hår jeg alltid i butikken for å kjøpe slike ting.

Skrevet

Du har jo 14 dagers angrerett. Dessverre kan slike ting skje om det er stor etterspørsel på en vare. Kjipt alikevel da, men håper du blir fornøyd med telefonene dine (når du får den!) :)

Skrevet

...og derfor hår jeg alltid i butikken for å kjøpe slike ting.

Jeg gjør jo også det, men saken er at de ikke er kommet i butikk, nettbutikk lanserer fortere en butikkene.

Skrevet

Har de trukket pengene allerede? Du kan bare avbestille, trenger ikke heve et kjøp når kjeøpet ikke har skjedd ennå.

Skrevet

Ja, det står jo det, jeg har betalt de nesten 9000.

Skrevet

De skal ikke trekke pengene før varen er sendt.

Du trenger likevel ikek heve kjøpet, siden de ikke er sendt kan du bare ta kontakt med kundeservice og avbestille dem, evt gjøre det inne på din egen brukerkonto.

Nå er det jo ikek sikkert du vil gjøre det, siden det allerede er i bestilling, men av nettopp grunner som dette her handler jeg aldri på de store kjedebutikkene når det gjelder denne typen varer. Holder meg til Komplett, MPX og andre kjente. De har iallfall fungerende lagesystemer der du kan være ganske sikker på at de har 5 stykker hvis det står at de har det. Elkjøp sitt lagersystem har ikke fungert på flere år, det innrømmer de åpent på alle butikkene når vi spør etter varer de på nettsidene påstår at de har.

Skrevet

Jupp, har gode erfaringer med komplett.no. Haster det kan du ringe dem og ordne ting.

Skrevet

De skal ikke trekke pengene før varen er sendt.

Du trenger likevel ikek heve kjøpet, siden de ikke er sendt kan du bare ta kontakt med kundeservice og avbestille dem, evt gjøre det inne på din egen brukerkonto.

Nå er det jo ikek sikkert du vil gjøre det, siden det allerede er i bestilling, men av nettopp grunner som dette her handler jeg aldri på de store kjedebutikkene når det gjelder denne typen varer. Holder meg til Komplett, MPX og andre kjente. De har iallfall fungerende lagesystemer der du kan være ganske sikker på at de har 5 stykker hvis det står at de har det. Elkjøp sitt lagersystem har ikke fungert på flere år, det innrømmer de åpent på alle butikkene når vi spør etter varer de på nettsidene påstår at de har.

De tar nok en reservasjon av pengene, men om du ønsker å avbestille kan du bare ringe de så sletter de reservasjonen og du får refundert pengene dine. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Elkjøp har 30 dagers full returrett uansett grunn.

Skrevet

Ikke på mobiltelefoner.

Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje.

Om returretten til Elkjøp.

Skrevet

Ikke på mobiltelefoner.

Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje.

Om returretten til Elkjøp.

Om du utfører fjernkjøp (telefon, internett osv) har du 14 dagers angrerett, iflg. norsk lov som er 100% uavhengig av Elkjøp sine policier. Så bare send dem i retur, de 14 dagene begynner å løpe (ettersom jeg husker) dagen pakken blir sendt, uavhengig av når du bestille.

Gjest Nedfall
Skrevet

Om du utfører fjernkjøp (telefon, internett osv) har du 14 dagers angrerett, iflg. norsk lov som er 100% uavhengig av Elkjøp sine policier. Så bare send dem i retur, de 14 dagene begynner å løpe (ettersom jeg husker) dagen pakken blir sendt, uavhengig av når du bestille.

Nei! Fristen gjelder faktisk når du skal gi melding om at du vil bruke angreretten. Tiden det tar å sende varen tilbake er, etter det jeg kan se, ikke definert i loven.

Angrerettloven, § 11 & 13:

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte

Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje.

..er det noe rart at andre land er misunnelige på forbrukerrettighetene vi har? :)

Skrevet

Fikk forøvrig mail av Elkjøp i dag, de syntes det var rart og skulle sjekke det ut og komme tilbake til meg. :popcorn: I`m waiting for the encore.

Skrevet

Nei! Fristen gjelder faktisk når du skal gi melding om at du vil bruke angreretten. Tiden det tar å sende varen tilbake er, etter det jeg kan se, ikke definert i loven.

..er det noe rart at andre land er misunnelige på forbrukerrettighetene vi har? :)

Mente når pakken ble sendt fra selger, men ja, vi er enige ;)

Skrevet

Ang Htc Desire så har den vel ikke kommet til Norge enda, ingen av de skandinaviske landene såvidt jeg har skjønt. Rart at det sto at de hadde den på lager, når jeg har kikket har det alltid stått 'forventet på lager xx dato'. Det at den forventede datoen har forandret seg fra tidlig mars til nå 14 april er jo strengt tatt ikke butikkens feil, da alle nettbutikker har fått dato for levering forandret og oppdatert nettsiden i hytt og pine.

På hardware.no finner du en tråd på 72 sider, som stort sett handler om fortvilelse over leveranseendringer og abstinensplager. Er ikke så lett når man vil ha noe nå*-*

x10 burde du fått da. Er det det at de vil sende telefonene samtidig?

Skrevet

På hardware.no finner du en tråd på 72 sider, som stort sett handler om fortvilelse over leveranseendringer og abstinensplager.

Forsøkte å finne denne '72-siders-tråden'...

Har du link/tips til hvor jeg finner den?

Skrevet (endret)

'rykter og nykomlinger' -> 'htc desire'

Edit; feil forum ja.. På amobil er tråden, den er nå blitt ti sider lengre.

Endret av kissmequick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...