Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker i forhold til hva man legger ut som status, f.eks seksuelle hentydninger og festing/drikking. Egentlig mener jeg at foreldrene bør ta hensyn uansett alder på barna da jeg som voksen ikke ønsker å lese at moren min legger ut seksuelle hentydninger eller "skål" og "full igjen" på statusen sin. Men i hovedsak lurer jeg på hva dere mener om foreldre som legger ut dette på status og som har barn under 18 år.

I tillegg så har man alle disse facebookgruppene, kjenner jeg blir kjempeoppgitt når faren til sønnen min blir tilhenger av "vi som elsker store bryst", "vi som hater silje på farmen", "sex er godt og sunt" og de ulike gruppene som støtter drapsforsøket på mulla kreka etc.. etc..

Hva synes dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en sønn på facebook, og jeg er ikke mer forsiktig etter at han ble medlem. Men så har jeg heller aldri lagt ut statusmeldinger som du nevner. Fordi det er ting som ikke hele verden bør vite i utgangspunktet. Har mange kollegaer og familiemedlemmer på facebook, og hvorfor skal de vite om mine seksuelle tilbøyligheter, festing og andre aktiviteter som er mer private?

Så for meg er det naturlig at man ikke legger ut slikt. Og har man ungene sine der bør man virkelig ta hensyn. Ting du legger ut der er også ting du kan stå og skrike ut til hele verden egentlig. Så hvis man ikke pleier å stå på torget å fortelle alt og alle at man liker store bryster (for å ta ditt eksempel) så bør man ikke gjøre det på fb heller.

Et skrekkeksempel jeg har fra min egen familie var ei som la ut en skikkelig stygg kommentar om faren sin. Dette utviklet seg til en ren familiekrangel på hennes vegg hvor faren og flere andre familiemedlemmer involverte seg. Vi andre satt bare og måpte.

Skrevet

jeg tenker meg litt mer om etter at sønnen min og vennene hans la meg til som venn ja

Skrevet

Man kan ju välja att inte visa uppdateringar från alla? Mamma har valt att inte visa mina uppdateringar och jag har valt att inte visa hennes uppdateringar. Inte för att någon av oss publicerar sexuella antydningar på nätet, utan mest av respekt för varandras privatliv. Nu är ju inte Facebook särskilt privat, men jag känner mig ändå inte bekväm med att hon läser.

Folk som publicerar sexuella antydningar i statusraden på Facebook har ju större problem än så. :gjeiper: Det är ju inte bara släktingar som kan se, det är ju också kollegor, gamla lärare, arbetsgivare, eller vem som nu hamnat i vännerlistan. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Så for meg er det naturlig at man ikke legger ut slikt. Og har man ungene sine der bør man virkelig ta hensyn. Ting du legger ut der er også ting du kan stå og skrike ut til hele verden egentlig. Så hvis man ikke pleier å stå på torget å fortelle alt og alle at man liker store bryster (for å ta ditt eksempel) så bør man ikke gjøre det på fb heller.

Et skrekkeksempel jeg har fra min egen familie var ei som la ut en skikkelig stygg kommentar om faren sin. Dette utviklet seg til en ren familiekrangel på hennes vegg hvor faren og flere andre familiemedlemmer involverte seg. Vi andre satt bare og måpte.

Er så enig med deg! Man bør ikke legge ut ting på FB som man ikke kunne "annonsert i avisen" under fullt navn.

Det skrekkeksempelet du nevner må ha vært en utrolig pinlig seanse!

Skrevet

Ingen av våre sønner er på vennelista til min eller mannen min sin FB, det var et ønske fra de og det har vi respektert. Det ville ikke vært noe farlig uansett siden vi ikke bruker FB til annet enn å holde kontakt med slekt og venner og bruker ikke statusoppdateringene veldig ofte.

Gjest Margrethe
Skrevet

Sønnen til samboeren min er venn med meg på FB. Jeg har aldri lagt ut veldig private ting der og framstår som svært så tekkelig og sikkert kjedelig. Likevel merker jeg at jeg nå med en 12-åring på vennelista er enda mer forsiktig med hva jeg skriver. Jeg passer litt mer på formuleringer og holdninger. Og jeg er nøye på hvilke grupper jeg er medlem i osv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begge mine unger på Facebook. Nå bor ingen hjemme ennå, men er så unge at det skjer ting og det er fart og .... Jeg er bevisst på hvilke meldinger jeg kommenterer. Jeg selv legger ikke så mye "farlig" ut som statusmelding. Jeg synes det er veldig ok for jeg får fulgt litt med på hva som skjer de, uten at jeg trenger å ringe hver dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så mange voksne mennesker som bruker Facebook?

Mine sønner bruker, men ingen av mine venner eller voksne familiemedlemmer.

Skrevet

Er det virkelig så mange voksne mennesker som bruker Facebook?

Mine sønner bruker, men ingen av mine venner eller voksne familiemedlemmer.

Det är ju det som är grejen med Facebook - det har ingen åldersgräns! :jepp:

Nästan alla mina gamla lärare har facebook, mina föräldrar och svärföräldrar har det, i princip alla släktingar utom de allra äldsta osv.. Pappa är dessutom politiker och alla hans politikerkollegor kommunicerar och gör "reklam" via facebook, haha. Det sistnämnda tycker jag personligen bara är kul, men uppfriskande likväl. :)

Skrevet

Både pappa og flere av tantene og onklene er nå på facebook. Jeg og den ene søsteren min har lagt han til som venn, mens den yngste søsteren min på 20 ikke har gjort det.

Jeg synes han har en veldig grei policy: ikke spørre noen av den yngre generasjonen om å være venn - dvs vente til de legger ham til selv. Ellers er det sjelden/aldri han legger ut noe som er flaut, så det er veldig greit.

Gjest najki
Skrevet

Jeg har både mamma og pappa som venner på FB. I tillegg er bestefar, svigerfar og masse tanter og onkler mine venner.

Nå har jeg aldri hatt for vane å publisere ting som nevnt over, og kommer nok ikke til å starte i dag heller. Anbefaler å ta en titt på Failbook.com, der er det mye morro og folk som ikke tenker over slikt!

Skrevet (endret)

Mine foreldre oppfører seg på facebook slik som de "alltid" oppfører seg i virkeligheten.

Det kan godt være de oppfører seg helt annerledes med venner, men det er isåfall noe de gjør på privaten med vennene sine, og ikke i offentligheten med alle andre bekjente og familien til stede.

Tror ikke de trenger å sensurere seg selv noe særlig..

Endret av Cho
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har mesteparten av familien min der, både foreldre, tanter og onkler og en grandtante. Har også sjefen og kolleger. Det gjør at jeg ikke legger ut noe som helst som kan støte noen av de, og oppdaterer sjeldent statusen min. Er også kritisk til grupper, sider og applikasjoner man kan ha, og legger ikke ut stort bilder. Har nok en rimelig kjedelig profil :ler:

Om min mor hadde oppdatert statusen sin med "fylla igjen" eller noe som helst med seksuelle undertoner (eller overtoner) hadde jeg sendt henne en sms og sagt at jeg var ukomfortabel med det. Hadde nok også skjult henne fra streamen.

Skrevet

Hva med å henge ut noen på FB som barn og ungdom kan lese. Har et sksempel nå, der en dame legger ut all dritten om sin utro ektemann, men deres nieser og nevøer, nabobarn osv kan lese alt.

Skrevet

Hva med å henge ut noen på FB som barn og ungdom kan lese. Har et sksempel nå, der en dame legger ut all dritten om sin utro ektemann, men deres nieser og nevøer, nabobarn osv kan lese alt.

Det låter fruktansvärt. Jag håller med den som skrev att man inte ska posta sådant som man inte skulle kunna stå för med fullt namn i avisen! Annars får man skit för det förr eller senare vare sig man vill eller inte. Och det exemplet du tog upp tycker jag snarare är dåligt för den som skrev skiten. Att tala illa om någon offentligt visar ju bara hur lågt man själv kan sänka sig.. Hennes baktalande är inte mycket bättre än hans otrohet. Men det är ju ett helt annat ämne! ;)

Skrevet

Om min mor hadde oppdatert statusen sin med "fylla igjen" eller noe som helst med seksuelle undertoner (eller overtoner) hadde jeg sendt henne en sms og sagt at jeg var ukomfortabel med det. Hadde nok også skjult henne fra streamen.

Virkelig? Jeg hadde ledd meg skakk om min mor hadde oppdatert statusen sin med det :)

Skrevet

Jeg har ikke mine foreldre paa facebook, det er egentlig det beste. En venninne av meg la svigermoren til som venninne, og naa kommenterer hun alt hun skriver. Absolutt alt!

Gjest petre
Skrevet

Har sønnen min(14) og en del venner av ham på fb. Jeg har fjernet dem fra newsfeeden. Skriver selv veldig lite, så plager ikke meg å ha dem som venner der. Synes egentlig bare at det er koselig at de vil. Om jeg skal begynne å skjule ting for de jeg har på listen, ser jeg ikke vitsen med å ha dem der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...