Mrs. B Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Vår snart 10 år gamle vaskemaskin har begynt å fuske ved at den ikke alltid sentrifugerer. Finner da tøyet klissvåt i maskinen og må sette på en ekstra sentrufiguring. Det er en Zanussi vaskemaskin. I fjor fikk vi baby i hus så naturlig nok er den nå mer i bruk enn den har vært de første 8-9 årene. Bortsett fra dette fungerer den som den skal. Er dette en enkel og billig sak og fikse eller er det like greit å gå rett på en ny vaskemaskin når den alt er såpass gammel..?
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Jeg tror ikke du kan regne med at Zanussi holder så mye lenger om du alt har hatt den i ti år. Jeg ville kjøpt meg en ny. Miele eller Bosch holder i årevis.
Mrs. B Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 Nei, jeg regner vel egentlig med det. Men hvor lenge skal man regne med at en vaskemaskin går? 10 år synes jeg er årevis for en vaskemaskin av hvilket som helst merke egentlig. (Har dårlig erfaring med Miele fra tidligere faktisk, hehe).
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Virkelig? Jaja, er vel ikke perfekte, de heller Min mor bruker fremdeles en Miele-maskin fra før jeg ble født, så jeg heltedyrker den litt
Villbringebær Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 En så gammel maskin hadde jeg overhode ikke brydd meg om å reparere. Kjøp deg en ny og med god nok kapasitet for unger i huset.
Cata Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Tja, min Zanussi holdt i 17 år før den gav seg . Men jeg er enig i at på en såpass gammel maskin og med mye forventet klesvask de nærmeste årene så kan det nok være like smart å kjøpe en ny en.
Gjest annemor30 Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Vår snart 10 år gamle vaskemaskin har begynt å fuske ved at den ikke alltid sentrifugerer. Finner da tøyet klissvåt i maskinen og må sette på en ekstra sentrufiguring. Det er en Zanussi vaskemaskin. I fjor fikk vi baby i hus så naturlig nok er den nå mer i bruk enn den har vært de første 8-9 årene. Bortsett fra dette fungerer den som den skal. Er dette en enkel og billig sak og fikse eller er det like greit å gå rett på en ny vaskemaskin når den alt er såpass gammel..? Ring en reperatør og spør.. mest sannsynlig bare børstene som er gått og de koster 300 kroner
annemette Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Jeg hadde nok ikke brydd meg om å reparere den, nei. Om du får en servicetekniker hjem til deg, må du i tillegg betale for at han kommer til deg for å undersøke den, så det påløper mer kostnader enn bare den/de delen(e) du trenger. Evt om servicemann konkluderer med at den ikke kan repareres, må du ut med penger til servicemann SAMT ny vaskemaskin.
Gjest annemor30 Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Jeg hadde nok ikke brydd meg om å reparere den, nei. Om du får en servicetekniker hjem til deg, må du i tillegg betale for at han kommer til deg for å undersøke den, så det påløper mer kostnader enn bare den/de delen(e) du trenger. Evt om servicemann konkluderer med at den ikke kan repareres, må du ut med penger til servicemann SAMT ny vaskemaskin. Jeg snakket med servicemann på tlf som fort fant ut hva som var feilen...
Amys Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Jeg har ikke så mye å komme med her, ville bare tipse deg om å sjekke "feilsøking"-kapittelet i bruksanvisningen, det hender de har et par tips å komme med der. Vi hadde det noe av det samme problemet med vår vaskemaskin, og da var det et magisk filter inni maskinen som hadde blitt tettet igjen (av en lang kvittering..). Når vi fjernet papiret fungerte maskina helt fint igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå