Strenge Frk.Gerd Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Flere som er blodfans av denne serien?
VirreVapp Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 BESTE serien! Åh, må snart se den igjen!!!!!!
Tabris Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Her også! Jeg så den da den gikk på NRK i sin tid, og den har gjort et helt uforglemmelig inntrykk. Jeg blir fortsatt helt satt ut bare jeg ser et bilde av BOB. Eller dvergen. Eller det røde rommet...
Kløftfrid Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Musikken er råkul! Serien drog derimot ut til det litt keisame...
Gjest NewMonkey Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Flere som er blodfans av denne serien? Oh yes! Utrolig bra serie
EllenAnnichen Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 Jeg lurer på om noen jenter kunne fortelle meg hva som er så bra med denne serien?? Jeg har guttekompiser som bare eeelsker denne serien, og har sett det flere ganger!!de prøver stadig å overtale meg til å gi det en real sjanse. Hra bare sett sporadisk innimellom, og synes det virker veldig "gammeldags"(ser at det er laget på 80-tallet), og tregt og spesielt.. Jeg forstår ikke!! Forklar!
Ella_Grey Skrevet 7. april 2010 #8 Skrevet 7. april 2010 Damn fine coffee... and hot! Vil ikke si at jeg er blodfan, men fantastisk serie. Hadde vennskap på ungdomsskolen basert på felles Twin Peaks interesse. Husker jeg tok opp alle episodene på videokassett. Og Bob var drit-skummel! Vet ikke hva det er som fasinerer sånn. Tror det er litt at det er en helt 'vanlig' småby, men med veldig mye som skjer under overflaten. Det var mange ulike karakterer, og alle fant sin favoritt. Har sett den igjen nå senere, og syns ikke den er like bra - taper seg endel mot slutten.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 7. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2010 (endret) Jeg tror at det som appelerer de fleste ved twin peaks serien er den bizarre, rare stemningen, musikken og som Ella_grey sier, liten småby med mye som skjer under overflaten. For min del så fasinerte serien meg også av overnevnte grunner, det bizarre, drømmeaktige.. Men også at jeg ser at det er mye symbolikk, det er mange temaer, livsvisdom og meninger som blir tatt opp indirekte- både av store og små arter, det er mye å "Bryne seg på" hvis man liker å filosofere og analysere. Jeg føler selv at serien egentlig er på et veldig høyt nivå og dypt nivå hva dette angår.. men det er ikke så lett å se egentlig fordi den er lullet inn i denne abstraktheten og bizarrheten. Mulig jeg tror at serien er dypere og mer komplisert enn den egentlig er dog.. men det er flere som tror dette.. ettersom det finnes et helt forum med mennesker som analyserer twin peaks dag inn og ut. Endret 7. april 2010 av Strenge Frk.Gerd
Ella_Grey Skrevet 8. april 2010 #11 Skrevet 8. april 2010 ... Jeg føler selv at serien egentlig er på et veldig høyt nivå og dypt nivå hva dette angår.. men det er ikke så lett å se egentlig fordi den er lullet inn i denne abstraktheten og bizarrheten. Mulig jeg tror at serien er dypere og mer komplisert enn den egentlig er dog.. ... Tror det er noe av appellen, det at man kan tolke det som man vil. Enkelte ser på det som et mer rett-frem krim-plot, der en far har misbrukt datteren over flere år og ender opp med å drepe henne. Og BOB er en måte å synliggjøre galskapen til Lealand. Eller 'the evil that men do'. Eller man kan få med seg symbolikken, visdommen og alt det som ligger under overflaten. Som jo er veldig spennende.
VirreVapp Skrevet 8. april 2010 #12 Skrevet 8. april 2010 (endret) Er enig i alt folk har nevnt over. I tillegg vil jeg også si at jeg synes endel av appellen er at serien tidvis er hysterisk morsom!! Alle karakterene er så komplekse og fine, og jeg har ledd myye til TP Endret 8. april 2010 av VirreVapp
Suzy Skrevet 8. april 2010 #13 Skrevet 8. april 2010 Jeg er fan! Kjøpte meg hele greia på dvd til jul og har KOST meg i timevis med den. Herlig gjensyn med bisarre karakterer, herlig humor og det litt uvirkelige tidsaspektet. Jeg liker at serien på et vis er plassert utenfor tiden både teknologisk og motemessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå