Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi giftet oss i Roma for 3 uker siden. Vi skal ha en uformell sommerfest i sommer med gode venner, drikke og grillmat.

Men nå.. vi har fått noen gaver. Men hvem kan man "forvente" gaver av? Vet ikke om det er det er det rette ordet å bruke.

Vet vi får gaver av de som er invitert på festen. Men så er det noen som sier at: Skal dere få gaver når dere ikke giftet dere her og ikke hadde fest?

Hva er deres erfaringer?

Endret av suri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke forvente gaver fra noen. De som har lyst gir dere og de som ikke har lyst lar være. Er jo litt fjernt hvis man ser på festen som noe man får komme på fordi man da gir gave..

Skrevet

Jeg har svart at de som vil gi gave får gi gave, det er opp til hver enkelt.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal forvente gaver, men personlig har jeg gitt mange gaver selvom jeg ikke har vært invitert til bryllupsfest. Jeg har gitt gave fordi jeg ønsker det, ikke fordi brudeparet forventer det. Prismessig ligger vi nok litt lavere i pris når vi ikke har vært invitert i bryllup enn når vi har vært gjester.

Synes du gjør det klokt i å si at det er opp til hver enkelt om de ønsker å gi gave. Men personlig tenker jeg at siden festen er en feiring av ekteskapet og det er full servering, så vil jeg nok tenke at det er greit å ha med en gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...