juliane Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 (endret) Skal flytte inn med kjæresten min, hurra! Han eier leilighet, så da er jo spørsmålet hvor mye jeg skal betale til ham i måneden. Har blitt enige om at det er best at jeg betaler en fast sum som også dekker strøm, tv, internett o.l., istedenfor å drive og dele på regningene fortløpende. Han ønsker ikke å tjene mye på at jeg flytter inn, så jeg er redd han gir meg en for lav sum, mens jeg ikke ønsker å tjene på å flytte inn heller, så han er redd jeg vil betale for mye. Det skal ikke være lett. Jeg er student ut dette semesteret, har ikke fått jobb enda, men satser på at det skal ordne seg etter sommeren. Han jobber fullt og tjener ok. Hva slags "fordelingsnøkkel" har dere andre som er i lignende situasjon? Jeg skal jo ikke betale ned lånet hans når jeg ikke kjøper meg inn (og det ønsker jeg ikke å gjøre med det første), men jeg ønsker jo ikke å snylte på kjæresten min heller. Endret 12. april 2010 av juliane
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 hei! Kjæresten min leide leilighet når jeg flyttet inn. Vi har strøm innlagt i prisen. jeg betaler halve husleia. Han betaler internetten. Vi deler en bil som egentlig er hans, så jeg betaler bensin på den noen ganger. Ellers er alt nogenlunde delt
Gjesten Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Jeg er ikke i din situasjon, men jeg ville sagt det naturlige var at alle utgifter som strøm, internett o.l. ble delt likt dere imellom, mens han tok seg av lånet selv. Som du selv sa så er det ikke naturlig at du betaler ned hans lån når du ikke skal kjøpe deg inn. 1