LilleTulla Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg ble sykemeldt rett før påsken, og var satt opp på samtlige rød dager. Jeg trodde jeg skulle få "vanlig" lønn for de dagene, men noen fortalte meg at jeg også hadde krav på tillegg selvom jeg var vekke. Har jeg det? o.O
Gjest Tidssone Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Det kommer vel an på hvilken tariffavtale du har?
LilleTulla Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 (endret) Har ikke tariffavtale, jobber heltid i kiosk. Endret 6. april 2010 av LilleTulla
LilleTulla Skrevet 7. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2010 Ingen som vet noe/har hørt noe om dette før?
Øs pøs Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Jeg har prøvd å sett litt rundt om på nettet om dette nå, og det var ikke lett å finne noe. Det ser ut som at det er litt opp til bedrifta selv. Det ser ut som at flere bedrifter har som praksis å utbetele dette i arbeidsgiverperioden for sykelønna (de første 16 dagene) og at nav selvføklgelig ikke utbetaler dette. Tileggene er jo for ubekvem arbeidstid, og siden du har vært sykemeldt så har du jo ikke hatt ubekvem arbeidstd. Uansett så finner jeg finner ikke noe konkret på det... I min jobb (hotellbransjen) så får vi ikke tilegg for ubekvem arbeidstid om vi er syk (kveld/natt/helgetilegg) men har aldri vært syk på røde dager, så er usikker på om det er andre regler der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå