Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg sliter i forholdet vårt for tiden.

Vi er veldig gode venner, ler mye sammen, og han er en herlig fyr på alle måter.

Men vi har ikke sex. Og med det mener jeg at det blir noen få mislykkede forsøk i løpet av et år. Jeg kan ikke huske sist han fikk orgasme under et samleie med meg. Det er flere år siden. Vi har snakket og snakket om dette. Jeg vil fikse ting og har vært den som har prøvd å fikse ting i årevis nå. Jeg er villig til å gjøre hva som helst, og det har jeg sagt og prøvd. Men han reagerer med å bli oppgitt, og dermed føler jeg meg flau over å være den som vil. Han sier at han også vil, men samtidig så hjelper han ikke til i det hele tatt. Han sier han tenker på det, men han gjør jo ingenting. Bare setter på seg skylapper og fortsetter å late som om alt er bra. Og hver gang jeg prøver å snakke om det blir han stum.

Jeg har prøvd alt i årevis. Vi er langt forbi sexy undertøy-stadiet for å si det sånn. Nå er vi kommet til et punkt der jeg ikke tør nærme meg ham fordi jeg vet jeg vil håpe på mer, og jeg vet han vil avvise meg. Jeg griper meg selv i å prøve å ikke tenke på mannen min på den måten. Og det er jo et stort faresignal. Det verste er at jeg føler jeg er i ferd med å greie det.

Jeg føler at jeg er blitt "mannen" i forholdet her. Han sier "men vi kan jo bare ligge inntil hverandre og kose uten at det nødvendigvis betyr sex". Mens jeg synes det er tortur å skulle ligge naken inntil den man elsker og ikke få lov til å håpe på sex. I allefall når man er helt sexuelt underernært. Misforstå meg rett, jeg liker også å ligge inntil og å være kjærester, men jeg blir så sliten av å bli skuffet hele tiden.

Så jeg sier "hvorfor må det være så j***** komplisert, kan vi ikke bare knulle da? En kjapp fem minutter."

Vi har barn og hjem og felles økonomi, så det er ikke bare å bryte opp heller, føler jeg. Og resten av livet er jo bra. Selv om jeg merker at problemene med sexlivet gjør at jeg ikke er noen god kone ellers heller. Jeg greier ikke å legge fra meg sinnet jeg føler overfor ham når jeg står opp, og blir ofte urimelig på grunn av det. Jeg føler at han svikter meg. Han gir blaffen, selv om han ser det sårer meg.

Jeg har lurt på om jeg skulle finne meg en elsker. Men det tror jeg ikke at han hadde tilgitt meg om han fant ut. Dessuten er jeg redd for å komplisere ting mer.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der du er nå, men valgte til slutt å gå ut av forholdet. Det kommer til et punkt der du kan snakke og snakke om det, men når man ikke makter å endre på det, så gjør man bare seg selv en stor bjørnetjeneste ved å bli værende. Sier ikke at det er den rette løsningen for deg, men hvis han ikke ser på deres manglende sexliv som noe problem så er det lite du kan gjøre.

Håper du får en solskinnshistorie fra noen som klarte å få samlivet på rett vei. Det skal sies også da, at mitt liv er uendelig mye bedre nå enn når jeg var i mitt forrige forhold der vi hadde mislykket sex en til to ganger i året.

Lykke til, uansett hva du velger

Skrevet

Ut fra det jeg leser virker det som du har gjort en stor innsats for å få dette til å fungere, uten hell, og det må være veldig frustrerende! Du skriver ikke noe om alder så jeg går ut fra at dette ikke kan ha noen sammenheng med den type "kriser" som menn kan få når årene siger på - siden manglende sexlyst har vært der over flere år. Men onanerer han?

Det eneste kvalifiserte rådet jeg har er å forsøke en sexolog, hvis dere ikke allerede har forsøkt det. Jeg vet om par som har funnet tilbake til et lekent sexliv med hjelp fra en som har kompetanse på dette området.

Skrevet

Dette er nok ikke enkelt for noen av dere!

Det er vanskelig å snakke om, og ikke altid lett å vite hva som er grunnen til at lysten er borte(helt eller delvis).

Menn har nok større problemer med å innrømme at de har problemer med det enn vi jenter har.

Kanhende det føles som "tortur" å ligge vedsiden av ham og bare kose, men har du prøvd å forklare dette for ham. Hvis du likevell er villig til å gjøre det for hans skyld, kan det jo tenkes at det kommer noe godt ut av det. Her er det nok viktig å fokusere på målet, og målet er vel å få til dette sammen? Høres ut som dere har det veldig bra sammen på andre områder, så det må jo være verd å satse på.

For min del vil jeg heller ha et bra forhold med dårlig sex enn et dårlig forhold med god sex!

Lykke til!

Skrevet

kanskje han er homofil? og dette sier jeg uten snev av sarkasme, helt seriøst.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var som om jeg skulle ha skrive dette selv, med få endringer(sex annen hvert år, kanskje, og ingen kos/nærhet utenom). Har ingen råd å gi, bare en klem fra en i samme båt :klemmer:

Mitt forhold er nok over, og selvfølelsen er lik null.

Skrevet

Jøss.

Du beskriver min situasjon nesten i detalj... rent bortsett fra at vi ikke har prøvd i det hele tatt de siste to-tre årene. Lykke til, jente. Jeg håper dere finner en løsning.

-G

(Jeg er mann BTW, så dette er tydelig et problem som er på begge sider av "gjerdet")

Skrevet

Signerer... Har det omtrent på samme måten, Er sjøl i tenkeboksen... HVA gjør jeg??? Føler med deg. Hilsen enda ei som er i samme båt :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han har fantasier han ikke får oppfyllt, da han ikke tør å gi uttrykk for dem. Sørg for at han deler fantasiene sine med deg, og oppfyll dem. Garantert så enkelt.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at dette er en fortvilet situasjon for dere begge - og tror kanskje den eneste måten å evt løse selve problemet på er å gå og snakke med en sexolog e.l.

Hvis ikke problemet kan løses er det opp til dere å finne en felles måte å forholde dere til problemet på. Han sier han gjerne vil kose, du klarer ikke å ligge naken ved siden av ham uten å bli kåt. Kan han ikke tilfredsstille deg mens dere ligger der da, ved hjelp av munn eller fingre? Det er ikke mye innsats fra han som skal til for å tilfredstille deg med fingrene mens dere holder rundt hverandre og nyter nærheten.

Jeg slet med dårlig sexlyst i lang tid i mitt forrige forhold. Jeg hadde med glede gjort som Anna Anka og sugd ham hver dag. Men det var uaktuelt for eksen, der var det full pakke ellers ble det dårlig stemning. Har full forståelse for at det var leit for ham, men når vi ikke klarte å møtes på halvveien endte det bare med at vi drev lenger og lenger fra hverandre.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Jeg hadde med glede gjort som Anna Anka og sugd ham hver dag. Men det var uaktuelt for eksen, der var det full pakke ellers ble det dårlig stemning.

Hehe, full pakke må man da ikke ha hver gang, men det er noe med å kunne tilfredstille sin partner som gir en utrolig god følelse, og når man ikke får mulighet så er det jo litt trassig.

Ofte syntes jeg min sambos orgasmer er bedre enn mine egne :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. :klemmer:

Må være frustrerende å gå rundt å føle seg så lite begjæret av den man skulle tro elsket deg høyest. Det kan koste deg helsa til slutt, noe mannen din kanskje ikke helt er klar over. Du bør gå i deg selv, veie opp, men seriøst tror jeg ingen meningsfulle forhold eksisterer uten sex.

Gjest MikeWaters
Skrevet

men seriøst tror jeg ingen meningsfulle forhold eksisterer uten sex.

Joda, vennskap heter det :)

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Manglande sex i eit forhold er nok vanlegare enn ein trur :-(

Tenner han på deg dersom han ser på at du tilfredsstiller deg sjølv med stor nytelse? Gjer han ikkje det, så er noko veldig gale meiner eg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes veldig, veldig kjent ut. Har hatt det slik selv i nærmere fem år, hvor det bare ble mindre og mindre sex. En gang i halvåret, og da helst i fylla..

Jeg gjorde det slutt for et år siden, og har enda ikke fått selvtilliten på plass. Er vettskremt for å bli avvist, av en fremmed attpåtil, og helt på felgen etter kroppskontakt. Er redd for at jeg ikke skal klare å finne tilbake til et normalt sexliv igjen..

Jeg skulle ønske jeg hadde gått lenge før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...