Linenor Skrevet 6. april 2010 #1 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg har en hund som går på Royal Canin, men hunden min kan ikke spise tørrmat etter kl 21:30. Grunnen til dette er fordi spiser ho etter det tidspunktet, så må ho stå opp om natten og drikke vann. Så jeg har skjønt det slik at fóret hennes er enormt saltet... Samtidig er ikke hennes matlyst den største i verden... Så jeg har vurdert nå å bytte til Norwegian Polar. Noen som har noen erfaring med fóret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 6. april 2010 #2 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg brukte norwegian polar lenge og var/er veldig fornøyd med det Hundene likte det veldig godt og fikk veldig fin pels av det og foret var lett å fordøye når de var tilvendt. Det er litt styr når man skal dele det opp og en trenger litt fryseplass. Bortsett fra det så har jeg bare positivt å si om foret. Grunnen til at jeg har byttet er at hundene trenger spesialfor,men jeg kommer absolutt til å bruke det igjen i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 6. april 2010 #3 Del Skrevet 6. april 2010 Har KUN positive erfaringer med dette fôret, og jeg kjenner mange andre i hundemiljøet her i nærheten som også bare skryter av det. Det som kan være negativt, er å kjøpe det. Dersom man ikke har fryseplass nok til å kjøpe inn stort, så sliter iallefall jeg litt med å finne selgere. Fant en selger av NP, men han sluttet etter 6-7 mnd, så da måtte jeg finne noen andre som solgte det. Kunne selvfølgelig kjøpt av leverandøren, men det ble litt i det lengste laget å kjøre bare for 1 stk 20 kg sekk - som er det jeg får plass til i min fryser. Jeg hakker opp blokkene når jeg kjøper en sekk og legger en blokk i hver sin frysepose. Man må jo selvfølgelig huske å ta opp en blokk dagen før den skal brukes - ellers blir det vanskelig å gi hunden mat. Har glemt det et par ganger , derfor har jeg alltid en liten sekk med RC stående til nød. Min hund sliter voldsomt med flass. Ikke vanlig flass, men slike store flak som er umulig å få vekk. Dette gikk over etter bare et par måneder med NP. Grunnen til at jeg ikke bruker dette pr dags dato, er rett og slett fordi ingen her selger det lengre, men om kommer garantert til å begynne på det igjen dersom jeg 1) får større leilighet og mulighet til å ha to frysere slik at jeg kan handle stort fra leverandøren eller 2) noen her i nærheten begynner å selge det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFryd Skrevet 6. april 2010 #4 Del Skrevet 6. april 2010 Vi brukte det en periode til hunden vår. Men sluttet av forskjellige grunner. Vanskeligt å få tak i, hunden ble matlei, litt "tungvindt" når en skulle bort. Men kjenner mange som skrytet veldigt av det, og har hørt stort sett bare positivt om det. Men mater du hunden etter 21:30? Det virker veldigt sent. Vår får senest 20:00, og jeg synes det er sent. Får de tørt tørrfor, er de veldig avhengig av mye vann ved siden av. Det hender vi bløter opp foret til hunden, det går sikkert like mye vann da, men da er det i maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 6. april 2010 #5 Del Skrevet 6. april 2010 Men mater du hunden etter 21:30? Det virker veldigt sent. Vår får senest 20:00, og jeg synes det er sent. Det spiller da ingen rolle når hunden får maten sin. Det viktigste er at det går litt tid før og etter aktivitet. Vår vil ofte ikke ha mat før kl 23. Forøvrig er jeg kjempefornøyd med NP. Hunden vår la på seg (noe han trengte), han har spist maten sin i flere mnd i strekk nå, og han røyter mindre. Dessuten er det jo mye billigere enn tørrfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFryd Skrevet 7. april 2010 #6 Del Skrevet 7. april 2010 Det spiller da ingen rolle når hunden får maten sin. Det viktigste er at det går litt tid før og etter aktivitet. Vår vil ofte ikke ha mat før kl 23. Kanskje ikke, jeg anntok bare at det var greit å ikke gi hunden mat for sent på kvelden, for at hunden (og eier) skulle få en rolig natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 7. april 2010 #7 Del Skrevet 7. april 2010 Det er nok ikke pga. salt at hunden drikker, men fordi det er tørrfor, og at han derfor har større behov for væsketilførsel. NP (og vom og hundemat, som vi bruker) inneholder allerede mye vann, slik at behovet for å drikke ekstra blir redusert. Når det er sagt, kan jeg også anbefale vom og hundemat. Vi har en fuglehund som reagerer med kløe på de fleste typer tørrfor, men det forsvinner etter kun noen få dager på v&h. Vi gir litt forskjellig; for det meste høyenergivarianten, men også den som heter Hundemat med laks. V&H får man her kjøpt på en av dyrebutikkene, i kilospølser (men det finnes også større varianter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå