Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Jeg har et problem som jeg håpte å få hjelp med: sexlysten er som blåst bort. Er i et fast forhold, som har vart i ca 20 år. Vi traff hverandre tidlig, så vi er ikke kommet så langt inn i 40årene. Er det noen av dere der ute som har opplevd dette og funnet den igjen? Har i det siste hatt sex ca en gang i måneden,men dette er mest på grunn av dårlig samvittighet for mannen. Det er ikke det at jeg ikke er glad i ham lenger, eller at jeg vil ut av forholdet. Jeg kan ikke forestille meg et liv uten ham, men jeg er redd for at han går hvis vi ikke snart får ordnet opp i dette.
Auri Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Hva er grunnen til at lysten din er borte, er vel det store spørsmålet. Sexlivet (og lysten) går i faser hos alle par. Har det vært mye stress rundt deg i det siste? Har du eller mannen din forandret dere veldig på noe vis i det siste? Er selve sexen blitt kjedelig/rutine? Kan det være at du begynner å få tegn på overgangsalderen allerede? (ja, du er litt vel ung, men ei jeg kjenner begynte når hun var i slutten av tredveårene, og sexlysten forsvant i et par år... Helt normalt i følge legen hennes). For det første tror jeg åpenhet er utrolig viktig her. Du må snakke med ham. Jeg tviler på at han går fra deg for det nå, om dere har holdt sammen i tjue år! Du må første prøve å forske litt på hva grunnen kan være, og så snakke med ham for at han skal vite hva som skjer.
2ne2 Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Kjøp rosenrot, onaner masse og ikke fortvil over at sexlysten har forsvunnet. Det funket i hvertfall for min del!
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Det er ingen åpenbare grunner til at lysten er borte, jeg er ikke syk, hormonelle problemer el. Har vært hos gynokolog uten at det ble funnet noe galt. Jeg føler meg rett og slett impotent... Mange sier at dette sitter i hodet på oss jenter, så derfor er det vanskeligere å gjøre noe med. Det blir ikke lettere av at han ikke helt forstår det. Innerst inne tror jeg at han mistenker at jeg gjør det med vilje eller har en på si, selvom han sier at han tror meg. Dette føre til at jeg føler meg presset, hvilket ikke akkurat får lysten til å blomstre! Men, nå har jeg kjøpt rosenrot, bare for å ha prøvd det. Har prøvd det en gang før, men da fikk jeg "maur" i beina, så derfor har jeg kjøpt noen som ikke er så sterke. Det føles som det er noe på gang(er på 3 dagen i dag), men det kan jo være våren som gjør det også. Ellers har jeg bestemt meg for å prøve å gi ham en "hjelpende" hånd litt oftere. Det kan jo hende at det skjer noe da? Om ikke annet så skjønner han kanskje at jeg ikke gjør det med vilje.
Gjest Gutt Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Atferd avler atferd. Onaner. Kjøp vibrator, ta den med i akten. Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 vel, jeg har aldri hørt om dem som under noen omstendighet ikke klarer finne tilbake til den. dersom det ikke er noen konkret grunn så hjelper det vel lite å lete i all evighet etter den. jeg tror nok det kan være god hjelp i å oppsøke en sexolog - de har jo spesialkompetanse på feltet, og kan gi mange gode råd til nettopp noen i din situasjon. jeg ville kanksje først gått et par ganger alene for å teste det ut, og så tatt med mannen etterpå for å få konkrete tips. du sier jo ingenting om hans innsats, men det kan jo hende det vil hjelpe å "starte på nytt" med vanene. kanksje du er gått litt lei av det samme vanlige? skal jo noe til å konstant fornye seg gjennom 20 år, så det er sikkert ikke dumt med en liten omveltning på området.
