Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 I min familie er det mer vanlig at besteforeldrene gjerne vil passe barnebarna mest mulig, men at foreldrene holder igjen og er overbeskyttende, enn at besteforeldrene ikke vil. Men når jeg leser her på forumet ser jeg at mange har det helt motsatt Er gravid selv, og veldig spent på hvordan det blir med vårt lille gull. Lurer også litt på hva som er mest vanlig? Jeg har foreldre som er i midten av 40 årene, og en svigermor i midten av 50 årene. De bor relativt nært oss, og jeg håper det blir slik at de knytter gode bånd med barnet vårt. Men umulig å si hvordan det kommer til å bli De andre kvinnene(kusiner)i min familie har ikke villet ha pass i det hele tatt, til besteforeldrenes store skuffelse. I mannen sin familie er vi de første til å få barn.
Eliisa Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Jeg har det helt likt som deg. På min side av familien nærmest sloss man om å få sitte barnevakt og elsker å tilbringe tid med småen. På svigersiden av familien min så merker jeg at barnebarna er koselig, men ikke helt med i familien. De har liksom ingen ordentlige bånd med han - og ser han utrolig sjeldent.. Synes det er litt trist, siden han aldri kommer til å få noe særlig forhold til dem. Føler bege veier er vanlig, så man får ta det man får..
Gjest Nebula Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Her vil også besteforeldrene sitte barnevakt, akkurat nå er svigerforeldrene mine mest hissige, mine foreldre vil gjerne at den lille skal spise litt mer fast føde først... Har ikke latt noen få lov ennå, annet enn trilleturer og når hun har lagt seg for kvelden (sover da som regel til morgenen). Hovedgrunnen er at hun er liten (snart 5 mnd) og de kjenner henne ikke godt nok (ser henne ca en gang i måneden pga avstanden). Når hun blir eldre, dvs nærmer seg året, skal de gjerne få passe henne hvis hun er trygg på da, noe jeg håper og tror hun vil bli.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Tja, det kommer vel helt an på det. Har man familiekjære foreldre som setter barna sine og tid med dem høyt, kan man vel nesten regne med at de vil sette barnebarna sine høyt også. Har man foreldre som driver med mye forskjellig, er travle, kanskje jobber mye og bruker liten tid på familen, blir det neppe noe bedre når de får barnebarn. Vi har begge deler blant våre besteforeldre. Ett av parene nøyer seg med å hilse på barnebarna et par ganger i året.
suri Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Tja, det kommer vel helt an på det. Har man familiekjære foreldre som setter barna sine og tid med dem høyt, kan man vel nesten regne med at de vil sette barnebarna sine høyt også. Slik er det absolutt ikke her. Familiekjære ja, så lenge de slipper å ha barna alene. Vi har 2 barn. Ikke mye intr for å ha besøk av de uten at vi er tilstede.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Har hatt det eldste barnebarnet mitt på overnatting siden han var 3 uker. Tok litt lenger tid med nestemann, men de er hos meg så ofte jeg orker. Er i full jobb og kjenner at jeg ikke har like mye energi lenger som før og at det er fint å kunne levere dem tilbake etter lånet!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hos oss er det bare mormor som er tilstede i barnets liv. To av de andre besteforeldrene er døde og den siste bor veldig langt unna. Mormor liker heldigvis å være sammen med barnebarna, og spør iblant om å få dem på besøk. Vi har vært klare på at vi ikke vil spørre henne ofte om å være barnevakt, for vi vil ikke utnytte henne eller slite henne ut, men hun kan når som helst ringe og be om å få besøk, og hun stiller gladelig opp når vi en sjelden gang ber henne om det. Hun er en super bestemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå