Gå til innhold

Felles hobby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har en eller flere hobbyer sammen med kjæresten?

Har venninder som mener at det er "umulig å finne felles hobbyer, men det kan da ikke stemme?

Vi kan da ikke være SÅ forskjellige?

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har av og til små og store tegneprosjekter sammen, da vi begge elsker å tegne. Så hvis det kan klassifiseres som en hobby, så har vi den felles blant annet!

Er jo bare tull at det er "umulig å finne felles hobbyer", det vil jo isåfall si at ingen damer i hele verden har samme hobby som en mann. Og omvendt.

Skrevet

Hmm.. Vi gjør en del sammen, men kanskje ikke noe som kan kalles hobby (vanlige ting som å være, sosiale, går ut, lese, film, tvserier, reiser..)

Mannen er interessert i øl og vin da, og han har lært meg en del om det, faktisk spennende.

Ellers planlegger vi å skaffe oss hund, trening og evt klubbdeltakelse vil jo bli en slags felles hobby.

Diskuter det sammen, hva liker dere.. Kanskje dere kan finne på noe helt nytt sammen?

Skrevet

Vi driver med surfing sammen (windsurfing) :)

Veldig moro, burde prøves :)

Når vi driver med dette har vi reist litt rundt også, feks steder i Danmark og Sverige som er populære surfeplasser.

Skrevet

Har forresten planer om å ta litt kurs og sertifikater sammen, som golf, dykking og motorsykkellappen.

Gleder meg til studietiden er over, så vi får litt bedre råd til slike ting.

Isse: Spennende med vindsurfing. Fortell litt om det? Kjekt med en hobby man kan reise for å gjøre da.

Vi skal på øltur til Belgia neste år ;)

Skrevet

Det er vedlig moro, litt vanskelig, men jeg kom faktisk ganske fort inn i det.

Det største problemet mitt er å "følge vinden" og skjønne hvor den kommer fra, og hvordan jeg må ha seilet for å kunne surfe den veien jeg vil ;)

Anbefaler å leie utstyr først, for det koster endel med komplett utstyr. Jeg har kjøpt noe brukt, men alikevel er jeg oppe i ca 10 000 for utstyret.

Anbefaler å prøve :) :)

Skrevet

Vi har en felles interesse i fotografering, og liker å prøve oss frem med ulike objektiver, innstillinger osv. Det er riktignok en stund siden sist, men i perioder holder iv mye på med dette.

Utover det spiller vi masse brettspill, både sammen med andre og bare oss to. Er vel en form for hobby det også.

Ellers gjør vi jo endel forskjellige ting sammen, som å lage mat, fjell- og skiturer, se på film/serier, gå på kino/konserter, reise osv. men det regnes gjerne ikke som hobbyer.

Han har sine ting som han putler på med, og jeg holder på med mitt. Jeg har ikke planer om å mekke på pc med det første, og tviler på at jeg får han med på kortlaging med det første ;)

Ofte holder vi på med hver vår ting men er i samme rom, og det synes jeg er kjekt. Selv om vi ikke gjør noe sammen så er vi jo sammen likevel.

Skrevet

Ofte holder vi på med hver vår ting men er i samme rom, og det synes jeg er kjekt. Selv om vi ikke gjør noe sammen så er vi jo sammen likevel.

Sånn er det med oss også. Jeg sitter og pusler med smykker/perler eller noe annet kreativt, mens han sitter ved PC-en og spiller.

Vi har ikke følt noe stort behov for å dele hobbyer, men vi gjør jo ting sammen likevel, som filmer, kino, reiser osv.

Skrevet

Den store felles hobbyen vår er fotball. Det innebærer jo minst en kamp i uka samt mye samtaleemne og diskusjon. Ellers har det ført til mange reiser, også i verden som følge av denne hobbyen.

Reising og musikk (konserter) er også noe vi setter pris på å gjøre sammen, men kan vel nesten ikke kalles hobby.

Vi liker også å trene og drar gjerne på spinning eller squash sammen. Vi har også jegerprøven begge to.

Skrevet (endret)

Jeg tegner og han maler; noen ganger setter vi oss i samme rom og hører litt på musikk mens vi kreativiserer sammen :)

Vi gir hverandre mye feedback og tips.

Vi spiller dataspill sammen nå og da.

For noen år siden drev vi med terrarier og denslags, men ikke nå lenger.

Og så har vi holdt på en del med rollespilling (dungeons & dragons) sammen med noen andre venner av oss.

Fryktelig nerdete, men kjempegøy! :gjeiper:

Og så liker vi å spore opp gode serier og se på dem sammen (Farscape, the Office, Dexter, South Park osv).

Endret av Psiv
Skrevet

Brettspill og kampsport er våre felles hobbyer :)

Skrevet

Vi skrur motorsykkel sammen, det er vår store lidenskap. Også trener vi hunden sammen. Det er faktisk ikke mange ting vi ikke deler, annet enn at jeg strikker ;)

Skrevet

Vi er ute flere ganger i uka og går på tur sammen, svømmer eller jogger sammen. Vil si det er vårt største felles interessefelt.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Vi går turer sammen og spiser og lager mat sammen.

Skrevet

Vi er veldig glad i skog og mark, og prøver å komme oss ut, eller på hytta, så ofte det går. Ellers leser vi bøker sammen (høyt), det er veldig koselig. Forøvrig har vi felles interesse i fag, men litt ulike ønsker for å slappe av om kvelden. Han syns det er bortkasta å sitte og se en serie, mens jeg liker det for å koble ut alt jeg har gjort om dagen. Jeg syns det er slitsomt å mase med å skulle finne på noe. Men det har foreløpig ikke ført til noe krangel, og jeg tenkte jeg skulle supplere ham med et puslespill eller to, som han liker å holde på med, slik at jeg kan se på seriene mine i fred. :)

Skrevet

Tja vi fisker sammen...

Er medlemmer i Jeger&Fiskerforening og driver med litt kultivering og flytting av fisk bl.a... Litt sært kanskje? :gjeiper:

Ellers strikker jeg mens han ser på TV... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...