Gjest Giftmann Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Ellers har jeg bestemt meg for å prøve å gi ham en "hjelpende" hånd litt oftere. Det kan jo hende at det skjer noe da? Om ikke annet så skjønner han kanskje at jeg ikke gjør det med vilje.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #8 Skrevet 8. april 2010 Ellers har jeg bestemt meg for å prøve å gi ham en "hjelpende" hånd litt oftere. Det kan jo hende at det skjer noe da? Om ikke annet så skjønner han kanskje at jeg ikke gjør det med vilje. Kona og jeg er i omtrendt samme livsfase og alder som dere. Jeg føler vi er i samme situasjon som den du beskriver. Dvs jeg synes kona har veldig sjelden lyst på sex. Tror ikke kona er like bevisst på dette som du er. Jeg forstår at kona er uopplagt og ikke har sexlyst. Men jeg må i det minste ha utløsning en gang i blandt. Jeg blir henrykt når kona tar initiativ til å runke, eller aller helst, suge meg. Jeg elsker henne, og er sikker på at hun elsker meg like mye. Vi har så mye fint sammen. Litt tung periode rent seksuelt nå, men jeg venter tålmodig på å få den "kåte" kona mi tilbake.
Gjest Giftmann Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Hei TS. Jeg skal følge med på tråden din, temaet interesserer meg. Men jeg er ingen filosof, så blir ikke mange innlegg tror jeg. Jeg svarte egentlig bare at jeg syntes det er fint at du har tenkt å gi mannen din en "hjelpende hånd" litt oftere. Jeg setter i allefall pris på det fra min kone. Jeg og kona snakker ikke så godt sammen om sex i det hele tatt. Vi er vel et nokså alminnelig "gammeldags" ektepar. Vet ikke hvor bevisst hun er over min frustrasjon, men hun vet jeg er tålmodig. Det er vi begge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Ts her. Er du sikker på at hun vet? Hvorfor er det så vanskelig å snakke om disse tingene? Det er jo noe alle gjør og det er jo ikke noe farlig?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #11 Skrevet 9. april 2010 Jeg har det som deg dessverre, har vært sånn siden jul ca... Og jeg er ikke kommet meg opptil 40-åra engang...*sukk* Er fryktelig frustrerende, har "lyst" på sex, men føler ingen lyst i det hele tatt. Ikke når han tar på meg, ikke når vi kysser ikke i det hele tatt! Bare ekkelt. Og det er _ingen_ grunn i verden til at jeg skal ha det sånn: han er ikke fæl, ikke voldelig, ikke dårlig i senga, jeg er ikke forelsket i noen andre enn ham og ikke tar jeg medikamenter som setter ned sexlysten eller noe sånt. Det er bare blitt borte vekk...! Håper på noen gode svar her i tråden din!
Bittelill Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Jeg er snart tretti, og vært i forhold ti år. Mista lysten en laaang periode i midten(barn+pers problemer) Leste boka "menn er fra mars/kvinner er fra venus" av john gray i den perioden. Det viste seg å være en skikkelig lifesaver! Kvinner mister lysten fordi de ikke får det de trenger for å få lyst. Vil hjelpe deg til å finne ut hva du mangler for å føle deg bra og som deg selv, og lære deg å be om det på "mannespråk". Finnes også "mars og venus på sengekanten", som bare handler om sex-delen av forholdet. Begge bøkene koster en hundrings som pocketbok i bokhandelen
juni Skrevet 9. april 2010 #13 Skrevet 9. april 2010 Uffda! I perioder med mindre lyst pleier jeg å "konsentrere" med mer om sex, dvs lese erotiske noveller og generelt prøve å tenke mer sexy tanker. Tar meg tid til å onanere alene. Det er jo enkelte dager jeg rett og slett ikke klarer å få noe ut av onaneringen, men det hjelper likevel, da prøver jeg igjen dagen etter. Noe jeg synes er deilig er å være alene hjemme midt på dagen og være naken og lese noveller. Det er avstressende og ikke noe som helst press. Dette hjelper ivertfall meg, men jeg tror vel alle må finne sin måte. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå