Gå til innhold

Leie hagearkitetkt/gartner - Hedmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, lurer altså på om det er noen her som har erfaring med å få inn fagfolk til å hjelpe med hagen og utforming av den?

Regner jo med at prisen varierer utfra størrelse etc.

Vi har ca 1mål tomt, og huset står jo der, så har ikke allverdens stor hage iallefall ikke forran huset hvor det er mest aktuellt med hjelp.

Mulig det er snakk om en 160 kvm...? 20m bred og 8 meter fra gjerde og bort til huset...

Eventuellt, kan man levere tegning på et hagesenter og få tips og råd der og da?

Skrevet

Vet ikke hvor dere bor, men en som er flink men dyr, er som holder til i Heradsbygd eller som samarbeider med hagesenteret der. Jeg husker ikke navnet hans, men han virket flink. Kom en på befaring her da vi flyttet i hus. Han tok masse notater også. Og tok heller ikke mange dagene før vi mottok tilbud med prisoverslag på epost.

Tror mange slike har gratis befaring :jepp:

Skrevet

Vet ikke hvor dere bor, men en som er flink men dyr, er som holder til i Heradsbygd eller som samarbeider med hagesenteret der. Jeg husker ikke navnet hans, men han virket flink. Kom en på befaring her da vi flyttet i hus. Han tok masse notater også. Og tok heller ikke mange dagene før vi mottok tilbud med prisoverslag på epost.

Tror mange slike har gratis befaring :jepp:

Takk for tipset.

Det er ikke så langt unna her jeg bor, så da skal jeg høre med hagesenteret der ute ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen kjente på Hedmarken leide en landskapsarkitekt for å få skikk på hagen sin for noen år siden. Dette er en eksisterende hage med et hus fra 50-tallet plassert midt på tomta. Tomtestørrelse omtrent som deres, men litt vanskelige solforhold, rar plassering av huset og kupert terreng. Med befaringer, tegninger, forslag til material- og plantevalg +++ kom planarbeidet alene opp i ca 15 000 kroner før et eneste spadetak er tatt eller en eneste plante er innkjøpt.

Nå er nok dette et litt spesielt tilfelle, men hvis det først og fremst er utforming av en liten hageflekk på den ene siden av huset du trenger, ville jeg nok alliert meg med noen på et hagesenter, slik du allerede har fått forslag om.

Skrevet

Noen kjente på Hedmarken leide en landskapsarkitekt for å få skikk på hagen sin for noen år siden. Dette er en eksisterende hage med et hus fra 50-tallet plassert midt på tomta. Tomtestørrelse omtrent som deres, men litt vanskelige solforhold, rar plassering av huset og kupert terreng. Med befaringer, tegninger, forslag til material- og plantevalg +++ kom planarbeidet alene opp i ca 15 000 kroner før et eneste spadetak er tatt eller en eneste plante er innkjøpt.

Nå er nok dette et litt spesielt tilfelle, men hvis det først og fremst er utforming av en liten hageflekk på den ene siden av huset du trenger, ville jeg nok alliert meg med noen på et hagesenter, slik du allerede har fått forslag om.

Jepp, er ikke aktuellt å punge ut sååå mye, nei.

Vi har en helt flat tomt - med maaasse sol så er ikke mange utfordrigene sånn sett, og huset står midt på tomta.

Men, det blir nok så vi forhører oss litt på det hagesenteret ja.

Takk for at du deler info, er jo kjekt å se hvor mye det kan koste liksom :)

Skrevet

Anleggsgarner Arnesen i Heradsbygda i Elverum slo meg som et godt alternativ også - men jeg vet ikke hvor mye det eventuelt vil koste altså. De er dyktige der ute og vet hva de driver med, så det kan nok være verdt det :)

Skrevet

Hørt at hun er flink ja - hvis det er samme dama vi snakker om - blir det hagesenteret jeg har snakket om lenger opp i tråden her ja.

Artig med lokalbefolkning her inne da ;)

Skrevet

Det er sikkert samme dama - ikke så mange hagearkitekter i Heradsbygda :ler:

Jepp - koselig med innlandsfolk her :nigo:

Skrevet

Nei, er vel ikke verdens navle akkurat ;)

Skrevet

Morrosamt :ler:

Var Arnesen jeg mente også, men hadde glemt navnet. Husket bare at vi var i H-bygd på hagesenteret der.

Liten verden har blitt :)

Skrevet

Verden er liten og KG enda mindre *filosofisk* :ler:

Skrevet

Det ligger forresten et ganske bra hagesenter på Ridabu også. De har sikkert også kontakter med landskapsarkitekter eller kan gi hjelp til hageplanlegging - vil jeg tro.

Skrevet

Det ligger forresten et ganske bra hagesenter på Ridabu også. De har sikkert også kontakter med landskapsarkitekter eller kan gi hjelp til hageplanlegging - vil jeg tro.

Takk for tipset - men regner med det blir Heradsbygda, ettersom det bare er en liten svipptur unna ;)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Kanskje du har ein gartnerskule/jordbruksskule i nærleiken? Dei tek jo gjerne slike oppdrag!

Annonse
Skrevet

Kanskje du har ein gartnerskule/jordbruksskule i nærleiken? Dei tek jo gjerne slike oppdrag!

Takk for tips - men ikke i umiddelbar nærhet nei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...